کد مطلب: ۷۳۳۴۹۵

اولین کامیون تسلا به بازار عرضه شد

اولین کامیون تسلا به بازار عرضه شد

تولید کامیون تسلا از دو ماه پیش آغاز شده و حالا کامیون Semi تسلا عرضه در ایالات متحده را آغاز کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اولین کامیون الکتریکی تسلا در ایالات متحده به شرکت پپسی غول نوشابه تحویل داده شد. البته سه سال دیرتر از زمان برنامه‌ریزی شده و پنج سال پس از معرفی رسمی خودرو این اتفاق رخ داده است.

این خودرو الکتریکی برای اولین بار در سال 2017 معرفی شد و قرار بود در سال 2019 به تولید برسد، اما به دلیل بیماری همه‌گیر کووید-19 و کمبود جهانی قطعات، عرضه آن به تعویق افتاد.

کامیون تسلا چه تفاوتی با دیگر کامیون‌ها دارد؟

تولید کامیون تسلا از دو ماه پیش آغاز شده و حالا کامیون Semi تسلا عرضه در ایالات متحده را آغاز کرده است. سه سال عقب‌تر از برنامه، اما با 800 کیلومتر برد رانندگی در دنیای واقعی در صورت بارگیری کامل، سه برابر قدرت هر کامیون دیزلی، و شارژ قوی‌تر از هر خودروی الکتریکی تولیدی.

گفته می‌شود با یک بار شارژ می‌تواند 500 مایل (805 کیلومتر) را طی کند، وزن آن تا 82000 پوند (37.2 تن) است و از سه موتور الکتریکی برگرفته از یکی از سریع‌ترین خودروهای تولیدی جهان نیرو می‌گیرد.

این کامیون دارای معماری جدید 1000 ولتی نیرو محرکه است که به گفته ماسک در توسعه محصول آینده در تسلا نقش خواهد داشت. Semi دارای کنترل کشش برای جلوگیری از جک چاقو، ترمز احیاکننده برای افزایش کارایی باتری، و کلاچ خودکار برای رانندگی بدون درز در بزرگراه است.

تسلا می‌گوید کامیون تسلا Semi از چهار موتور مستقل در محورهای عقب نیرو می‌گیرد، می‌تواند شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت را در 20 ثانیه طی کند و برد باتری آن تا 500 مایل است.

قیمت‌ این کامیون ممکن است از 150 هزار دلار شروع شود و تعداد زیادی سفارش از سوی کسب‌وکارهایی مانند Walmart و FedEx در محدوده ده‌ها پایین وجود داشته است.

شارژر کامیون تسلا یک مگاوات برق انتقال می‌دهد

ماسک در جریان این رویدادی تحت عنوان Semi Delivery Event، به شارژ این کامیون اشاره و فاش کرد که تسلا یک کانکتور شارژ مایع خنک‌شونده جدید را توسعه داده است که می‌تواند یک مگاوات برق جریان مستقیم را ارائه کند.

ماسک در این باره توضیح داد: «این برای Cybertruck نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. (انتظار می‌رود Cybertruck کامیون دوم تسلا، با تأخیر مشابه در نیمه دوم سال 2023 وارد تولید شود.)

او همچنین در مورد نیاز به جدا کردن سوپرشارژرهای تسلا از شبکه صحبت کرد تا اطمینان حاصل شود که می‌تواند در طول قطعی برق به ارائه برق ادامه دهند.

کامیون‌ها جزو کلیدی برنامه «Master Plan Part Deux» ماسک هستند که در آن او متعهد شد که مجموعه وسایل نقلیه این شرکت را برای بهتر شدن وضعیت حمل‌ونقل و جلوگیری از آسیب به محیط زیست گسترش دهد.

کامیون تسلا نخستین کامیون برقی نیست

تسلا Semi را به‌عنوان آینده حمل‌ونقل در نظر گرفته است. اما در حالی که این شرکت برای شروع تولید با مشکل مواجه شده است، بقیه صنعت حمل‌ونقل از قبل خودروهای برقی را پذیرفته‌اند.

سازندگان بزرگ تجهیزات مانند دایملر، ولوو، پیتربیلت، و بی وای دی، در حال کار روی ماشین‌های حمل‌ونقل با ظرفیت بیشتر از کامیون تسلا هستند.

براساس گزارش بلومبرگ، کامیون‌های تسلا که امروز برای نخستین بار عرضه شد، آخرین قطعه پروژه 30.8 میلیون دلاری بود که بخشی از آن توسط هیات منابع هوایی کالیفرنیا تامین شده بود. حتی نیکولا موتورز که با اتهامات کلاهبرداری و جابه‌جایی مدیران دست و پنجه نرم می‌کند، قبل از تسلا کامیونی با موتور هیدروژنی تحویل داده است.

با این حال، خودروهای برقی با باتری با چالش‌های شدیدی مواجه خواهند شد، از محدودیت‌های وزنی گرفته تا در دسترس بودن ایستگاه‌های شارژ مناسب، قبل از اینکه بتوانند به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرند. به‌عنوان مثال، ایستگاه‌های کامیون عمدتاً برای رسیدگی به نیازهای برق تریلرهای برقی و باتری‌های غول‌پیکر آنها آماده نیستند.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.