کد مطلب: ۷۵۴۰۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کوکاکولا گوشی هوشمند می‌سازد!

کوکاکولا گوشی هوشمند می‌سازد!

یک افشاگر تکنولوژی با انتشار تصویری، ادعا کرده است که کمپانی کوکاکولا به زودی گوشی هوشمند خود را در کشور هند معرفی و به بازار عرضه خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمپانی معروف نوشیدنی کوکاکولا قصد دارد که مانند شرکت رقیب خود یعنی پپسی، گوشی هوشمند تولید کند. چرا که افشاگر معروف Ice Universe به تازگی ادعا کرده است که کوکاکولا در حال ساخت گوشی هوشمند است.

گزارش‌های مربوط به ورود کوکاکولا به بازار گوشی‌های هوشمند برای اولین بار توسط کارشناس مشهور موکول شارما به اشتراک گذاشته شد. حالا Ice Universe تصویری را که ادعا می‌کند، تصویر رندر ColaPhone گوشی کوکاکولا است، در فضای مجازی منتشر کرده است. البته این تصویر تنها بدنه پشتی گوشی هوشمند با پوسته قرمز رنگ کوکاکولای معروف را به اشتراک گذاشته است.

مشخصات گوشی هوشمند کوکا‌کولا

براساس گزارش brainstation ، تصویر فاش‌ شده از گوشی کوکاکولا نشان می‌دهد طراحی این دستگاه از المان‌های برند شرکت معروف نوشابه‌سازی بهره خواهد برد و این دستگاه نتیجه همکاری کوکاکولا با یک شرکت سازنده گوشی هوشمند است. گفته می‌شود این دستگاه در سه‌ماهه‌ اول امسال (2023 میلادی) در هند عرضه خواهد شد.

با این حال، هنوز اطلاعات دقیق‌تری از گوشی هوشمند کوکاکولا در دسترس نیست. اما برخی از کاربران در فضای مجازی برخی از مشخصات آن را حدس زده‌اند.

به عقیده کاربران فضای مجازی، این گوشی ممکن است یک Realme 10 Pro دیگر با تغییر نام‌ باشد. چرا که طراحی این گوشی هوشمند شباهت زیادی به Realme 10 Pro 4G دارد که یک گوشی میان رده است. این گوشی همچنین دارای یک سنسور دوربین دوگانه در پشت گوشی به همراه فلاش LED است. پنل پشتی گوشی همان بنر نوشیدنی کوکاکولا را نشان می‌دهد.

طبق احتمالات کاربران، این گوشی احتمالا دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی IPS LCD با فرکانس 120 هرتز با چیپست اسنپدراگون 695، انواع رم یعنی 4، 6، 8 و 12 گیگابایتی و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است.

از سوی دیگر هم برخی دیگر از کاربران احتمالات دیگری را بیان می‌کنند. به گمان آن‌ها گوشی کوکاکولا با ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش 6.4 اینچی AMOLED، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و چیپست Helio G99 عرضه خواهد شد.

چرایی ورود کوکاکولا به بازار تلفن همراه

طی سال‌های گذشته، برخی شرکت‌های غیرمرتبط با حوزه‌ فناوری سعی کردند گوشی‌های هوشمندی با برند خود عرضه کنند که ازجمله می‌توان به پپسی و KFC اشاره کرد.

در سال 2015، پپسی که به نوعی رقیب کوکاکو‍لا محسوب می‌شود، اقدام به رونمایی از یک گوشی هوشمند در چین کرد، اما با گذشت چندین سال به نظر می‌رسد که گوشی‌های هوشمند این شرکت، آنطور که باید برای کاربران جذاب نبوده‌اند.

تا به امروز چندین‌بار همکاری این چنینی میان برندهای مختلف با سازندگان گوشی‌های هوشمند رخ داده است. به عنوان مثال شاخص‌ترین آن‌ها، همکاری پورشه و بی‌ام‌و با تولیدکنندگان گوشی باشد.

این یک حرکت نسبتاً غیرعادی توسط کمپانی کوکاکو‍لا است، زیرا این شرکت عمدتاً به دلیل تولید نوشیدنی شناخته شده است و نه به دلیل محصولات تکنولوژیکی. با این حال، ورود شرکت ها به بازارهای جدید غیرمعمول نیست و صنعت تلفن همراه یک صنعت پردرآمد است.

با وجود اینکه اطلاعات زیادی درباره مشخصات گوشی کوکاکولا فاش نشده است، اما به احتمال زیاد هدف این شرکت هدف قرار دادن بخش‌های اقتصادی و میان رده بازار خواهد بود. چرا که کوکاکولا یک برند شناخته شده و قابل اعتماد به ویژه در کشور هند است، اما ممکن است جذابیت زیادی برای خریداران گوشی‌های هوشمند رده بالا نداشته باشد.

همچنین، این گوشی در ابتدا در هند عرضه خواهد شد، اما مشخص نیست که آیا در بازار موبایل کشورهای دیگر هم عرضه می‌شود یا خیر.

شرکت کوکاکولا، شرکت صنایع غذایی آمریکایی چندملیتی است، که تمرکز اصلی آن بر تولید، بازاریابی و توزیع نوشیدنی‌های غیرالکلی معطوف است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر آتلانتا، جورجیا قرار دارد. کوکاکولا در سال 2013 در رتبه نخست از فهرست بزرگترین تولیدکنندگان نوشیدنی و مواد غذایی جهان قرار گرفت.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.