خبر مهم:

کد مطلب: ۲۷۷۹۶۱

کارآفرینی با طعم قهوه!

کارآفرینی با طعم قهوه!

کارآفرین نمونه‌ و توانمندی که در زمینه قهوه و نوشیدنی‌هایی با پایه قهوه در لندن فعالیت می‌کند خود قبلا از طرفداران قهوه نبود. او در مصاحبه با رسانه‌های مختلف گفته‌ است که کارآفرینی در ارتباط با قهوه طنز روزگار است. چرا که امیر جل، در میان نوشیدنی‌ها چای را ترجیح می‌داد و معتقد بود که قهوه زیادی تلخ است.

کارآفرین نمونه‌ و توانمندی که در زمینه قهوه و نوشیدنی‌هایی با پایه قهوه در لندن فعالیت می‌کند خود قبلا از طرفداران قهوه نبود. او در مصاحبه با رسانه‌های مختلف گفته‌ است که کارآفرینی در ارتباط با قهوه طنز روزگار است. چرا که امیر جل، در میان نوشیدنی‌ها چای را ترجیح می‌داد و معتقد بود که قهوه زیادی تلخ است. البته تلخی قهوه در نهایت به شیرینی موفقیت برای او تبدیل شد.

به گزارش‌ تجارت‌نیوز ، این کارآفرین ساکن لندن در ارتباط با جرقه آغاز کار، به روزی اشاره می‌کند که همسرش دستگاه اسپرسوی جدیدی خرید. او می‌گوید: «سرگرم امتحان کپسول‌های جدید و طعم‌های مختلف شدم. طعم‌های جدید واقعا با آنچه در رستوران‌ها و کافه‌ها به عنوان قهوه خورده بودم فرق داشت.»

سفر بعدی امیر، نقش پر رنگی در موفقیت او داشت. آشنایی با باریستایی توانمند در نهایت منجر به آشنایی با قهوه‌ای شد که هر کیلوگرم آن ۲۰۰ پوند قیمت داشت. همین‌جا بود که ایده ترکیب قهوه‌های خوب دنیا به ذهنش رسید. ساخت کپسول‌های کوچک، حاوی بهترین قهوه‌های دنیا. کپسول‌ها قهوه‌ها را همیشه تازه نگه می‌دارد و برای همین است که نسپرسو همیشه طعم خوبی دارد.

جشنواره‌های رقابتی و فروش قهوه‌های مرغوب دنیا به بالاترین پیشنهاد، از جمله برنامه‌هایی است که در شهرهای مختلف دنیا پیرامون این نوشیدنی محبوب برگزار می‌شود. در همین راستا نیز کشورهای جامائیکا، گوآتمالا، هاوایی، برزیل، نیکاراگوئه و کارستاریکا به عنوان تولیدکنندگان برتر قرار دارند. قهوه‌های تولیدی که در جشنواره‌هایی از این دست به فروش می‌رسد گاه قیمت بسیار بالایی دارند. به عنوان مثال برای هر کیلو قهوه پاناما هزار و ۶۰۰ دلار باید پرداخت.

Cup of Excellence نام مجموعه غیرانتفاعی است که در ارتباط با تولید، فروش و خرید قهوه فعالیت می‌کند. این موسسه جهانی در سال ۱۹۹۹ متولد شد. این موسسه رقابت‌های قهوه را در جهان برگزار می‌کند که در هر دوره حدود ۳۰۰ ورودی وجود دارد و ۹ هزار فنجان قهوه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. موسسه Cup of Excellence که با فعالیت‌های امیر جل توانسته است امروز به عنوان یکی از کسب و کارهای عادلانه مورد توجه قرار بگیرد در همکاری با کشاورزان دانه‌های قهوه را با قیمتی عادلانه از آنها می‌خرد. در شرایط عادی روال است که کشاورزان هرگونه قهوه را با قیمت هر کیلوگرم ۳ دلار به فروش می‌رسانند. فعالیت‌های این موسسه موجب شده است که واسطه‌ها از میان برداشته شوند و مزرعه‌داران بتوانند متناسب با نوع و میزان قهوه‌ای که به فروش می‌رسانند درآمد عادلانه‌ای داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.