کد مطلب: ۷۱۴۳۲۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کدام اپلکیشن‌ها رفع فیلتر شدند؟

کدام اپلکیشن‌ها رفع فیلتر شدند؟

سرانجام پس از حدود یک ماه بسیاری از اپلیکیشن‌ها نظیر اپ‌استور و لینکدین که به دنبال ناآرامی‌ها در کشور فیلتر شده‌ بودند، از ساعاتی قبل رفع فیلتر شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بسیاری از کاربران از رفع فیلتر پلتفرم‌های اپ‌استور، لینکدین، گوگل ادز و اسکایپ که به دنبال ناآرامی‌ها در کشور فیلتر شده‌ بودند، خبر دادند.

محدودیت‌هایی که بنا به ملاحظات و دستور مراجع ذی‌صلاح، در روزهای گذشته برای بسیاری از اپلیکیشن‌هاو و پلتفرم‌های ارتباطی ایجاد می‌شد، هم‌ اکنون برداشته شده است. البته محدودیت‌ها همچنان برای دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و واتساپ و فروشگاه اپلیکیشن گوگل‌پلی ادامه دارد.

چرا که براساس اعلام وزارت ارتباطات و مسئولان مربوطه، تصمیم‌گیری درباره آنها به دلیل نقض قوانین حاکمیتی و نقشی که در ایجاد ناآرامی‌ها داشتند باید در مراجعی که ذی‌صلاح هستند، صورت گیرد.

با این حال، هنوز هیچ منبع رسمی درباره رفع فیلترینگ این پلتفرم‌ها اظهار نظری نداشته‌ است و این امکان وجود دارد که رفع فیلتر اپلیکیشن‌ها موقتی باشد.

لینکدین برای به اشتراک گذاشتن مهارت

لینکدین یک شبکه اجتماعی بین‌المللی مخصوص مدیران شرکت‌ها و کارجویان است و تاکنون دچار فیلترینگ بلند مدت در کشور نشده بود.

در واقع لینکدین شبکه اجتماعی است که بیشتر دانشگاهیان و متخصصان برای ارائه رزومه در آن عضو می‌شوند. این شبکه اجتماعی حدود ده سال پیش نیز به طور موقت در ایران دچار فیلترینگ شده بود.

اسکایپ هم رفع فیلتر شد

اسکایپ نرم افزاری است که مکالمات در سطح جهان را امکان‌پذیر می‌کند. میلیون‌ها فرد و مشاغل از Skype برای برقراری تماس ویدئویی و صوتی رایگان یک به یک و گروهی استفاده می‌کنند، پیام‌های فوری ارسال می‌کنند و فایل‌ها را با دیگران در Skype به اشتراک می‌گذارند.

طی روزهای گذشته اسکایپ نیز به جمع پلتفرم‌های فیلتر شده پیوست و دسترسی به این پلتفرم از طریق آی‌پی ایران وجود نداشت، اما اکنون کاربران ادعا کردند که هیچ مشکلی برای استفاده از اسکایپ وجود ندارد.

رفع فیلتر گوگل ادز

در ایامی که محدودیت‌های گسترده اینترنتی، بنگاه‌های اقتصادی را با مشکلات مهمی مواجه کرده است، تغییر در سیاست گوگل منجر شد تا فروش و بازاریابی کسب‌وکارهای ایرانی با چالش‌های فراوانی مواجه شود.

گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغاتی در موتور جستجوی گوگل است که کسب‌وکارها می‌توانند برای معرفی خود به مشتریانشان از آن استفاده کنند. گرچه اساسا ساخت پنل در این پلتفرم برای کاربران ایرانی تحریم بوده،‌ اما اکنون امکان استفاده از سرویس تبلیغات گوگل برای کسب‌وکارها فراهم است.(تکراتو)

به گزارش تجارت‌نیوز، بسیاری از کاربران نرم افزارهای مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های یعنی گوگل پلی و اپ استور دانلود می‌کنند. امروز اما تنها یکی از مایکت‌ها رفع فیلتر شد و گوگل‌پلی همچنان فیلتر است. از آنجایی که گوگل‌پلی در ماه‌های گذشته اقدام به حذف اپلکیشن‌های ایرانی به‌ دلایل مختلف کرده‌ بود، سرنوشت رفع فیلتر آن نامشخص است. با این حال استفاده از اپ‌ استور بدون استفاده از فیلترشکن امکان پذیر شده‌ است.

مهم‌ترین اخبار مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی ا خبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    لطفاً متاتریدر را از فیلتر خارج کنید.
    باتشکر

  • ناشناس

    استیم همچنان فیلتره

    • pooya

      اره دقیقا حتی با فیلتر شکن پولیم بالا نمیاد

  • بی نـــام

    دروغه تا امــروز که هم اَپ اســتور فیلتره هم گــــــــوگل پلی ، چـــــــــرا خبــــــــر دروغ میــزارید؟

  • ناشناس

    گوگل پلی رو بیخیال بشید
    رفع فیلتر کنین

  • معین

    استیم چطور ؟

  • ایرانی

    نفس کشیدن رو هم فیلتر کنین راحت شیم

  • ناشناس

    این گوگل پلی رفع فیلتر کنید خواهشاً

  • ناشناس

    لطفا فیلتریگ رو بردارید بسیار ممنون میشم.

    • ناشناس

      چشم حتما

  • سارا

    پس ایسناگرام کی رف فلیتررمیشود

  • ناشناس

    وقتی متاتریدر رو فیلتر کردن ، واتس اپ و اینستاگرام جای خود داره . قرار بود اشتغال ایجاد بشه ، همون اشتغال موجود هم نابود شد .