خبر مهم:

کد مطلب: ۵۰۸۳۴۴

اخبار فناوری روز

مدیرعامل ایرانسل: اینترنت موبایل در تمام دنیا لوکس و گران است

مدیرعامل ایرانسل: اینترنت موبایل در تمام دنیا لوکس و گران است

اظهارنظر مدیرعامل ایرانسل در مورد تعرفه‌های اینترنت موبایل، خطر هک اطلاعات مردم و پیش‌بینی درآمد ۲ میلیارد دلاری پی‌پل از تجارت بیت‌کوین، مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

به گزارش تجارت‌‌نیوز ، از یک سو مردم از کیفیت و گرانی اینترنت گلایه دارند و از سوی دیگر برخی اپراتورها و شرکت‌ها از ضرورت افزایش قیمت خدمات خود می‌گویند یا معتقدند تعرفه‌ها بالا نیست. در یکی از تازه‌ترین اظهارنظرها در این مورد، مدیر عامل ایرانسل گفته که اینترنت موبایل در تمام دنیا لوکس و گران است.

آنگونه که اعتمادآنلاین گزارش داده، بیژن عباسی‌آرند، مدیر عامل ایرانسل در پاسخ به زیاد بودن تعرفه بالای اینترنت برای معلمان و دانش آموزان گفته است که سرعت اینترنت خانگی ما در ایران به نسبت اینترنت موبایل، پایین است و البته باید بدانیم که اینترنت موبایل در تمام کشورها یک اینترنت لوکس و گران است.

به گفته او، دسترسی به اینترنت ثابت برای خانواده ها از لحاظ سرعت خوب نیست؛ به همین دلیل است که تصور می‌شود اینترنت موبایل تعرفه بالایی دارد.

خطر هک اطلاعات مردم

دنیای ‌اقتصاد، در گزارشی به ضعف قانونی و نبود سامانه‌ای جامع پرداخته که باعث شده است اطلاعات افراد در دسترس هکرها قرار داد.

بر اساس این گزارش، نشت اطلاعات هویتی کاربران یکی از صرافی‌های آنلاین، موضوعی است که در روزهای اخیر مجددا توجه بسیاری از فعالان فضای آنلاین را به موضوعات مهمی چون احراز هویت مجازی و حفاظت از داده‌ها در فضای وب جلب کرده است. داده‌های لو رفته، مجموعه‌ای از عکس‌های سلفی صورت کاربران در کنار عکس کارت ملی و اطلاعات کارت بانکی آنهاست.

یکی از چالش‌هایی که مدیران برخی از کسب و کارهای کوچک و متوسط به آن اشاره می‌کنند، دسترسی بسیار سخت شرکت‌های غیردانش‌بنیان به سامانه احراز هویت شاهکار است.

از طرف دیگر، در سامانه شاهکار تنها تطبیق شماره ملی و شماره موبایل کاربر انجام می‌شود و عده‌ای معتقدند این روش احراز هویت، کارآیی چندانی در حل موارد پرونده‌های تخلف ندارد. در نتیجه بسیاری از کسب و کارها به روش‌های جایگزینی مانند چک کردن دستی برخی مجموعه اطلاعات هویتی کاربر یا دریافت عکس از کاربر به همراه مدارک هویتی وی روی می‌آورند.

نگهداری آنها از چنین مدارکی حتی پس از انجام احراز هویت، چندان هم بی‌علت نیست. با توجه به مشکلاتی که در موارد احضار کسب و کارها به دادگاه‌ها برای رسیدگی به پرونده‌های شکایت پیش می‌آید و دادگاه عمده مسوولیت را به عهده صاحب کسب و کار آنلاین می‌داند، این کسب و کارها ترجیح می‌دهند حداقل مدارکی که از کاربران دارند را برای اثبات بی‌گناهی خود در جایی نگهداری کنند.

پیش‌بینی درآمد ۲ میلیارد دلاری پی‌پل از تجارت بیت‌کوین

دیجیاتو در گزارشی به پیش‌بینی درآمد ۲ میلیارد دلاری پی‌پل از تجارت بیت‌کوین پرداخته است.

پی‌پل در سال ۲۰۲۰ امکان خرید، نگهداری و فروش ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم کرد که برخی همین اقدام را یکی از دلایل افزایش قیمت بیت کوین می‌دانند و حتی این پلتفرم پرداخت در یک ماه ۷۰ درصد بیت‌ کوین‌های استخراج شده را خرید. حالا یک تحلیلگر پیش‌بینی کرده درآمد پی‌پل از بیت کوین تا سال ۲۰۲۳ به ۲ میلیارد دلار می‌رسد.

تحلیلگر شرکت «Mizuho Securities» به نام «دان دولف» انتظار دارد درآمد کلی این پلتفرم پرداخت غول‌پیکر در سال ۲۰۲۱ رشد ۲۰ درصدی را تجربه کند. به گفته دولف، ارتباط کاربران با پی‌پل به علت امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال افزایش چشمگیری داشته و ۵۰ درصد کاربران رمزارزها روزانه اپ آن را اجرا می‌کنند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.