کد مطلب: ۳۰۸۵۶۳

گزارشی از نحوه عملکردمان در زمینه فیلترینگ دریافت نکردیم

گزارشی از نحوه عملکردمان در زمینه فیلترینگ دریافت نکردیم

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت درباره انتقاد وارد شده به این شرکت مبنی بر ضعف در اجرای مسدود کردن فیلترشکن‌ها گفت: تاکنون گزارش رسمی درباره عملکردمان در این زمینه دریافت نکردیم.

صادق عباسی شاهکوه امروز در جمع خبرنگاران گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت، وظایف خود را در زمینه اجرای فیلترینگ مطابق با تکالیفی که به این شرکت محول شده است به نحو احسن انجام می‌دهد و تاکنون به طور رسمی گزارشی از نحوه عملکردمان در این زمینه دریافت نکردیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با اشاره به برخی اخبار در انتقاد به عملکرد این شرکت در خصوص بستن vpnها و نسخه‌های فارسی تلگرام که از سوی دبیر شورای عالی فضای مجازی مطرح شده بود، اظهار داشت: این خبر را در رسانه ها خواندم اما تاکنون گزارش رسمی که نشان دهد نقطه ضعف ما کجاست به ما اعلام نشده است.

عباسی با بیان اینکه مرکز ملی فضای مجازی نظارت کامل بر اجرای قوانین در این حوزه دارد، افزود: از سوی این مرکز تاکنون نامه‌ای به ما مبنی بر این موضوع داده نشده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روش‌های مختلف فیلترینگ یک سایت و نحوه سیاست گذاری آن چگونه است؟ گفت: در این زمینه تخصصی ندارم و نمی‌توانم از نظر فنی در این زمینه توضیح دهم.

وی تأکید کرد: فیلترینگ به روش توزیع شده و به روش‌های مختلف انجام می‌شود و شرکت ارتباطات تنها یکی از حلقه‌های زنجیره اجرای آن است.

به گزارش مهر، چندی پیش ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص فعالیت انواع فیلترشکن‌ها و vpn‌ها در کشور گفته بود شرکت ارتباطات زیرساخت حدود یک ماهی است که وظایف خود را در زمینه مسدود سازی vpn به خوبی انجام نمی‌دهد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.