خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۱۸۸۲

افزایش کلاهبرداری در سایت دیوار/ آمادگی روسیه برای جدایی از اینترنت جهانی

افزایش کلاهبرداری در سایت دیوار/ آمادگی روسیه برای جدایی از اینترنت جهانی

هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش کلاهبرداری در سایت دیوار، رونمایی از امکانات جدید امنیت سفر تپسی، آمادگی روسیه برای جدایی از اینترنت جهانی و آینده بیت‌کوین از نظر ایلان ماسک و جی‌پی مورگان، از جمله مهم‌ترین اخبار فناوری و استارتاپی روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پلیس فتا نسبت به افزایش کلاهبرداری در سایت دیوار با شگرد پرداخت بیعانه هشدار دارد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان در گفتگو با خبرگزاری ایرنا، با بیان اینکه کلاهبرداری در سایت دیوار با شگرد پرداخت بیعانه رو به افزایش است، گفت: تنها در صورت انجام هرگونه معامله و تبادل وجه در فضای حقیقی می‌توان از خالی شدن حساب و گرفتار شدن در دام کلاهبرداران جلوگیری کرد.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد افزود: شهروندان پیش از هر گونه معامله در فضای مجازی تا زمان رویت نکردن کالای مورد نظر از پرداخت و واریز هر گونه وجهی خودداری کنند.

به گفته او، به تازگی پرونده‌ای در پلیس فتا استان همدان تشکیل شده بود که مربوط به کلاهبرداری ۳۵ میلیون تومانی از یک جوان ۲۴ ساله است.

سرهنگ سرخوش نهاد درباره انگیزه متهم از گرایش به کلاهبرداری از طریق درج آگهی گفت: فرد کلاهبردار اعتماد نابه‌جای مردم به آگهی‌های تبلیغاتی و واریز پول بدون بررسی صحت و درستی آگهی را عامل استفاده از این شیوه برای کسب درآمد عنوان کرد.

رونمایی از امکانات جدید امنیت سفر تپسی

تاکسی اینترنتی تپسی با به روزرسانی و اضافه کردن قابلیت‌های جدید به بخش امنیت سفر اپلیکیشن خود، قابلیت‌های جدیدی را به این بخش اضافه کرده است.

به گزارش روابط‌عمومی این شرکت هنگامی که درخواست سفر از سوی سفیر پذیرفته شد، دکمه‌ای در گوشه پایین سمت راست نقشه اپلیکیشن مسافر مشاهده می‌شود که مسافر با لمس آن وارد بخش امنیت سفر می‌شود.

در نسخه جدید امنیت تپسی، در این قسمت دو امکان در اختیار مسافر قرار می‌گیرد؛ بخش اول پیشتر هم در اپلیکیشن تپسی وجود داشت و در آن مسافر می‌تواند اطلاعات سفر خود را با دوستان و آشنایان به اشتراک بگذارد.

در این حالت، فرد انتخابی مسافر علاوه بر مشاهده اطلاعات سفر، می‌تواند موقعیت مکانی وی در هر لحظه را روی نقشه دنبال کند.

در حالت دوم نیز قابلیت تماس اضطراری با واحد امنیت تپسی نسبت به قبل بهبود یافته است. در این حالت اگر مسافری در طول سفر احساس ناامنی کرد، می‌تواند با لمس دکمه «در شرایط خطرناکی هستید»، سریعا و بدون این که پشت خط منتظر بماند، با مسئول واحد امنیت تپسی مکالمه کند.

گزینه امنیت سفر تپسی حتی در صورتی که به هر دلیل سفیر تپسی سفر را لغو یا پایان سفر را اعلام کرد تا یک ساعت فعال و در دسترس است.

روسیه آماده جدا شدن از اینترنت جهانی است

خبرگزاری مهر به نقل از دیمیتری مدودف، نائب رییس شورای امنیت روسیه از آمادگی این کشور برای جدایی از اینترنت جهانی خبر داد.

مدودف، روز گذشته اعلام کرد، روسیه از لحاظ فنی و قانونی آماده است در صورت نیاز، اینترنت جهانی را قطع کند.

به گفته رئیس جمهور پیشین روسیه،آمریکا کنترل اینترنت را در اختیار دارد؛ به همین دلیل در صورت وقوع اتفاقات غیرمنتظره ممکن است دسترسی روسیه به اینترنت جهانی قطع شود.

مدودفگ گفته است که ما مجبور بودیم سیستم خود برای انتقال اطلاعات را توسعه دهیم تا بتوانیم در صورت قطعی اینترنت پیام‌های الکترونیکی رد و بدل کنیم.

قانون اینترنت مستقل روسیه در سال ۲۰۱۹ میلادی تصویب شد و به این کشور اجازه می‌دهد تا ارتباط خود را از World Wide Web قطع کند.

آینده بیت‌کوین از نظر ایلان ماسک و جی‌پی مورگان

دیجیاتو در گزارشی به علاقه ایلان ماسک، کارآفرین و مالک تسلا در مورد رمزارز بیت‌کوین پرداخته است.

اخیرا، یکی از مدیران صنعتی این توئیت را به نقل از او منتشر کرده است: «به نظرم بیت‌کوین دارایی خوبی است و از آن حمایت می‌کنم. فکر می‌کنم بیت‌کوین در آستانه پذیرش گسترده توسط سیستم‌های مالی مرسوم قرار دارد.»

سایت راه‌پرداخت نیز نظر جی‌پی مورگان را در مورد این رمزارز منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، در هفتم ژانویه، بیت‌کوین مقاومت ۴۰ هزار دلاری را شکست و در روزهای بعد قیمت آن به ۴۲ هزار دلار هم رسید. در این زمینه، کارشناسان جی‌پی مورگان چیس پیش‌بینی کردند که این رمزارز می‌تواند به قیمت هر واحد ۱۴۶.۰۰۰ دلار برسد و با طلا رقابت کند.

تنها چند روز پس از این پیش‌بینی بیت‌کوین به زیر ۳۰ هزار دلار رسید. از آن زمان به بعد، این ارز دیجیتال بین ۳۱ تا ۳۵ هزار دلار در نوسان بوده است و بالاترین قیمت ثبت شده آن حدود ۳۹ هزار بوده است.

تیم استراتژیست جی‌پی مورگان در مواجهه با این سناریو، انتظارات خود را از بیت‌کوین بسیار کاهش داد. طبق برآوردهای جدید، تقاضای ضعیف و احتمال برداشت سود (سیو سود) توسط سرمایه‌گذاران، از بازگشت بیت‌کوین به قیمت‌های اوایل ماه ژانویه جلوگیری می‌کند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اسماعیل

    سرهنگ فیزوز کسی که خودش دزدی میکنه نمیتونه جلو دزدی بگیره بلکه رواج میده برنامه دیوارخودش شروع کرده به دزدی ازکاربرانش بااین شرایط:مثال اگهی چرخ خیاطی صنعتی پول پرداخت میکنی ودیوارتایید میکنه پس ازچندروزاگهی راویرایش میکنی باهمان سیستم هیچ چیزش عوض نمیشود بعداز۵روزاگهی ویرایش میدی پیام میفرستن اگهی دسته بندی اشتباه است اگه اشتباه چراثبت کردی اگه ثبت کردی چراچندسری ویرایش دادی نگفتی پشتیبانی دیوارمیگه دوباره پرداخت کن اکهی ثبت کن دسته کسب کار چراکل اگهی پاک میکنن پیام بدن اشتباه.قبول کردیم دسته اگهی درست کنیدپول زیرزبانشون شیرینی کرده لطفااین درست کنیدپیش پرداخت قبل دیدن کالا اشتباه خوددیواردرست کنیدتابرسیم اونجاتشکر

  • ناشناس

    بگو روسیه هم میخواد کره شمالی دوم بشه دیگ???

  • ناشناس

    من موندم این آقا ۱۴۶۰۰۰ در آینده را چطوری حساب کردند
    یاد تبلیقات بورس افتادم کارشناسان بظاهر کارشناس شبیه این آقا چطوری مردم تشویق به خرید سهام کردند
    مشخص نبست این آقا چقدر بیت کوین ذخیره کرده ولی بزرگترین سرمایه دار دنیاست