کد مطلب: ۳۰۵۰۴۴

۳ ویژگی مشترک بنیانگذاران موفق استارت‌آپ‌ها

3 ویژگی مشترک بنیانگذاران موفق استارت‌آپ‌ها

شاید مهم‌ترین ویژگی بنیانگذاران استارت‌آپ‌های موفق این است که آنها می‌خواهند کارهای متفاوتی انجام دهند.

اشتیاق، تمرکز و کار سخت به نظر برای موفقیت کافی می‌آید اما باید بیشتر در این باره فکر کرد. رابرت فرانک؛ نویسنده، تقریبا دو دهه است که زندگی کارآفرینان ثروتمند جهان را بررسی می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، او اخیرا به سی ان بی سی اعلام کرده که به سه مشخصه بارز و مشترک بین کارآفرینان برتر جهان مثل جف بزوز و ایلان ماسک رسیده است. ویژگی‌هایی که متفاوت از کلیشه های قدیمی است. فرانک می‌گوید: نکته‌هایی که کشف کردم واقعا مهم هستند و البته چیزهای معمولی نیستند که مردم می‌گویند.

و اما این ویژگی‌ها چیست و چطور می توان آن را تقویت کرد؟

1. بی‌خبری

رابرت فرانک می‌گوید بنیانگذاران بنگاه‌های اقتصادی بزرگ به طور کورکورانه‌ای از مشکلی که در پی حل آن بودند، خبری نداشتند. این یعنی که آنها خارج از جعبه فکر می کردند و از شکست کسانی که پیش از آنها کار کردند ناامید نمی‌شدند.

دلیل جف بزوز توانست یک بنگاه خرده‌فروشی موفق ایجاد کند این بود که عازم شرکت میسیز (یکی از بزرگترین خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای امریکا) نشد و دلیل اینکه ایلان ماسک توانست خودرویی را دوباره اختراع کند این بود که در جنرال موتورز کار نکرد.

فرانک در این باره می‌گوید: تمام این کارآفرینان به من گفتند بهترین چیزی که باعث شد آنها صنعت خودشان را ایجاد کنند و یک برند تازه بسازند این بود که آن ها نمی دانستند در این صنعت چه کارهایی را نمی‌توان انجام داد.

2. حساسیت

نکته دوم اینکه آن ها نسبت به ایده خودشان حساس بودند، صرفه نظر از اینکه دیگران چه چیزی در مورد آن می‌گفتند. رابرت فرانک می‌گوید: وقتی ایده‌ای دارید و دیدگاهی در مورد آن ایده به دست آوردید، همه به شما از اشتباه بودن آن می‌گویند. اگر آن ها حرفی برعکس این را بزنند، شما می‌فهمید که صاحب ایده برنده ای نیستید.

این تعهد مطلق است که در میان تمام مشکلات، کارآفرینان را متمرکز بر کار نگه می دارد و آنان را در رسیدن به هدف توانمند می‌کند. فرانک می‌گوید: این بچه ها( یعنی کارآفرینان مشهور) تقریبا همگی شخصیت‌های حساس و پیگیری‌اند. وقتی آن‌ها چیزی را پیدا می‌کنند، دیگر رهایش نمی‌کنند.

3. اشتیاق به انجام کارهای متفاوت

به گفته فرانک آخرین و شاید مهم ترین ویژگی بنیانگذاران استارت‌آپ‌های موفق این است که آنها می‌خواهند کارهای متفاوتی انجام دهند. فرانک می‌گوید: بسیاری از کارآفرینان تلاش می‌کنند در نگاه به هرچیزی راهی برای انجام متفاوت آن پیدا کنند. چه ریختن یه فنجان چای یا هرچیز دیگر. آنها تلاش می کنند همیشه متفاوت باشند.

او می‌گوید: این ویژگی لزوما چیزی نیست که بتوان آن را یاد گرفت و تمرین کرد. تنها بعضی از مردم به طور طبیعی اینگونه‌اند.

منبع:‌ فصل اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • همساده

    عالی بود موافقم