کد مطلب: ۶۲۴۵۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تفاوت قیمت دیجی‌کالا با بازار / دیجی‌کالا در گرانی کالا نقش دارد؟

تفاوت قیمت دیجی‌کالا با بازار / دیجی‌کالا در گرانی کالا نقش دارد؟

تفاوت قیمت برخی از کالاها در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا با بازار داخلی و جهانی، باعث اعتراض برخی از کاربران شده است. علت اصلی این تفاوت قیمت چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پربازدیدترین سایت فروش کالا این روزها منتقدان زیادی دارد. تفاوت قیمت دیجی‌کالا در یک کالای یکسان در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف، یکی از مشکلات اساسی است که کاربران همواره به آن اعتراض می‌کنند.

برخی کاربران در شبکه اجتماعی توییتر نسبت به تفاوت قیمت دیجی‌کالا واکنش نشان دادند: «‏یه هدست تو دیجیکالا دیدم گفتم بذار سایت خود فروشنده رو هم چک کنم. اسمش رو تو گوگل سرچ کردم به سایتش رسیدم و دیدم بله محصولی رو که قیمتش تو دیجیکالا هشت و نیم میلیونه تو سایت خودش شش و نیم میفروشه.»

«گرونترین کیبوردهای این برند تا جایی که سرچ کردم حدود قیمتشون ۱۰۰ دلار بوده به قیمت دلار امروز تهش میشه سه میلیون، تو دیجی‌کالا قیمتش ۱۵ تومن به بالاست. ‏با واسطه اگه از آمازون خرید کنی، فکر کنم با پنج تومن برسه دستت!»

1895C1C6 0C84 4CA1 8B9F 3799B3BA1FA4

«من قبلاً همه‌ی خریدهای وسایل دیجیتالی‌ام از ⁧‫دیجی‌کالا‬⁩ بود. اما کم‌کم قیمت از بازار بیشتر شد و در ادامه فاصله‌ای افتاد بین قیمت بازار و دیجی‌کالا که بصرفه این هست از سایت کالا رو ببینی و بررسی کنی بری از بازار بخری.»

«این ساعت تگ هویر تو دیجی کالا ۴۸۰ میلیونه. ‏در حالی که قیمت اصلیش ۵۶۰۰ پونده، ‏با پوند ۳۷ تومنم میشه تقریبا ۲۱۰ تومن، حالا کاری نداریم که ‏فقط یه پولدار اینو میخره.»

BAEBFC31 89F7 44CF AD45 DF1F6D417751 1

دیجی‌کالا در تفاوت قیمت نقش دارد؟

دیجی‌کالا در توضیح این تفاوت قیمت به تجارت‌نیوز گفت: «دیجی‌کالا به صورت یک مارکت‌پِلِیس(بازارگاه) فعالیت می‌کند. بنابراین تامین‌کنندگان مانند مغازه‌داران یک پاساژ خودشان قیمت‌ کالاها را تعیین می‌کنند و دیجی‌کالا دخالت مستقیم در نحوه قیمت‌گذاری کالاها ندارد.

فروشندگان دیجی‌کالا محصولات‌شان را خودشان قیمت‌گذاری کرده و روی پلتفرم مارکت‌پلیس دیجی‌کالا به فروش می‌رسانند. در واقع، دیجی‌کالا در نقش یک پلتفرم دوسویه، پلی است میان خریدار و فروشنده که باید منافع هر دو سمت را تأمین کند. پس، قیمت‌گذاری کالاها کاملا در دست دیجی‌کالا نیست.

دیجی‌کالا درباره کمتر از ۳۰ درصد محصولات و آن‌هایی که به طور مستقیم در مدل خرده‌فروشی فروشنده است، اختیار کامل در قیمت‌گذاری درست و منصفانه دارد. بعضی از کاربران این نکته مهم را نمی‌دانند و تصور می‌کنند تمام بیش از شش میلیون محصولی که روی این پلتفرم وجود دارد به طور مستقیم توسط خود دیجی‌کالا قیمت‌گذاری می‌شود.»

با اینکه این پلتفرم فروش آنلاین ابزارهایی را برای نظارت بر قیمت‌ها در نظر گرفته است، مانند اینکه فروشنده‌ حق ندارد قیمتی بالاتر از سایت فروشگاهی یا فروشگاه فیزیکی خود در دیجی‌کالا درج کند. اما همچنان قیمت برخی کالا تفاوت زیادی با بازار و دیگر فروشگاه‌های اینترنتی دارد که منجر به گلایه مشتریان می‌شود.

با وجود اینکه دیجی‌کالا به صورت مستقیم در قیمت‌گذاری تمام کالاها نقش زیادی ندارد. اما همچنان برخی از کاربران به گران‌تر بودن قیمت برخی کالا‌ها در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا نسبت به بازار یا فروشگاه‌های اینترنتی، مرجوعی با تاخیر یا عدم پاسخگویی پشتیبان، تقلبی یا خراب بودن محصولات و … این فروشگاه گلایه‌ دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دقیقا دوبرابر بیرون قیمتش

  • حمید

    فروشندهاش کالای میفروشن دقت نمیکنن خراب یا سالم هرچه بود میفرستن
    کیفیت کالا به نگاه کردن نمی ارزه ولی قیمت میزنن که خنده دار هست کالای کالای غیر اصل رو نگاه کن قیمتش از کالای اصل هم بیشتره اصلن سیاست قیمت گذاری دیجی کالا خیلی بدرد نخور هست

  • حمید

    من همون تیشرت آستین کوتا رو میخرم از مغازهای اطراف ۳۰ تومان یا ۴۰ تومن
    ولی همون مارک و کیفیت تو دیجی کالا نگاه میکنم قیمتش ۶۰ ت ۸۰ تومان هست

  • عبدالمجید الیاسی

    ده سال از دیجی کالا خرید می کردم. حداقل در تحویل و مرجع کالا منظم بود.
    حدود دو هفته قبل چند قلم کالا خریداری کردم موعد تحویل روز جمعه بود که کل روز جمعه را در منزل به امید دریافت منتظر ماندم خبری نشد و با 48 ساعت تاخیر و با اکراه کالا را آوردند.
    یک کالا مشکل داشت که برای مرجوع کردن آن 5 روز ما را در منزل منتظر گذاشتند و مراجعه نکردند. معلوم نیست دیجی کالا دست چه کسی افتاده .
    دیگر از دیجی کالا خرید نخواهم کرد.

  • مهین

    مشکل اصلی دیجی کالا اینه که کالا هاش رو گران کرده و خدمات پس از فروش دیجی کالا واقعا بد شده . بعد از خرید به قوانین خودشون پایبند نیستن ، نحوه مرجوعی و بازگرداندن مبلغ های بزرگ اشتباهه . کاملا بعد از خرید واسه مرجوعی با بهانه های مختلف از مرجوع کردن کالایی که به اسم اصل خریدم ولی اصل نبود جلوگیری کردن و حتی گفتن خودتون کالا رو جابجا کردید . متاسفم واقعا همین .

  • ناشناس

    بزرگترین امتیازی که دیجی‌کالا داره و مردم بخاطرش ترغیب به خرید میشن، ارسال کالا در تایمهای زمانی مختلف است … چیزی که سایتهای فروش انلاین ، امکان ارائه آنرا ندارن . من فردیس کرج زندگی میکنم . همیشه برای خرید آنلاین مشکل دارم چرا که پست اینجا ، فقط صبحها مرسوله هارو میاره و من هم روزها سرِ کار هستم . بخاطر همین مجبورم از دیجی‌کالا استفاده کنم . اگر پست کارش را بهتر و دقیقتر بکنه و همچنین امکان انتخاب زمان مرسوله رو برای مشتری در نظر نگیره … دیجی‌کالا از رونق میافته … و کسانی مثل من ، دیگه اجباری به خرید انلاین فقط از دیجی‌کالا ندارن .

  • ناشناس

    چون درصد و قیمت نهایی رو انها میگن چی بشه
    من اداپتور تولید میکردم مدتی گفتم از دیجی کالا عرضه کنم کالایی که ۵۰ به دست مشتری میرسه رو داخل دیجی کالا باید ۸۵ میفروختم تازه موقع تسویه هم حسابی ما رو اذیت می کردند بخاطر همین این تفاوت بخاطر خود دیجی کالاست

  • مشتری متضرر

    باسلام دیجی کالا دلالی بیش نیست وفقط بفکرگرفتن درصد وکمسیون خودش است درواقع برایش مهم نیست بنامش کلاه بردای ودزدی وهرگونه خلاف دیگری انجام بدهند وبعضی جاها ومواردی هم مشخص شده خودش هم شریک همین سوداگران ودزدان وکلاه بردارن است البته چیزجدیدی نیست خیلی وقت پیش توفیلمی دیدم کارگردان قشنگ مطرح کرده بودکه چندمیلیون ایرانی دزددرکنارهم درصلح وصفازندگی میکنندبااین وضعیت مملکت وتورم این روزهاخداآخرعاقبتمان رابخیر کند

  • ناشناس

    با سلام، به این مورد بسیار جالب توجه کنید: امروز دریل چکشی اینکو مدل ID11008 را در سایت دیجی کالا یکی از فروشندگان 16400000 قیمت گذاشته. یک فروشنده دیگر در دو صفحه مجزا دو قیمت دارد؛ یکی نوزده میلیون که با تخفیف 89 درصد شده دو میلیون و دیگری 3550000 که با تخفیف 52 درصد شده 17200000 تومان. این دغلکاری باعث فریب و ضرر بعضی از خریراران خواهد شد، جالب است که نمونه های بسیاری شبیه این وجود دارد. معمولا ایمیل ها و پیام های مربوط به این موضوع را بی پاسخ گذاشته یا حذف کرده اند، البته اگر هم پاسخ دهند چیزی بیشتر از همان لفاظی هایی که در مورد فرایند قیمت گذاری در سایت نوشته اند دستگیرتان نمی شود.

  • ناشناس

    دیجی کالا عالیه من هر بار با کد تخفیف دیجی کالا که توی تخفیف هات هست خرید میکنم و کلی تخفیف میگیرم واقعا