کد مطلب: ۵۹۶۶۴۳

اپل به علت نقض قوانین کار مجبور به پرداخت غرامت به کارمندان خود شد

اپل به علت نقض قوانین کار مجبور به پرداخت غرامت به کارمندان خود شد

شرکت اپل، غول فناوری آمریکا، قرار است ۲۹.۹ میلیون دلار به علت نقض قوانین کار به کارمندان خود در کالیفرنیا به عنوان غرامت بپردازد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از راشاتودی، شرکت اپل، غول فناوری آمریکا، قرار است ۲۹٫۹ میلیون دلار به علت نقض قوانین کار به کارمندان خود در کالیفرنیا بپردازد.

اپل این کارمندان را مجبور می کرد تا پس از پایان شیفت‌های کاری، کیف‌های خود را جهت بازرسی "ضد سرقت" در اختیار نگهبانان بگذارند و زمان زیادی را معطل شوند.

روز جمعه، وکلای حدود ۱۵ هزار نفر از کارمندان و کارگران اپل از یک قاضی فدرال خواستند تا توافق برای پرداخت این غرامت را تایید کند، توافقی که پس از هشت سال پیگیری قضایی به نتیجه رسید.

کارمندان ۵۲ فروشگاه اپل استور در سال ۲۰۱۳ این شکایت دسته جمعی را مطرح و ادعا کردند که این غول فناوری با عدم پرداخت غرامت به کارکنان برای چک کردن کیف های خود، قوانین کالیفرنیا را نقض می کند. طبق اسناد دادگاه، فرآیند بازرسی از کارمندان بین پنج تا ۲۰ دقیقه و در شلوغ ترین روزها تا ۴۵ دقیقه طول می کشید.

وکلای این پرونده که توسط بلومبرگ مشاهده شد، گفتند در نتیجه توافق حاصله، هر کارمند ۱۲۸۶ دلار به عنوان غرامت دریافت خواهد کرد.

در نوامبر سال ۲۰۱۵، اپل موفق شد در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه شمالی کالیفرنیا پیروز شود. در آن زمان، قاضی مدعی بود که کارمندان ترجیح می‌دهند کیف‌هایی را به محل کار بیاورند و خود را تحت بازرسی شرکت قرار دهند.

با این حال، اپل مدعی بود که بازرسی کیف ها برای اطمینان از این که شاغلان دستگاه‌های دزدیده شده را پنهان نمی‌کنند، ضروری است.

این حکم سال گذشته لغو شد یعنی زمانی که دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم رای داد که این شرکت موظف است به کارمندان خود برای مدت زمانی که برای چک کردن وسایل و کیف های خود معطل شده اند، غرامت پرداخت کند.

اپل در این توافق اعلام کرد که سیاست بازرسی خود را در دسامبر سال ۲۰۱۵ متوقف کرده است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.