کد مطلب: ۵۴۷۲۷۶

رقبای رابین‌هود از چین می‌آیند / دو کارگزاری رمزارز بزرگ چینی، جهانی می‌شوند

رقبای رابین‌هود از چین می‌آیند / دو کارگزاری رمزارز بزرگ چینی، جهانی می‌شوند

با ممنوعیت معاملات رمزارز از سوی دولت چین، شرکت‌های کارگزاری محلی فرصت حضور در بازار جهانی رمزارزها را پیدا کرده‌اند. دو شرکت کارگزاری بزرگ چین ( تایگر و فوتو) به دنبال حضور در بازار جهانی رمزارز و استفاده از این فرصت بزرگ هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با ممنوعیت معاملات رمزارز از سوی دولت چین، شرکت‌های کارگزاری محلی فرصت حضور در بازار جهانی رمزارزها را پیدا کرده‌اند. دو شرکت کارگزاری بزرگ چین ( تایگر و فوتو) به دنبال حضور در بازار جهانی رمزارز و استفاده از این فرصت بزرگ هستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری SCMP این دو بازیگر بزرگ بازارهای مالی چین به طور مستقیم با بازیگران جهانی این حوزه نظیر رابین‌هود و ای‌تورو رقابت خواهند کرد. کارگزاری‎های تایگر و فوتو ماه گشته در گزارش عملکرد مالی خود از این طرح پرده‌برداری کردند. این شرکت‌ها همچنین مجوزهای لازم برای فعالیت در بازارهای داخلی سنگاپور و آمریکا را دریافت کرده‌اند.

این حرکت در حالی اتفاق می‌افتد که بازار رمزارز در ماه‌های گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. با این حال افزایش علاقه و حضور بازیگران خرد و نهادی فرصت بهتری را در اختیار این کارگزاری‌ها قرار می‌دهد. صرافی‌های داخلی چین در ماه‌های اخیر دوران سختی را در مقابله با یورش مقام‌های ناظر بازار پشت سر گذاشته‌اند.

بر اساس گزارش کوین‌گیپ، بسیاری از صرافی‌ها از معاملات قراردادی منع شدند و در نتیجه، معامله‌گران برای انجام معاملات آتی رمزارز خود به فرابورس (OTC) نقل مکان کردند. تیم‌های مدیریت دو کارگزاری تایگر و فوتو نیز تایید کردند که معاملات رمزارزها را تنها برای مشتریان خارج از کشور خود مهیا خواهند کرد.

رقابت با بازیگران جهانی

بازیگرانی چون رابین‌هود و ای‌تورو جای پای بسیار محکم در بازار معاملات رمزارز جهانی دارند. رابین‌هود که در سال ۲۰۱۸ خدمات رمزارز خود را راه‌اندازی کرد، به دلیل کارمزد بسیار پایین معاملات خود به شدت مورد توجه قرار گرفت و هر ماه به طور میانگین ۳ میلیون نفر را وارد بازار رمزارزها کرد. اما کارگزاری‌های آنلاین چینی به دنبال سهم بالایی از بازار جهانی هستند.

کارگزاری‌های ینی در تنها سه ماه ۱۰۰ هزار مشتری در سنگاپور کسب کردند. با این حال این دو بازیگر چینی در کنار رابین‌هود باید با غولهای صرافی رمزارزها نظیر کوین‌ین و اینتراکتیو رقابت کنند. حتی بانکهای سنتی بزرگ نظیر گلدمن‌ساکس نیز به دنبال ایجاد میز معاملات رمزارزها به بازیگران نهادی خود هستند.

مهمترین اخبار بازار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.