کد مطلب: ۳۱۳۳۶۵

چگونه درجه کیفی خود را در گوگل ارتقا دهید

چگونه درجه کیفی خود را در گوگل ارتقا دهید

مقاله زیر برگرفته از کتاب پری مارشال، مایک رودز و ویلیام تاد به عنوان راهنمای کامل کلیدواژه‌های گوگل است.

من یک بار مسئولیت مشاوره یکی از آژانس‌های مددکاری را برعهده گرفتم. هنگامی که به اکانت گوگل آژانس نگاهی انداختم، همه چیز بهم ریخته و افتضاح بود. از تمام اشکال کلمات کلیدی استفاده شده بود و امکان آن وجود نداشت که برای انتخاب آنها دلیل مشخصی پیدا کرد. این کلمات کلیدی با همدیگر هماهنگی نداشتند، آگهی های تبلیغاتی با کلمات کلیدی هماهنگ نبودند و صفحه اصلی هیچ سنخیتی با آگهی‌ها نداشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، خوشبختانه اکانت AdWords آنها همچنان به راه بود و مشتریان جدیدی را ورودی می‌کرد. هنگامی که با دقت و تمرکز بیشتری اوضاع را بررسی کردم به این نتیجه رسیدم که دلیل اصلی تمام این مسائل مشخص نبودن الگوریتم های درجه کیفی گوگلِ اکانت آنها بود.

از آنجایی که همه چیز به شدت ناهماهنگ بود، کلمات کلیدی آنها رتبه ای برابر با 3 داشت. کلمات کلیدی به غایت مبهم بودند و آگهی‌های تبلیغاتی هم عملا چیزی را نشان نمی دادند. تنها چند کلمه کلیدی مورد قبول بودند و دقیقا همان‌ها ترافیک لازم را ایجاد کرده بودند.

همانجا بود که من متوجه شدم الگوریتم درجه کیفی گوگل بیش از هر چیز دیگری برای پایین‌ترین مخرج مشترک ممکن طراحی شده است. این الگوریتم به آژانس های تبلیغاتی معمولی کمک می‌کند تا از پرداخت مالیات های گزاف جلوگیری کرده و نشان می‌دهد که کوچک‌ترین اقدام درست می‌تواند نتایج بسیار خوبی همراه داشته باشد.

با برطرف کردن آسیب ها به شکلی آرام و مطمئن، درجه کیفی اکانت گوگل آنها بالا رفت، میزان هزینه براساس کلیک کاهش یافت و مشتریان بیشتری به سایت مراجعه کردند.

در اینجا چند نکته بسیار سریع و تاثیرگذار برای افزایش میزان امتیاز درجه کیفی گوگل ارائه شده است:

آگهی‌های خود را به شکلی تهاجمی مورد آزمون شکاف قرار دهید

کلیک برمبنای رتبه (CTR) بزرگ ترین فاکتور در درجه کیفی تان است و بهترین راه برای ارتقای CTR امتحان کردن آگهی های جدید است. هدف، بالاتر بودن کارکرد آگهی های جدید نسبت به آگهی های قبلی است.

کلمات کلیدی خود را به گروه‌هایی کوچک و هدف دار تقسیم کنید

هرچه تعداد کلمات کلیدی کمتری در هر گروه داشته باشید، شانسِ افزایشِ میزان همبستگی آگهی‌ها بیشتر خواهد بود و این کار به نوبه خود میزان CTR را هم افزایش می‌دهد.

نکته مهم : یکی دیگر از فاکتورهای مهم در زمینه درجه کیفی، مقدار CTR کلِ اکانت است. به شدت توصیه می‌شود که تمام گروه های آگهی پرترافیک در هر کمپین را بهینه سازی کنید.

تطابق صفحات اصلی (فرود) خود را افزایش دهید

در خصوص درجه کیفی، به المان صفحه اصلی تان به چشم قبول/رد نگاه کنید. اگر صفحه تان خوب و روبه ارتقا است صرف کردن زمان برای آن نتیجه زیادی در بر نخواهد داشت. اگر صفحه تان بد است به دنبال مسائل مهم بگردید و آنها را برطرف کنید.

برای مثال اگه صفحه اصلی تان خالی است و خلوت به نظر می‌رسد می توانید اطلاعاتی را در اختیار کاربران خود بگذارید و نحوه راهبری سایت را به آنها معرفی کنید تا آزادی مورد نیاز را برای تصمیم گیری داشته باشند و ببینند که آیا حاضرند اطلاعات خود را در اختیار شما بگذارند یا نه.

یک قانون عمومی می گوید اگر درجه کیفی تان چهار و یا پایین‌تر است، دلیلش ضعیف بودن صفحه اصلی تان است. اگر امتیازتان پنج و یا بالاتر است پس کارکرد صفحه اصلی تان خوب است و بایستی برای افزایش میزان CTR خود اولویت‌های دیگری را امتحان کنید.

کلمات کلیدی منفی

این روش برای ارتقای میزان CTR حکم دینامیت را دارد. یک تغییر کوچک می تواند نتایج را دوبله کند. اما مسلما این روش برای تازه کاران کارکرد لازم را ندارد. یک کلمه کلیدی اشتباه می‌تواند کل اکانت را با خاک همسان کند. اگر می خواهید از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید، ابتدا با دقت هرچه تمام تر از آن ها در گروه های آگهی خود استفاده کنید، اگر چند روز یکبار از این کلمات کلیدی استفاده کنید زمان کافی را برای بررسی نتایج خواهید داشت.

کلمات کلیدی منفی دقیقا چه هستند؟ تصور کنید که شما فروشنده محصولی هستید که ریزش مو در مردان را درمان می کند. بسیار بدیهی است که یکی از کلمات کلیدی مد نظرتان «ریزش مو» خواهد بود. اما مردم برای ریزش موی حیوانات خانگی شان هم در اینترنت جست وجو می کنند. برای این مساله فکری کرده اید؟

اینجاست که پای کلمات کلیدی منفی به میدان می‌آید. شما می‌توانید از نشان داده شدن محصولات تان به کسانی که به دنبال درمان ریزش موی حیوان خود هستند، جلوگیری کنید. فقط کافی است که به زبانه کلمات کلیدی رفته و وارد بخش کلمات کلیدی منفی بشوید و کلماتی که می‌خواهید را وارد کنید. (کلمات کلیدی منفی همیشه با علامت منفی نشان داده می‌شوند.)

شما می توانید چندین کلمه کلیدی منفی را بر روی گروه آگهی خاصی و یا بر روی کل کمپین اعمال کنید. در خصوص مثال محصول ریزش مو، گزینه دوم بسیار کاربردی تر است. حال هر کس به دنبال محصولات ریزش مو باشد و پس از این عبارت، کلماتی همچون سگ، گربه و… را بنویسد، آگهی شما به ایشان نشان داده نمی شود.

کلمات کلیدی منفی بسیار قدرتمند هستند، چرا که از ایجاد ترافیک بیهوده جلوگیری می‌کنند. اگر شما 1000 بازدید و 50 کلیک داشته باشید، نرخ CTR برابر با 5درصد خواهد بود. اگر با استفاده از کلمات کلیدی منفی نیمی از این ورودهای غیرضرروی را محدود کنید و همچنان هم 50 کلیک داشته باشید، آنگاه نرخ CTR شما به 10درصد خواهد رسید.

هرچه میزان ورودهای غیرضروری کاهش پیدا کند، نرخ CTR افزایش پیدا کرده و به همان میزان درجه کیفی بهبود می یابد. این قدرت کلمات کلیدی منفی را نشان می دهد.

بهترین راه برای پیدا کردن کلمات کلیدی منفی در واقع جست وجو پیرامون کلمات کلیدی فعلی و حذف کلمات کلیدی ای است که بازتاب کننده محصولات و خدماتی هستند که در واقع تولیدکننده آنها نیستید.

منبع: فصل اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.