کد مطلب: ۶۲۰۲۴۸

راه رفتن در جهان مجازی بدون مانع / کفش واقعیت مجازی چقدر قیمت دارد؟

راه رفتن در جهان مجازی بدون مانع / کفش واقعیت مجازی چقدر قیمت دارد؟

واقعیت مجازی راه‌های نوینی را برای بازی کردن، جهان‌گردی و خرید کردن به ارمغان آورده است. اکنون کفش‌هایی برای استفاده در واقعیت مجازی اختراع شده‌اند که راه رفتن افراد را آسان و بدون مانع می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برد فکتور، موسس و مدیر عامل کمپانی Ekto VR، برای حل مشکل راه رفتن در واقعیت مجازی کفشی را اختراع کرده است که افراد می‌توانند بر روی کفش‌های خود بپوشند و دیگر هنگام راه رفتن به موانع یا دیوارها برخورد نکنند. در حالت عادی افراد هنگامی که در حال راه رفتن در دنیای واقعیت مجازی هستند در دنیای واقعی هم قدم برمیدارند و به جلو حرکت می‌کنند و با توجه به محدودیت فضا به مانع برخورد می‌کنند و در تجربه واقعیت مجازی آن‌ها اختلال ایجاد می‌شود.

322a8449 768x768 1 1

کفش‌های واقعیت مجازی به کمک این تکنولوژی می‌آیند.

فکتور اعلام کرد که با این کفش‌ واقعیت مجازی دیگر نیاز نیست نحوه استفاده از واقعیت مجازی را به افراد آموزش بدهیم. تنها کافیست که هدست را را روی چشم‌های خود بگذارند و دنیای مجازی را به صورت طبیعی تجربه کنند.
حالا اگر شما به صحرای بزرگ آفریقا سفر کنید و شروع به راه رفتن در آن‌جا کنید دیگر با دیوارهای اتاقتان برخورد نمی‌کنید. این کفش‌ شبیه‌ساز فضای بسیار بیشتری برای فرد ایجاد می‌کند.

ekto vr walking boots 2 768x768 1

کفش‌های واقعیت مجازی پس از چند قدم کاربر را به مرکز اتاق برمی‌گردانند.

نحوه کار این کفش‌ها به چه صورت است؟

به نقل از digitaltrends ، نحوه کار این کفش‌ها به این صورت است که از یک سری چرخ‌های موتوردار در زیر آن استفاده شده است که متناسب با سرعت راه رفتن کاربر می‌چرخند. برای جلوگیری از سرگیجه ناشی از نوع حرکت این کفش‌ها، کاربر ابتدا می‌تواند چند قدم با آن بردارد. پس از برداشتن چند قدم این کفش‌ها کاربر را به سمت مرکز اتاق و به عقب برمی‌گردانند. اما در ذهن کاربر این تصور به وجود می‌آید که در حال راه رفتن به سمت جلو است. و در واقعیت مجازی که در حال تجربه است نیز دقیقا همین اتفاق می‌افتد.

تردمیل‌های واقعیت مجازی اولین راه حل متخصصان برای حل مشکل راه رفتن این تکنولوژی بودند که با هدست‌های واقعیت مجازی ارائه می‌شدند. بعدها با دنبال کردن حرکت چشم کاربران توانستنت جهت‌های حرکت احتمالی بعدی آن‌ها را پیش بینی کنند و مشکل راه رفتن را برایشان آسان‌تر کرد.

virtuix omni 3 768x768 1

تردمیل‌های واقعیت مجازی

از واقعیت مجازی می‌توان برای خریدهای مجازی بدون اینکه مجبور باشید راهروهای فروشگاه‌ها را با سبدهای سنگین طی کنید، استفاده کرد. از کاربردهای مهم این تکنولوژی بازی کردن است. گیمرها می‌توانند با این هدست‌ها بازی‌های واقعی‌تری را تجربه کنند. اما این تکنولوژی می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها به انسان کمک کند. برای مثال یک معمار می‌تواند شکل نهایی ساختمان خود و قسمت‌های مختلف آن را از این طریق به مشتریانش نشان بدهد.

قیمت

احتمال دارد قیمت کفش‌ واقعیت مجازی بین ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار باشد. اما این قیمت نهایی آن و قیمت مصرف کننده نیست. ممکن است قیمت این کفش‌های واقعیت مجازی تا هزار دلار هم کاهش پیدا کند تا برای مصرف روزانه عموم قابل خریداری باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کتونی خارجی گرون شده.