کد مطلب: ۶۱۳۰۸۸

ایلان ماسک با سرمایه خود چه می‌کند؟ / نیاز اسپیس ایکس به سرمایه بیشتر

ایلان ماسک با سرمایه خود چه می‌کند؟ / نیاز اسپیس ایکس به سرمایه بیشتر

ایلان ماسک برای پرداخت مالیات ۱۱ میلیارد دلاری خود به ایالت کالیفرنیا بخش‌هایی از سهام تسلا را فروخت. به نظر می‌رسد درآمد ۱۶ میلیارد دلاری ماسک از فروش سهام تنها صرف مالیات نمی‌شود و احتمال دارد او مازاد این درآمد را به اسپیس ایکس تزریق کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایلان ماسک سرمایه به دست آمده از فروش قسمت‌هایی از سهام تسلا که از هشت نوامبر آغاز شده بود را در چند بخش مختلف به کار می‌برد. قسمت عمده این سرمایه ۱۶/۴ میلیارد دلاری صرف پرداخت مالیات به میزان ۱۱ میلیارد دلار می‌شود.‌

حتی اگر دو میلیارد دلار مالیات اضافه بر درآمد به ایالت کالیفرنیا پرداخت کند باز هم سه میلیارد دلار سرمایه باقی مانده خواهد داشت. تسلا قسمت عمده سال را در ایالت کالیفرنیا قرار داشت. اکنون ایلان ماسک محل زندگی خود و همچنین دفاتر مرکزی تسلا را به ایالت تگزاس انتقال داده است. با توجه به تزریق سرمایه اخیر به اسپیس ایکس، این احتمال وجود دارد که ایلان ماسک بخشی از ثروت خود را از تسلا به این کمپانی خصوصی انتقال دهد.

به گزارش سی‌ان‌ان، فروش سهام بیش از مقدار مالیات برای ایلان ماسک که اکنون بزرگترین مدیر عامل در آمریکاست بی سابقه بوده است. ایلان ماسک ۱۰/۳ میلیون از سهام تسلا را همزمان با اعمال اختیار خرید ۲۲/۹ سهم فروخت.

به نظر می‌رسد ایلان ماسک بهترین زمان بندی را برای این کار دارد. اکنون تسلا عملکرد فوق العاده‌ای در بازار دارد و به تدریج ششمین کمپانی تاریخ با ارزش یک تریلیون دلار خواهد شد و او را ثروتمندترین فرد جهان خواهد کرد. همچنین کمپانی دیگر ایلان ماسک، اسپیس ایکس با قدرت برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کند. با این وجود احتمال اینکه ایلان ماسک در حال تزریق پول به اسپیس ایکس باشد بالا می‌رود.

مشکل مالی اسپیس ایکس

چند روز پس از اینکه ایلان ماسک به طور غیر معمولی سهم‌های تسلا را فروخت، اسپیس ایکس اعلام کرد ۳۸۸ میلیون دلار سرمایه از یک سرمایه‌گذار ناشناس دریافت کرده است. ایلان ماسک در ایمیلی که روز قبل از شکرگزاری برای کارکنان اسپیس ایکس ارسال کرده بود، از آن‌ها خواسته بود تا روز شکرگزاری هم کار کنند. زیرا کمپانی با یک مشکل مالی مواجه شده است و برای حل این مشکل باید نرخ پرتاب موشک استارشیپ را به هر دو هفته یک بار برسانیم.

پس از گزارش‌هایی که از این ایمیل منتشر شد ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که مشکل مالی اسپیس ایکس در حال برطرف شدن است. اما روز ۲۹ دسامبر در توییت دیگری اعلام کرد که اولین پرتاب آزمایشی موشک استارشیپ به دلیل نیاز به تایید پرواز بدون سرنشین از سمت اداره هواپیمایی فدارال به تعویق افتاده است.

اگر اسپیس ایکس مشکلات مربوط به موشک استارشیپ و موتور رپتور خود را حل کند و استارلینک را طبق برنامه راه‌اندازی کند، ارزش آن که هم اکنون ۱۰۰ میلیون دلار است، افزایش پیدا می‌کند. سرمایه‌ای که ایلان ماسک و دیگر سرمایه‌گذاران به این کمپانی تزریق می‌کنند می‌تواند باعث رونق آن شود.

در هر صورت محتمل ترین راه برای ایلان ماسک تزریق سرمایه به اسپیس ایکس از طریق فروش سهام تسلا بود. تسلا ۲۵۰ میلیارد دلار از ۲۷۵ میلیارد دلار ثروت خالص او را تشکیل می‌دهد.

استارلینک یک سرویس اینترنتی است که ایلان ماسک امیدوار است بر خلاف دیگر مجموعه ماهواره‌های جدید که همگی ورشکسته می‌شوند، موفق به تحقق اهداف خود شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.