کد مطلب: ۲۰۴۵۴۹

رئیس سازمان تنظیم مقررات خبر داد:

گردش مالی ۸۵۳ میلیارد دلاری اینترنت اشیاء در آسیا

گردش مالی ۸۵۳ میلیارد دلاری اینترنت اشیاء در آسیا

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اهمیت سیستم‌های IOT در رشد اقتصادی کشورها تاکید و برنامه‌های این وزارت را در این حوزه اعلام کرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نشست تخصصی در حوزه IOT با اشاره به تاثیرگذاری اینترنت اشیا بر روی اقتصاد اظهار کرد: گردش مالی که در حوزه IOT در آسیا و اقیانوسیه تا سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی شده حدود ۸۵۳ میلیارد دلار است؛ ضمن اینکه تعداد دستگاه‌های متصل به IOT تا سال‌های آینده بسیار متنوع و زیاد خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین فلاح جوشقانی با بیان اینکه ظهور و پذیرش اینترنت اشیا در سال‌های آینده رشد بیشتری خواهند داشت گفت: در سال‌های آینده پذیرش این سیستم‌ها در اقتصاد بسیار بیشتر خواهد شد؛ همانطور که امروزه در اقتصاد کشوری مانند آمریکا تاثیر زیادی گذاشته است.

وی با بیان اینکه برای گذار از IOT باید به سمت IP ورژن ۶ برویم اظهار کرد: بحث بیگ دیتاها از مباحثی است که در واقع پردازش و نگهداری مبتنی بر تکنیک‌هایی مانند پردازش ابری خواهد بود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات در ادامه به ضرورت تقویت ارتباط رگولاتوری در حوزه IOT اشاره کرد و گفت: عدم مشارکت رگولاتوری در حوزه اینترنت اشیا باعث عقب‌افتادگی در این حوزه خواهد شد.

وی افزود: استراتژی کلان رگولاتوری افزایش هماهنگی با کسب و کارهای نوپا به منظور تقویت آنها در شروع کار و حمایت آنها تا مرحله رشد کامل است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.