کد مطلب: ۶۵۷۰۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا کرایه‌های اسنپ و تپسی منصفانه است؟

آیا کرایه‌های اسنپ و تپسی منصفانه است؟

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد افزایش کرایه‌های اسنپ و تپسی و در کل تاکسی‌ اینترنتی ممنوع است. گروهی از رانندگان و مسافران آنها در این مورد نظرات متفاوتی دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که افزایش کرایه‌های تاکسی‌ اینترنتی ممنوع است و این شرکت‌ها مبالغ اضافی که از مسافران دریافت کردند را باید به آن‌ها بازگردانند. اما رانندگان از این مصوبه گلایه‌مند هستند و معتقدند کرایه‌های اسنپ و تپسی ، چند سالی است که تغییر چندانی نکرده.

حتی اکنون مسافران از اینکه رانندگان درخواست‌های سفر آنها را نمی‌پذیرند گلایه دارند. اما برخی از آنها معتقدند کرایه‌های اسنپ و تپسی همین حالا هم گران است.

تجارت‌نیوز اخیرا در گزارش با عنوان‌های واکنش اسنپ و تپسی به ممنوعیت افزایش کرایه‌ها و چرایی کم شدن رانندگان اسنپ منتشر کرده است. رانندگان و مسافران در این مورد چه نظری دارند؟

رانندگان: با این کرایه‌ها کار نمی‌صرفد

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز که در تاکسی‌های اینترنتی به عنوان راننده فعالیت می‌کنند، معتقدند که کرایه‌های اسنپ و تپسی بسیار پایین است و با هزینه‌های موجود فعالیت در آنها صرف نمی‌کند. آنها خواهان افزایش کرایه‌ها هستند.

-«در حق راننده اسنپ و تپسی بی انصافی کردن. راننده هم تو این گرانیها دار زندگی میکنه. حق داره کرایه اش بالا بره. با این قعطه های گرون و اجرت مکانیک و تعمیرکاران دیگه صرف نمیکنه. این وسط مسافر داره سود می بره چون مجانی داره جابجا می شه.»

-«سازمان حمایت از مصرف کننده که اینقدر فکر مردم هست.چرا قیمت اجناس که ۴۰۰درصد گرون کردند را برنمی گردونه؟ روغن مرغ ماکارونی نان و …»

-«با این قیمتا اصلا ارزش نداره استارت بزنی به ماشین، لوازم یدکی اگر برگشت به قیمت های ۱ماه پیش، همه قیمتا به قبل برگشت، کرایه ها رو هم کمتر کنید،.»

-«واقعا کرایه های اسنپ و تپسی پایینه. بعد طرح تشویقی میزارن ۴۰ هزار تومن بابت ۷ تا سفر! از شمال شهر تا مرکز شهر رفت و برگشت می زنه ۴۰ تومن خدایی بی انصافیه.»

-«درسته مردم هم تحت فشار هستن و نمیشه بی انصافی کرایه گرفت ولی واقعا از شرق تهران تا پونک میزنه ۳۹۵۰۰ اینم بی انصافیه. بعد از کسر ۲۰ درصد کمیسون و پول بنزین، چقدش خرج راننده و زحمت رانندگی هست و چقد هزینه استهلاک؟»

-«کرایه اسنپ و تپسی پایین ….هزینه ماشین بالا ..جادها چاله چوله ..کمیسیون بالا ..بنزین هم که دیگه نمیدن …»

-«اگر قصد ارائه خدمت به مردمه، اسنپ از کمسیون و سهم شهرداری کسر کنه. چون راننده هم جزو همین مردم هستش. یک نکته دیگر کرایه‌ها که پایین هست برای سرویس ها که شب که از دوازه سب به بعد قیمت‌ها را به نسبت روز چهل درصد کاهش م یدهند ولی همان درصد همیشگی خود و شهرداری را بلکه بیشتر کسر می کند.»

مسافران: کرایه‌های اسنپ و تپسی کم نیست

در مقابل، گروهی از خوانندگان که مسافر اسنپ و تپسی هستند، معتقدند کرایه‌ها کم نیست. برخی از آنها نیز حق را به هر دو طرف می‌دهند و اعتقاد دارند ملاک محاسبه کرایه باید عادلانه باشد.

-«جالبه همه راننده‌های اسنپ و تپسی پیام گذاشتن. یه راهی که با ماشین سواری خطی بری کلا میشه ۱۰ تومن، اسنپ براش ۲۵ تومن میگیره. چطوری میگید قیمت‌ها زیاد نشده؟ مسیری که قبلا ۵۰ بوده الان بالای ۱۲۰ شده. قبلا که قیمت‌ها معقول بود خیلیا از اسنپ استفاده میکردن. الان که گرون شده خیلیا اومدن سمت مترو و اتوبوس.»

-«سال نود و شش از میدان ولیعصر تا خیابون خواجه عبدالله رو با اسنپ هشت و پونصد میومدم. الان همون مسیر و همون ساعت پنجاه شصت تومنه. جالبه که دوستان راننده اسنپ و تپسی میگن تنها چیزی که افزایش نداشته تاکسی های اینترنتیه.»

-«ملت نیم ساعت و یک ساعت باید اسنپ و تپسی بزنن تا یکی قبول کنه. بیاین بدون ترافیک دقیقه ای ۱۵۰۰ تومان و با ترافیک دقیقه ای ۲۰۰۰ تومان به راننده پراید و ۵۰۰ تومان بیشتر برای هر کدام از حالت های فوق برای رانندگان پلاس اسنپ و تپسی که ماشین های بهتری دارن بدید هیچ مشکلی نه برای مسافر میمونه نه راننده…قیمت سفر اول بنا به تایم اعلام شده تقریبی باشه در پایان سفر از لحظه سوار شدن مسافر تا پیاده شدن و اتمام سفر با همون دقیقه ای محاسبه بشه.. وگرنه تمام سفرها یا حق مسافر توسط راننده اسنپ و تپسی خورده شده با کرایه بیشتر یا حق راننده خورده شده با دستمزد کمتر….»

-«من چند روز پیش اسنپ گرفتم برای فرودگاه امام و هزینه سفر ۱۴۵ تومن بود. موقع برگشتنی از ماشین فرودگاه استفاده کردم با کرایه ۳۸۰ هزار تومان. دلیل این همه اختلاف برای چیه؟»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام فعلاروگرایه اسنپ راننده تمرکزکنیدحساب تعدادراننده ها وکمیسیون اسنپ اصلاچیزی نمیشنویی متاسفانه دولت حمایت کننده است

  • ناشناس

    س‌ راننده‌‌‌ اسنب.یا‌تاکسی‌‌ اینترنتی نباید ‌عوارضی‌‌ بدن ‌باید‌‌ آز ساعت ‌۲۲شب.بعد‌ کرایه‌‌‌‌ های بین شهری ‌دوبله‌ شه ‌آ دمای که کرایه‌ها را تعیین میکنن درکشور ما زندگی ‌نمیکنن.ازکرونی.خبر داشته ‌باشن.. مسافر‌‌‌ سوار کنی.۷هزارتومان.داخل کوچه ‌س خیابان.باخطی‌ بره سه برابر.قزوین .تاکستان ۴۳.۴۵تازه.کومسیون.کم‌.کنی چیزی‌‌ نمی‌مونه.شب.خالی برمیکردی

  • ناشناس

    سلام خدمت تجارت نیوزهای محترم
    بهتره یک نگاهی هم به شهرستانها و کرایه هاش بندازیم
    اینجا کرایه جابجایی مسافر پنج هزار تمنه و با کسر کمیسیون و غیره پولی که دست راننده رو میگره بین دوهزار تا چهارهزار تمنه ، به نظر شما این مبالغ مبلغیه ؟

  • ناشناس

    روزی ۳ میلیون سفر برای اسنپ. میدونی یعنی چند میلیارد تمن در روز ؟
    مدیران استپ خوب میدونند
    آیا تا کنون مدیران رنج مسافرکشی رو کشیدند ؟
    آیا تا کنون گرمای داخل ماشینو وسط ظهر رو چشیدند؟
    آیا نگاه تحقیر آمیز مسافر نسبت به راننده اسنپ را دیده اند ؟
    آیا انغورتهای بی جای مسافر تحمل کرده اند ؟
    آیا پای حرف راننده ای که قبل از ورود به اسنپ کاسب معتمد محل بوده اما بدلایل مختلف اقتصادی کشور امروز مسافرکش شده نشسته اند ؟
    و بی شمار آیاهایی دیگر که مجالش نیست
    سازمان محترم حمایت از مصرف کنندگان و مدیران گرامی اسنپ قدری هم خودتان را جای رانندها بگذارید و از نگاه این عزیزان به موضوع نگاه کنید

  • ناشناس

    سلام بنده یه راننده اسنپ و تپسی هستم و الان در حال حاظر در خط سمت خودمون کار میکنم خیلی هم راحت هستم اسنپ تپسی صلواتی هستن این مردم ما هم درک ندارن که راننده چی میکشه پس خودمونو خسته نکنیم رانندهای محترم اسنپ و تپسی داخلی کار کنید خدا شاهده خیلی بهتره و عصابتون راحته

  • ناشناس

    سلام اسنپ تپسی خاموش بفرمایید و داخلی یا تو اژانس باشید یا علی

  • مهدی

    با سلام جایی نوشتین تو خط ۱۰ هزار میشه ولی اسنپ همو مسیر میبره ۲۵ هزار تو خط ۴ نفر سوار مشن از هر نفر ۱۰ هزار میگیرن میشه ۴۰ هزار تازه پورسانت نمیده مثل اسنپ خودت به اون راه میزنید یا از چیزی خبری ندارین

  • ناشناس

    سلام دوستان هیچ میدونید زمانی که اسنپ یک هفته تشویقی میزاره ودیگه بعد اون تشویقی نمیده برای چی هست برای اینه که اول کرایه هارو یایین بیاره مثلا تشویقی میزاره پنج سفر ۲۳۰۰۰ تومان وکرایه ۲۸۰۰۰ تومانی میزاراه ۲۱۰۰۰ هزار تومان چرا اسنپ این کارو انجام میده برای اینکه چشم ومغز شما به کرایه ۲۱۰۰۰ هزار تومانی عادت کنه وشما دیگه فکر کنید که کرایه این مسیر همون ۲۱۰۰۰ هزرا تومان هست واین یعنی ۷۰۰۰ هزرا تومان از جیب شما رفته واسنپ کرایه هارو دیگه به این صورت تعین میکنه واین یعنی از جیب راننده به نفع مسافر رقم خورده ویعنی کلاه بزرگ سر راننده رفته پس از این به بعد اگه طرح تشویقی گذاشت هرمسیری که بهتون داد که کرایه روزهای عادی مثلا ۲۵۰۰۰ بود در روزهای که تشویقی میده، تشویقی بادید با ۲۵۰۰۰ هزار تومان جمع بزنید وکارایه شما باید زیادتر شده باشه تا کمتر پس خوب حواستون رو جمع کنید که اسنپ دیگه نتونه از این روش سر راننده رو کلاه بزاره

  • ناشناس

    سلام دوستان میدونید اسنپ روزانه بیش سه میلیون سفر داره که این سفرها رو اگه با درامد یک راننده اسنپ روزی ۵۰۰ هزار تومان درامد در نظر بگیرید وکمسیون این ۵۰۰ هزار تومان ۱۵درصد حساب کنید میشه ۷۵۰۰۰ هزار تومان و همین عدد ضربدر ۳میلیون سفر در روز بکنید میش معدل ۲۲۵ میلیارد تومان ببینید اسنپ از جیب رانندگان در روز چه دارامدی داره خوب دیگه خودتون قضاوت کنید که مدیران اسنپ رانندگان رو درک نمی کنند واین دارمد در سال حساب کنید با این اوصاف به نظرتون اسنپ دیگه اصلا دوست نداره که رانند درک کنه

  • ناشناس

    اسنپ خیلی زرنگ چون توی ی منطقه ۵۰۰ راننده داره میاد برای ۱۰۰ راننده تشویقی میزاره وکرایه هارو پایین میاره، که همه ببینند که کرایه ها همین هست کیفرها رو قبول کنند در صورتی که این کرایه ها برای او ۱۰۰ نفر که تشویقی گرفتن مناسب هست پس سعی کنید که زمانی که کرایه ها پایین هست سفر هارو قبول نکنید همین کار باعث میشه که کرایه ها افزایش پیدا کنه