کد مطلب: ۴۵۶۷۰۰

راهکار حفظ جان کارمندان از ویروس کرونا

راهکار حفظ جان کارمندان از ویروس کرونا

یک شرکت دانش بنیان برای صیانت از جان کارکنان و کارگران در دوران شیوع بیماری کرونا سامانه‌ای را که صورت وب اپلیکیشن طراحی کرده است که از طریق لپ تاپ، کامپیوتر سازمان، تبلت و تلفن‌های همراه قابل دسترس است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ویروس کرونا در کنار تمام مشکلات اقتصادی و اجتماعی که برای سازمان‌ها و شرکت‌ها ایجاد کرده است، دغدغه حفاظت از نیروی انسانی را هم به دغدغه‌های مدیران افزوده است. البته نکته آن است که هرچند بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها تلاش کرده‌اند تا با پروتکل‌های مشخصی از انتقال بیماری به کارکنانشان جلوگیری نمایند، اما پروتکل‌های سازمانی هر قدر هم که هوشمند و حساب شده باشند در مرحله اجرا با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند و امکان پایش دائمی و روزانه وضعیت سلامت کارکنان برای اغلب مدیران سازمان‌ها فراهم نیست.

یکی از نکات مهم در پایش دائمی وضعیت سلامت کارکنان، وجود زیرساخت سیستمی مناسب و هوشمند به منظور دریافت داده‌های روزانه از وضعیت سلامت کارکنان، تحلیل اطلاعات و شناسایی موارد مشکوک جهت انجام اقدامات تامینی و نیز جدا نمودن افراد ناقل یا مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا ، از سایر بدنه سازمان است.

تیمی از کارآفرینان و فعالان استارتاپی باهدف ایجاد این بستر، سامانه "پایشگر سازمانی کرونا" به آدرس irancorona.net را طراحی و به مرحله اجرا درآورده‌اند. سامانه مذکور به صورت وب اپلیکیشن بوده و از طریق لپ تاپ، کامپیوتر سازمان، تبلت و تلفن‌های همراه می‌توان از این سامانه استفاده کرد.

ابتدای هر روز کارکنان مکلف هستند فرم مذکور را که در حدود یک دقیقه از آن‌ها زمان می‌گیرد را تکمیل نمایند. اطلاعات مذکور به صورت آنلاین در داشبورد مدیریتی مدیران قرار می‌گیرد و وضعیت سلامت آن‌ها تحلیل می‌شود.

بدلیل کاهش محدودیت‌ها و تاکید دائمی بر فاصله‌گذاری اجتماعی، کماکان آمار روزانه ابتلا به این ویروس نشان از این دارد که خطر ابتلا به طور جدی وجود داشته و نمی‌توان از پایش دائمی وضعیت سلامت افرادی که ناچارند روزانه در یک محیط مشترک و در کنار هم حاضر باشند، سهلنگاری کرد.

سامانه مذکور در روز سه شنبه مورخ ۲۷ خرداد ماه ساعت ۱۵ در محل خیابان فاطمی، روبروی خیابان حجاب، پلاک ۲۵۵، طبقه هفتم با حضور اصحاب رسانه، مدیران و صاحب‌نظران این حوزه رونمایی خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.