کد مطلب: ۵۱۲۳۳۸

نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز در مورد کلاهبرداری پانزی :

روایت‌هایی از قربانیان شرکت‌های هرمی / کلاهبرداری پانزی چیست؟

روایت‌هایی از قربانیان شرکت‌های هرمی / کلاهبرداری پانزی چیست؟

کلاهبرداری پانزی، این روزها به ویژه با افزایش توجه مردم به بازار رمزارزها رواج یافته و پلیس فتا هم در این مورد هشدار داده است. برخی مردم خواهان تشدید نظارت‌ها بر عملکرد سایت‌های فعال در این حوزه هستند و گروهی دیگر، معتقدند اتفاقاتی که در بورس رخ داده بدتر است.

تجارت‌نیوز ، در روزهای گذشته، گزارش‌‌هایی را با موضوع‌های « کلاهبرداری رمزارزها » و و « کلاهبردای »، منتشر کرد.

این گزارش‌ها، هم به نشانه‌های کلاهبرداری پانزی اختصاص داشت و هم تجربه‌ها و نظرهای مردم در مورد آن را منعکس کرده بود.

در کلاهبرداری پانزی به سرمایه‌گذاران سودهایی برگردانده می‌شود که از بهره‌های متعارف به شیوه‌ای غیرعادی بالاترند. البته این سود از پول سرمایه‌گذاران بعدی تامین می‌شود و شرکت یا فرد دریافت‌کننده سرمایه، هیچ فعالیت اقتصادی‌ای انجام نمی‌دهد.

این روزها و با تحولاتی که در بازار رمزارزها رخ داده، پلیس فتا نسبت به افزایش کلاهبرداری پانزی هشدار می‌دهد. البته برخی مردم اتفاقات رخ داده در بورس کشور را از کلاهبردای‌های پانزی بدتر می‌دانند.

نظرهای برخی مخاطبان تجارت‌نیوز را در مورد این گزارش‌ها، در ادامه می‌خوانید.

پلیس فتا برخورد کند

گروهی از خوانندگان خواهان برخورد جدی‌تر نهادهای نظارتی از جمله پلیس فتا با کلاهبرداران پانزی هستند.

- «وقتی اراده ای واسه جمع کردن کلاه بردارهای اینجوری نباشه، پس حرص خوردن من و شما فایده ای نداره.»

- «من و خیلی ها تقاضا داریم تا پلیس فتا وارد عمل بشن تا این اشخاص از سادگی خیلی افراد سو استفاده نکنن. امیدوارم دستگاه قضایی با این موارد برخورد جدی داشته باشن.»

- «من به اطلاعات شکایت و به قول این کارشناس سوت زدم ولی هیچ کاری نکردن !!! بعضی شرکت ها مردم رو بیچاره کردند هیج مقام مسولی هم پیگیری نکرد و نمی کنه ولی فقط یه چیز خوب فهمیدم یه سری از ملت به سادگی گول می خورن.»

- «ما در عجب هستیم بعضی شرکت ها با وعدهای سود بانکی زیاد افراد را فریب میده و کسی جلوی این اشخاص را نمی گیره که براحتی کلاه برداری می کنند.»

- «کلاهبردان پانزی پول خودت رو به خودت میدن…اونم قسطی… امیدوارم پلیس فتا مثل پلیس ترکیه تمام این افرادی که دارن جیب مردم را خالی می کنن با هاشون برخورد جدی و منحلشون کنه.»

شرکت هرمی از بورس بهتر است؟

برخی از مخاطبان اما به اتفاقات رخ داده در بورس اشاره کرده‌اند و معتقدند در بازار سرمایه هم، سر مردم کلاه گذاشته شد.

- «شرکت هرمی داریم تا هرمی. تو بورس ۴۰ درصد ضرر کردم (بورس پانزی) که فقط دولت می خوره توش. »

- «همانطور که در بورس نظاره گر دود شدن اموال مردم هستید و صداتون در نمی یاد، بازم ساکت. پول خودشان هست، هر جا دوست دارن سرمایه گذاری می کنن. می خواد آتیش بزنه به خودش مربوطه، شاید دوست داره پولش رو بده خارجی ها، خودش زحمت کشیده.»

- «من اگر در سایت شرط بندی پولم را می باختم ناراحت نبودم چون اسمش روشه قماره و خودم رفتم اما تو بورس با دعوت دولت و حمایت رسانه ها که مدام تبلیغ می کردن وارد بورس شدم و سرمایه ام که حاصل پس انداز ۲۵ سال کارمندی بود رفت، یکی از همکارام ۱٫۵ میلیارد پول فامیل دستش بود به باد رفت تو بورس و زیر فشار صاحبان اموال خودش را دار زد، شاید مال باخته، مثل این زیاد باشن که سکته یا خود کشی کردن وکسی هم با خبر نیست.»

- «شرکت هرمی از بورس دستوری ایران بهتره.»

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    متأسفیم برای این مسئولان که از ظرفیت بازار سرمایه برای رونق تولید استفاده نکردند، عملکرد ضعیف مسئولان باعث ایجاد بازارهای دلار و سکه و خودرو و رمز ارزها و بازارهای هرمی و… شده است، دنبال ریشه باشید نه اینکه هشدار بدهید.

  • ناشناس

    همیشه دولت خورده مردم رو بدبخت کرده اینا از قوم الظالمین وکسی صدای مردم رو نمیشنوه وفقط برای منافع خود ومقام میجنگند خدا ازشون نگذره.

  • ناشناس

    با سلام من خواهش میکنم حداقل شما اسامی شرکت های پانزی را منتشر کنید که حداق یک نفر هم که بین دوراهی برای اینکه بدونه کلاه برادریه سر مایه اش از بین نره مثل شرکت یونیک فاینانس.و….

  • سید مصطفی

    فعلا که بورس از شرکت های هرمی هم بدتر شده

  • ناشناس

    هرمی تر از بورسم مگه داربم ؟

  • ققنوس

    به همه مشکلات مرتبط با مسایل بازارهای موازی اعم از قانونی و غیر قانونی رسیدگی می‌شود الا بورس که به امان خدا رها شده و سهامداران احساس پی پناهی میکنند !

  • ناشناس

    مگه شرکتی هست از بورس بدتر باشه اینجوری پول مردمو بالا کشیده باشه یه آب روش

  • Majid

    مثل دام گشایش اقتصادی دولت تدبیر و امیددر بورس که هزاران آدم بدبخت و بخاک سیاه نشاند .

  • ناشناس

    شرکت هرمی ام وی در حال حاضر در سراسر کشور بطور سیستمی و کلان کلاهبرداری می کند.