خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۷۸۵۴

چرا آپارات از گوگل پلی حذف شد؟

چرا آپارات از گوگل پلی حذف شد؟

پس از حذف روبیکا و دیگر اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگل پلی به دلایل مختلف از جمله نقض قوانین گوگل، ظاهرا حالا نوبت به آپارات رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دومینو‌ی حذف شدن اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگل پلی حدودا از سال ۹۶ آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد. برا اساس گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا نوبت به حذف اپلیکشن آپارات از این پلتفرم رسیده است.

به نظر می‌رسد آپارات بزرگترین وب سایت اشتراک گذاری ویدئو در ایران است که پس از فیلتر شدن یتویوب (Youtube)، توانست جایگاهی در بین مردم پیدا کند. اما به تازگی اپلیکیشن این وب سایت از گوگل پلی حذف شد.

گوگل هنوز علت حذف این اپلیکیشن را از فروشگاه خود توضیح نداده است اما هر اپلیکیشنی با توجه به نقض قوانین کلی گوگل از این پلتفرم حذف می‌شود.

البته این نکته را باید در نظر گرفت که در رابطه با ایران آیتم تحریم‌ها نیز وجود دارد و فقط به نقض قوانین منتهی نمی‌شود.

آپارات چه قوانینی را نقض کرده؟

پس از حذف روبیکا از گوگل پلی به علت نقض قوانین حریم شخصی کاربران، ظاهرا این بار نوبت به حذف اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدئو آپارات رسیده است.

با توجه نظرات کاربران در شبکه‌های اجتماعی یکی از دلایل حذف این اپلیکیشن می‌تواند انتشار ویدئو‌های غیرمجاز مانند کودک آزاری باشد.

IMG 2243

یکی از کاربران در صفحه توییتر خود نوشت: «آقا من فک میکردم آپارات به عنوان یه پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو داخلی، ویدیو «غیر مجاز» توش پیدا نمیشه ولی گویا اصلنم اینجور نیست.»

کاربر دیگری در تایید این توییت نوشت: «کلا پر از ویدئوهای سر بریدن و کودک آزاری و خرافاته!»

از دیگر دلایل حذف آپارات از گوگل پلی می‌توان به وجود ویدئوهای فراوانی مربوط به «آموزش رایگان نصب کردن برنامه‌های پولی» گوگل پلی، اشاره کرد.

IMG 2201

وجود این مدل ویدئوهای آموزشی در آپارات می‌تواند به سازنده‌های اپلیکیشن‌ها در سراسر جهان آسیب بزند و این ویدئوها به نوعی قوانین مربوط به مالکیت معنوی گوگل را نقض کرده‌اند.

دلیل نهایی حذف این اپلیکیشن از گوگل پلی هنوز مشخص نیست و روابط عمومی آپارات نیز پاسخی به تجارت‌نیوز در این باره نداد.

با در نظر داشتن رتبه دوم ایران در بدافزار‌های موبایل این اقدام گوگل بسیار نگران کننده است، چراکه احتمالا کاربران برای دانلود اپ به منابع نامعتبر مراجعه می‌کنند و مشکلات فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • MARY

    آپارات حقشه من هفت ماه تمام از جیبم پول اینترنت دادم و شبانه روز تلاش کردم و کلیپ ویدئوهایم را در آپارات گذاشتم تا به گفته خودشان وقتی ۳۰۰ دنبال کننده و ۵ هزار ساعت بازدید داشتم بعد بابت ویدئوهایم پول دریافت کنم ولی وقتی به این مرحله رسیدم جواب تقاضای من مدتها طول کشید وبالاخره جواب منفی دادند آنها از تبلیغاتی که اول ویدئوهایم می گذاشتند درآمد کسب کردند در حالی که من از خرج زندگیم کلی بابت بسته اینترنت صرف کردم به امید روزی که کسب درآمد کنم از خدا خواستم که حق مرا هرکس خورده حرامش کند

    • ناشناس

      این همه اپلیکیشن هس:/ چر اپارات:///

  • ناشناس

    ببینید با اعتماد مردم چکار کردید که وقتی یک اپلیکیشن «بومی» از گوگل پلی حذف میشه، مردم از گوگل حمایت میکنن تا اپلیکیشن «بومی»

  • ناشناس

    بازار هست غمت نباشه

  • Abbas

    یه قول مدیری، خدا روشکر

  • ناشناس

    راستش اصلا این دوتا رو هضم نمی کنم اگه قرار قوانین رو بگیم تو تلگرام و اینستاگرام و فیلترشکن ها هزارتا از این قبیل برنامه ها چرا حذف نشدند؟?

  • ستاره

    خیلی برنامه خوبی بود ،من تمام فیلم سریال ویدیو وهر انچه دوست داشتم دانلود میکردم،الان هیچ برنامه ایی مانندش پیدا نمیشه،خواهش میکنم دوباره درستش کنید خواهش میکنم

  • ستاره

    کاش دوباره اپارات نصب بشه خواهش،میکنم من اون برنامه رو خیلی دوس داشتم مانندش پیدا نمیشه هم فیلم وسریال و ویدیو برا خودم هم کارتوناش برا بچم خوب بود ،خواهشمندم درستش کنید

  • نیکی فن استار

    بچه ها برین تو مایکت بزنین آپارات اون آپارات جدیده رو میاره خیلی هم بهتره

  • نیکی فن استار

    تازه خیلی سرعت آپلودش هم بیشتره

  • ناشناس

    چون ویدئو های دکوراسیون داخلی آقای معمار رو بیش از حد انتشار میداد ولی خدای پر بازدید و مفید بودن . من پیشنهاد میکنم حتما از فروشگاه آنلاین آقای معمار دیدن کنید . فقط کافیه در گوگل اسم اقای معمار رو سرچ کنید خودش نفر اول میاد بالا