کد مطلب: ۶۹۳۲۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اهمیت رسمیت داشتن ورزش‌های مهارتی در بستر آنلاین

اهمیت رسمیت داشتن ورزش‌های مهارتی در بستر آنلاین

بازی‌های مبتنی بر مهارت مانند شطرنج در هند هنوز به رسمت شناخته نشده‌اند و به عقیده کارشناسان این کشور، در صورت ادامه این روند وزرشکاران این حوزه؛ مجرم‌های قمار و شرطبندی شناخته‌می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود اینکه ورزش الکترونیکی یا همان ورزش‌های مهارتی که اغلب کاربران به عنوان مسابقه به آن نگاه می‌کنند در اکثریت نقاط جهان جا افتاده است، اما به نظر می‌رسد که در هند این بازی‌های مهارتی همچنان به رسمیت شناخته‌نشده‌اند.

سازمان ورزشکاران الکترونیکی هند، EPWA (سازمانی غیرانتفاعی است که به تضمین حقوق بازیکنان ورزش‌های الکترونیکی در هند اختصاص دارد.) از دولت ایالات تامیل نادو خواسته‌است تا بازی‌های مهارتی را به عنوان یک ورزش متمایز به رسمیت بشناسد.

به نقل از گجت ۳۶۰ ، دادگاه عالی مدرس هند در سال گذشته اصلاحیه‌ای را که در قانون بازی تامیل نادو در سال ۱۹۳۰ تصویب شده‌بود را لغو کرد. بازی‌های آنلاین رامی و پوکری که با سهام همراه هستند ممنوع شد.

بخش دوم قوانین بازی‌ها؛ نکات جالبی را اعلام می‌کند. براساس آن شرط بندی در فضای مجازی و همچنین انجام بازی‌های مهارتی در صورت در وجود هرگونه شرطی با پول یا سایر سهام ممنوع است. این در حالی است که سازمان EPWA خواستار این است که نباید به طور کلی ورزش‌ها و بازی‌های مهارتی را جزو گروه‌های شرطبندی قرار داد.

ایالات تامیل نادو در هند کمیته‌ای را به ریاست قاضی بازنشسته کی چاندرو برای مشاوره در مورد تصویب قوانین جدید در مورد بازی‌های آنلاین تشکیل داده‌است. دولت ایالتی از ذی‌نفعان مختلف برای قوانین جدید دعوت کرده‌است.

ورزشکاران ورزش‌های مهارتی جنایتکار نیستند

استاد شطرنج «آنکیت راجپارا» از بازیکنان آنلاین در برابر مداخله دولت مرکزی و ممنوعیت اعمال شده از سوی ایالات‌ها حمایت می‌کند.

او :«در گذشته، دولت مرکزی به بازیکنان در جلسات ذی‌نفعان دلداری می‌داد که با ما (ورزشکاران آنلاین) به عنوان جنایتکار رفتار نخواهد کرد. با این حال، دولت‌های ایالتی برعکس عمل می‌کنند.

این ورزشکار معتقد است که قوانین متعدد و قرار دادن بازی‌های مبتنی بر مهارت در یک ظرف با قمار منجر به مجرم شناختن بازیکنان بازی‌های مبتنی بر مهارت مانند شطرج می‌شود.

راجپارا در این باره گفت:«در حالی که هند در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کند و توسعه دهندگان بازی‌های جدیدی می‌سازند. برای ایالت ضروری است که بازی‌ها ورزش آنلاین مبتنی بر مهارت را تنظیم کند. علاوه بر این، دادگاه‌ها مکرراً احکامی صادر می‌کنند. احکامی مبنی بر اینکه دولت ایالتی فقط می‌تواند در مورد قمار آنلاین و نه در مورد بازی‌های مهارتی قوانینی وضع کند.

به عقیده او کار بازیکنان را در معرض خطر قرار می‌دهد و آنها را با قماربازان و مجرمان یکسان می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.