کد مطلب: ۷۵۳۷۸۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اتصال به اینترنت ماهواره‌ای در اندروید ۱۴ ممکن می‌شود؟

اتصال به اینترنت ماهواره‌ای در اندروید 14 ممکن می‌شود؟

برای کمک به کاهش خطر بدافزارها، اندروید 14، سیستم عامل بعدی گوگل، به طور کامل نصب برنامه‌هایی را که نسخه‌های قدیمی اندروید را هدف تهدید قرار می‌دهند، مسدود می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنطور که انتظار می‌رود احتمالا گوگل در نسخه بعدی سیستم عامل خود یعنی اندروید 14 چندین ویژگی جدید و کاربردی را اضافه کند. به نظر می‌رسد که اندروید 14 نصب برنامه‌هایی را که نسخه‌های قدیمی سیستم عامل را هدف قرار می‌دهند، مسدود خواهد کرد.

طبق گزارش 9to5Google ، از آخرین تغییر کد ارسال شده توسط گوگل، به نظر می‌آید که این شرکت الزامات سختگیرانه API را برای اندروید 14 اعمال کند. این تغییر به طور کامل نصب برنامه‌های قدیمی را مسدود می‌کند. ویژگی جدید اندروید 14 به کاهش حملات احتمالی بدافزار در اندروید کمک می‌کند.

ویژگی جدید گوگل در اندورید 14 چگونه کار خواهد کرد؟

این به‌روزرسانی جدید از بارگذاری جانبی برخی فایل‌های APK توسط کاربران جلوگیری می‌کند. این ویژگی همچنین فروشگاه‌های برنامه را از نصب این برنامه‌ها نیز مسدود خواهد کرد. این موضوع حاکی از آن است که دستگاه‌های اندروید 14 در ابتدا تنها برنامه‌هایی را که به طور خاص نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید را هدف قرار می‌دهند، مسدود خواهند کرد.

سال‌هاست که دستورالعمل‌های فروشگاه Google Play تضمین می‌کند که توسعه‌دهندگان اندروید برنامه‌های خود را برای استفاده از جدیدترین ویژگی‌ها و اقدامات ایمنی پلتفرم اندروید به‌روزرسانی می‌کنند. همین ماه، دستورالعمل‌ها به‌روزرسانی شدند و برنامه‌های جدید فهرست‌شده Play Store را ملزم می‌کردند حداقل اندروید 12 را هدف قرار دهند.

تا این مرحله، این حداقل الزامات سطح API فقط برای برنامه‌هایی اعمال می‌شد که برای فروشگاه Google Play در نظر گرفته شده بودند. اگر توسعه‌دهنده‌ای بخواهد یک برنامه برای نسخه قدیمی‌تر ایجاد کند، می‌تواند این کار را انجام دهد و به سادگی از کاربران خود بخواهد که فایل APK را به صورت دستی بارگذاری کنند. به همین ترتیب، اگر یک برنامه اندروید از زمان تغییر دستورالعمل‌ها به روز نشده باشد، فروشگاه Play به ارائه برنامه برای کسانی که قبلاً آن را یک بار نصب کرده‌اند، ادامه می‌دهد.

در ابتدا، دستگاه‌های اندروید 14 تنها برنامه‌هایی را که مخصوصاً نسخه‌های قدیمی اندروید را هدف قرار می‌دهند، مسدود می‌کنند. با گذشت زمان، برنامه افزایش آستانه به اندروید 6.0 (مارشملو) است و گوگل مکانیزمی برای «افزایش تدریجی» آن دارد. با این اوصاف، تصمیم‌گیری در مورد آستانه برنامه‌های قدیمی و یا فعال کردن آن به عهده هر سازنده دستگاه خواهد بود.

گوگل قصد دارد با مسدود کردن این برنامه‌های قدیمی، از گسترش برنامه‌های بدافزار در اندروید جلوگیری کند. توسعه‌دهنده مسئول این تغییر خاطرنشان می‌کند که برخی از برنامه‌های بدافزار عمداً نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید را هدف قرار داده‌اند تا برخی حفاظت‌هایی که فقط بر روی برنامه‌های جدیدتر اعمال می‌شوند دور بزنند.

گفتنی است، اگر به هر دلیلی بخواهید یا نیاز به نصب یک برنامه قدیمی داشته باشید، باز هم از طریق یک پوسته فرمان، با استفاده از یک پرچم جدید، امکان پذیر خواهد بود. با توجه به مراحل اضافی مورد نیاز، احتمال کمتری وجود دارد که شخصی به اشتباه این کار را انجام دهد و سهوا بدافزار را نصب کند.

اندورید 14 به اینترنت ماهواره‌ای متصل می‌شود؟

اخیراً SpaceX و T-Mobile از برنامه های خود برای پشتیبانی از اتصال مستقیم ماهواره‌ای به تلفن‌های هوشمند پرده برداری کردند. در این گزارش حتی اشاره شده که طبق اعلام گوگل اندروید 14 آینده حتی از شرکای این شرکت برای فعال کردن «اینترنت ماهواره‌ای» پشتیبانی می‌کند.

اندروید 14 همچنین شایعه شده است که برگه اشتراک‌گذاری دستگاه‌ها را تغییر می‌دهد. جدای از این، گوگل همچنین در حال توسعه یک ویژگی جدید دیگر برای آپدیت بزرگ بعدی اندروید است که دستگاه‌هایی که روی سیستم‌عامل کار می‌کنند را قادر می‌سازد حتی پس از قدیمی شدن به اینترنت متصل بمانند.

اندورید 14 چه زمانی فعال می‌شود؟

در سال‌های گذشته توسعه‌دهندگان اندروید مرحله پیش‌ نمایش این سیستم عامل را در ماه فوریه آغاز کرده‌اند و چند سال است که این روند ادامه دارد. احتمالا برای رونمایی از اندروید 14 نیز برنامه آن‌ها همین باشد.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.