کد مطلب: ۲۸۰۵۳۳

گردش در فضا

گردش در فضا

نخستین هتل لوکس فضایی تا سال ٢٠٢١افتتاح می‌شود. این خبر را اوریون اسپن، استارت‌آپ مستقر در کالیفرنیا رسما تایید کرده است. این کمپانی امیدوار است در سال٢٠٢٢ نخستین موج گردشگران فضایی قدم به اولین هتل فرازمینی بگذارند.

نخستین هتل لوکس فضایی تا سال ٢٠٢١افتتاح می‌شود. این خبر را اوریون اسپن، استارت‌آپ مستقر در کالیفرنیا رسما تایید کرده است. این کمپانی امیدوار است در سال٢٠٢٢ نخستین موج گردشگران فضایی قدم به اولین هتل فرازمینی بگذارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صنعت گردشگری فضایی در چند سال گذشته سر و صدای زیادی در رسانه‌ها ایجاد کرده است. این صنعت به دو دلیل اصلی با انواع دیگر گردشگری متفاوت است. اول اینکه مسافران سیاره‌های دیگر ناچارند زمان طولانی را صرف آموزش‌های لازم برای فضانوردی کنند. این زمان گاهی بیش از یک سال هم زمان می‌برد. در درجه دوم نیز هزینه‌های سفر به فضا سرسام‌آور است. با دیگر نمونه‌ها متفاوت است.

اقامت ١٢ روزه در فضا، رقمی معادل ٩ و نیم میلیون دلار خرج روی دست گردشگر خواهد گذاشت. که البته پیش از آن نیاز است ٨٠ هزار دلار برای قرار گرفتن در فهرست انتظار هزینه کرد

در جدیدترین سبک گردشگری فضایی، چهار گردشگر می‌توانند همزمان در این هتل اقامت داشته باشند و دو نفر نیز همراه آنها در مدت اقامت حضور دارند که از فضانوردان باسابقه خواهند بود. مدیران این استارت‌آپ در نشست خبری در سن‌خوزه اعلام کردند که در این پروژه تلاش شده با استفاده از فناوری هزینه‌های تمام شده کاهش پیدا کند. در همین رابطه فرانک بانگر مدیر این پروژه، سفر و اقامت در فضا را مقرون به صرفه عنوان کرد. البته برای مخاطبان ارقام اعلام شده همچنان نجومی است اما برای درک ارزان‌ بودن این سفر باید قیمت‌ها را مشابه‌های قبلی مقایسه کرد.

با این حال، اقامت ١٢ روزه در فضا، رقمی معادل ٩ و نیم میلیون دلار خرج روی دست گردشگر خواهد گذاشت. که البته پیش از آن نیاز است ٨٠ هزار دلار برای قرار گرفتن در فهرست انتظار هزینه کرد. نباید نادیده گرفتن که در صورت پشیمانی از سفر به فضا، هزینه‌های اعلام شده استاز سوی کمپانی عودت داده می‌شود. سفرهای مشابه فضایی پیش از آغاز به کار این استارت‌آپ ٢٠ تا ۴٠ میلیون دلار هزینه داشت.

ایستگاه آرورا نام ایستگاهی است که مسافران فضا در طول اقامت‌شان در آن ساکن می ‌شوند. این ایستگاه هر ٩٠ دقیقه یک بار مدار دور زمین را کامل می‌کند. یعنی مسافران خوش شانس میتوانند در هر روز اقامت شانزده طلوع و غروب خورشید را تماشا کنند.

با ورود به وب‌سایت این کمپانی امکان رزرو جا برای سفر به فضا را پیدا خواهید کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.