کد مطلب: ۵۵۱۹۷۵

کدام شهرها پرسرعت‌ترین اینترنت ۵g را دارند؟

کدام شهرها پرسرعت‌ترین اینترنت ۵g را دارند؟

شرکت وپن سیگنال، در تازه‌ترین تحلیل آماری خود، ۱۰ کشور را که پرسرعت‌ترین اینترنت ۵g را دارند، در بازه زمانی یکم ژانویه تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱، بررسی کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس نتایج این بررسی، شهر جونجو در کره‌جنوبی بالاترین میزان سرعت اینترنت نسل پنجم را در بین رقیبان خود دارد و پس از آن شهرهای سینچو در تایوان و ریاض در عربستان قرار گرفته‌اند ( ایسنا ).

61948702

با وجود آنکه روند توسعه نسل پنجم اینترنت همراه به سرعت در بسیاری از کشورهای جهان درحال انجام است، ایران ورود نسبتا دیرهنگامی به این حوزه داشت.

البته ورود و توسعه نسل چهارم اینترنت همراه در ایران با شگفتی‌های بسیاری همراه بود و شروع اوج‌گیری فعالیت بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی موفق امروزی، خصوصا در حوزه تاکسی‌های آنلاین را باید مدیون این رویداد دانست.

پیش‌بینی‌ها از روند تجاری‌سازی ۵G حاکی از آن است که احتمالا تا سال ۲۰۲۴ فراگیری نسل پنجم اینترنت همراه با فراگیری فعلی ۴G برابری کند.

حسین فلاح‌جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اصلی‌ترین علت ورود دیرهنگام ایران به این حوزه را تحریم‌ها می‌داند و معتقد است اگر شرایط این‌گونه نبود ما نیز بسیار زودتر از اینها به این عرصه ورود می‌کردیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی معتقد است درحال‌حاضر در اکثر کشورهای دنیا تکنولوژی ۵G به صورت هات‌اسپات و FWA مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چندی پیش فلاح‌جوشقانی در گفتگو با «ایسنا» درباره روند قانون‌گذاری حوزه ۵G در کشور گفت: ما در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از دو سال پیش بررسی این موضوع را شروع کردیم و از اپراتورها هم مشاوره گرفتیم.

وی در این باره افزود از سال گذشته نقشه راه ۵G را هم تعیین و به ITU اعلام کردیم، باندهای فرکانسی را که برای ۵G موردنیاز است مشخص کردیم و آماده واگذاری هستیم و این‌طور نیست که ببینیم چه اتفاقی می‌افتد و بعد بخواهیم واکنش نشان دهیم و از قبل خود را برای این حوزه آماده کردیم ( دنیای اقتصاد ).

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.