کد مطلب: ۷۹۲۶۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جذب سرمایه ۱۱۰ میلیون دلاری برای کاهش کربن!

جذب سرمایه 110 میلیون دلاری برای کاهش کربن!

استارتاپ Cabify به‌تازگی بیش از 110 میلیون دلار جذب سرمایه داشته و این سرمایه را برای کاهش کاربن که حاصل از جابه‌جایی در حمل‌و‌نقل است، به‌کار خواهد برد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جذب سرمایه استارتاپ کابیفای «Cabify» که در مادرید اسپانیا مستقر است، از اخبار مهم روزهای اخیر بوده است.

کابیفای یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های اروپا در حوزه حمل‌ونقل است که برای کاربران خود امکان مسافرت با هر نوع وسیله نقلیه‌ خودران را فراهم می‌کند. این استارتاپ به تازگی بیش از 110 میلیون دلار برای افزایش برنامه‌های استراتژیک خود جهت رشد سودآور و پایداری در زمینه کاهش کربن، سرمایه جذب کرده است.

استارتاپ Cabify، از سال 2011 در بازار حمل‌ونقل اروپا فعالیت می‌کند. این پلتفرم اسپانیایی در حوزه حمل‌ونقل، گزینه‌های مختلفی را تنها با چند کلیک در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در سال‌های اخیر نیز برنامه‌های پایدار و بسیاری را برای رشد خود اجرایی کرده است. تا جایی‌که استارتاپ Cabify اسپانیا توانست با جذب ۴۷۷ میلیون دلار سرمایه از موسسات بزرگی مانند Rakuten Capital در میان یونیکورن‌های جهان قرار گیرد.

براساس گزارش eu-startups ، حالا Cabify اعلام کرده است که در دور جدید جذب سرمایه، بیش از 110 میلیون دلار بودجه دریافت کرده است. مدیران این استارتاپ مشهور، هدف خود از جدب سرمایه در دور جدید را کاهش کربن با ارائه راهکارهای جدید در حمل‌و‌نقل عنوان کرده‌اند.

این پلتفرم، با رونق چشم‌انداز حمل‌ونقل آسان در شهرها، موردهای جایگزین متفاوتی را برای کاهش سفرهای شهری با خودروهای شخصی ارائه می‌دهد. همچنین از فناوری برای تبدیل شهرها به جای بهتری جهت زندگی راحت‌ و آسان‌ استفاده می‌کند. کابیفای عضو پیمان جهانی سازمان ملل است که به دلیل تعهد خود به اکوسیستم محلی از اعتبار زیادی برخوردار شده است.

هدف استارتاپ Cabify؛ کاهش انتشار کربن

کابیفای (Cabify) که در سال 2011 در مادرید اسپانیا متولد شد، در سال‌های اخیر به سمت سودآوری و همچنین پیشروی پایدار در بازار حمل‌و‌نقل حرکت کرده است.

در حال حاضر، این شرکت در هفت کشور و 40 شهر اسپانیا و LATAM فعالیت می‌کند و بیش از 42 میلیون کاربر ثبت‌نام شده دارد؛ همچنین 1.2 میلیون راننده و رانندگان تاکسی با این استارتاپ همکاری می‌کنند.

اخیرا این شرکت گزارش داده که گردش مالی آن در سال 2022، 24 درصد بیشتر از سال 2019 و 32 درصد بیشتر از سال 2021 بوده است. اما آنچه که Cabify را متمایز می‌کند، تعهد آن به پایداری و برنامه‌های بلندپروازانه آن برای کاهش انتشار کربن است.

در سال 2018، تیم کابیفای به‌عنوان مبتکر راه‌اندازی اولین پلتفرم بدون کربن در حوزه خود تبدیل شد و از آن زمان تاکنون به جبران اثرات آلاینده‌های گازهای گلخانه‌ای در سطح جهانی می‌پردازد.

خوان دی آنتونیو، مدیر عامل Cabify در این باره می‌گوید: «این پروژه مرحله بلوغ و رشد پایدار را تجربه می‌کند که در بخش خود منحصربه‌فرد است. هدف ما تسریع برنامه استراتژیک است و انتظار داریم که طی سال‌های آینده Cabify به میزان قابل توجهی در حجم درآمد و سودآوری خود رشد را تجربه کند.»

استارتاپ حمل‌ونقل کابیفای متعهد شده است که تمام سفرهای انجام شده بر روی پلتفرم خود را تا سال 2025 با وسایل نقلیه بدون آلایندگی در اسپانیا و تا سال 2030 در آمریکای لاتین انجام دهد.

به این ترتیب، کابیفای در هر دو منطقه، پروژه‌های سفر با وسایل الکترونیکی از طریق شراکت با تولیدکنندگان و فعال‌سازی دسته‌هایی که فقط وسایل نقلیه الکتریکی را در خود جای می‌دهند، (مانند خودروهای هیبریدی پلاگین، خودروهای الکتریکی و…) انجام می‌دهد.

جذب سرمایه‌ جدید در وهله اول به تقویت این برنامه استراتژیک کمک می‌کند. همچنین، به رشد شرکت در بازارهای هدف، برق‌رسانی به ناوگان و از استراتژی نوآوری شرکت حمایت خواهد کرد.

در این زمینه، خوان دی آنتونیو، مدیرعامل کابیفای معتقد است: «این تعهد از سوی سرمایه‌گذاران استراتژیک نشان‌دهنده تأثیر مثبت و پتانسیل Cabify جهت ایجاد ارزش بلندمدت برای سرمایه‌گذاران و شهرهایی است که در آن فعالیت می‌کنیم. اینها شرکایی هستند که دیدگاه ما برای صنعت حمل‌ونقل پایدار را به اشتراک می‌گذارند و ما را قادر می‌سازند تا اجرای برنامه استراتژیک خود را تسریع کنیم.»

Cabify همچنین برنامه‌هایی برای چند برابر کردن درآمد خود طی 3 سال آینده منتشر کرده است. علاوه بر این، این شرکت به سرمایه‌گذاری در خطوط تجاری جدید مانند Cabify Logistics ادامه خواهد داد، واحدی که برای تامین نیازهای لجستیکی شرکت‌ها راه‌اندازی شده است.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه استارتاپ و تکنولوژی را در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.