خبر مهم:

کد مطلب: ۳۷۸۲۷۷

هفت روش برای صبح زود بیدار شدن

هفت روش برای صبح زود بیدار شدن

برای بیشتر کارمندان، زود از خواب بیدار شدن عذابی دردناک است که به این سادگی نمی‌شود تحملش کرد. در این نوشته کوتاه، نگاهی سریع می‌اندازیم به هفت روش موثر که به کمک آن‌ها می‌توانید راحت‌تر از رختخواب جدا شوید. 1- با خودتان صادق باشید! مهم‌ترین مشکل برای صبح زود بیدار شدن، دیر خوابیدن است. بیشتر

برای بیشتر کارمندان، زود از خواب بیدار شدن عذابی دردناک است که به این سادگی نمی‌شود تحملش کرد. در این نوشته کوتاه، نگاهی سریع می‌اندازیم به هفت روش موثر که به کمک آن‌ها می‌توانید راحت‌تر از رختخواب جدا شوید.

1- با خودتان صادق باشید!

مهم‌ترین مشکل برای صبح زود بیدار شدن، دیر خوابیدن است. بیشتر کارمندان حدود ساعت 6 و 7 عصر به خانه می‌رسند و دوست دارند هشت ساعت از روز برای خودشان باشد. اما هشت ساعت بعد از ساعت 6، یعنی ساعت 2 نصف شب!

اگر می‌خواهید صبح با آرامش از خواب بیدار شوید، بهتر است از ساعت 10 برای رفتن به بستر آماده شوید و نهایتا ساعت 11 به خواب بروید. می‌دانم محدود کردن زندگی شبانه به 3 تا 4 ساعت چندان دل‌چسب نیست اما به کاهش عذاب صبحگاهی می‌ارزد.

مهم‌ترین مشکل برای صبح زود بیدار شدن، دیر خوابیدن است.

بهترین راه این است که با خود قرار بگذارید که راس ساعت 10 تمام ابزارهای الکترونیکی مثل گوشی و تلویزیون را خاموش کنید. نگران آخرین اخبار اقتصادی نباشید. فردا صبح زود همه آن‌ها را می‌شنوید.

2- ساعت زنگ‌دار بخرید!

بیشتر ما از تلفن همراه به عنوان ساعت زنگ‌دار استفاده می‌کنیم. به همین منظور گوشی را کنار تخت و در دسترس می‌گذاریم. این کار اشتباه بزرگی است.

وقتی گوشی کنار تخت شما باشد، خیلی وسوسه‌انگیز است که به اینستاگرام سر بزنید، ویدیو ببینید، با دوست خود گفت‌وگو کنید و در گوگل در مورد «زانوی پنگوئن» سرچ کنید.

ساعت زنگ‌دار

گوشی خود را خاموش کنید و آن را دور از تخت بگذارید. وظیفه بیدار کردن خود را با یک ساعت زنگ‌دار بسپارید.

تماشای تلویزیون در تخت یا داشتن کامپیوتر، قاب عکس هوشمند یا هر چیز حواس‌پرت‌کن دیگر بهداشت خواب را به هم می‌زند.

3- در خانه چای ننوشید!

چای، نوشابه و قهوه کافئین دارند و کافئین بزرگ‌ترین مشکل برای خوابیدن است. بهتر است چای و قهوه خود را به ساعات کاری محدود کنید.

معمولا شش تا هشت ساعت طول می‌کشد تا اثر کافئین از بدن شما خارج شود. برای همین بهتر است بعد از ساعت 3 عصر دیگر چای و قهوه ننوشید.

اگر به نوشیدنی گرم عادت دارید، شیر داغ یا دم‌نوش‌های بدون کافئین انتخاب‌های بهتری هستند.

اما چای و قهوه گزینه‌های خوبی برای شروع صبح هستند. می‌توانید روز خود را با یک فنجان قهوه داغ آغاز کنید تا برای ادامه روز انرژی داشته باشید.

4- شرایط خود را پیدا کنید!

بعضی‌ها در اتاق تاریک بهتر می‌خوابند. بعضی‌ها اتاق گرم را ترجیح می‌دهند و برای بعضی دیگر یک اتاق خنک ایده‌آل است. برخی با پتوی سنگین بهتر می‌خوابند. بعضی‌ها هم اگر کسی کنارشان باشد، سخت‌تر به خواب می‌روند.

هیچ‌کس بهتر از شما شرایط خود را نمی‌شناسد. اگر بودن در کنار همسرتان، خوابیدن را برایتان سخت‌تر می‌کند، شرایط را به او توضیح دهید و طوری که دلخور نشود تخت خود را جدا کنید.

ایده پتوی سنگین را امتحان کنید. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که پتویی با وزن بیشتر، خواب را عمیق‌تر می‌کند.

5- خداحافظ کلیدِ اسنوز!

بیشتر ما ساعت را برای 6 کوک می‌کنیم و هر ده دقیقه یک‌بار snooze را می‌فشاریم تا بالاخره بعد از سه بار زنگ گوشی، حدود 6:30 بیدار شویم.

اگر از صبح زود بیدار شدن نفرت دارید، بهتر است هرروز فقط یک‌بار این کار را انجام دهید، نه سه‌بار!

اگر از صبح زود بیدار شدن نفرت دارید، بهتر است هرروز فقط یک‌بار این کار را انجام دهید، نه سه‌بار! وقتی برای مدتی طولانی است که بالاخره ساعت 6:30 از رختخواب بیرون می‌آیید، ساعت خود را برای همین ساعت کوک کنید.

6- صبحانه جذاب آماده کنید!

اگر بدانید که یک صبحانه جذاب (که از شب قبل آماده کرده‌اید) در انتظار شما است، انگیزه‌تان برای بیرون آمدن از رختخواب بیشتر می‌شود.

صبحانه صبح زود

شاید بیدار شدن و درست کردن صبحانه کار سختی باشد. اما اگر بدانید که صبحانه‌ای جذاب و رنگارنگ در انتظار شما است شرایط تغییر کند.

7- به صبح زود عادت کنید!

رفته‌رفته به الگویی که برای خود در نظر می‌گیرید عادت می‌کنید. اگر فرایند بیدار شدن خود را طولانی کنید و چندین‌بار کلید اسنوز را بفشارید، به این الگو عادت خواهید کرد.

اما اگر یک الگوی مفرح‌تر برای خود طراحی کنید، رفته‌رفته می‌توانید از صبح زود لذت ببرید.

با نشاط از تخت بیرون بیایید. نگاه خود را به صبح زود مثبت کنید. پنجره را باز کنید و بگذارید نور و هوای تازه به داخل بیاید. صبحانه بخورید و از خنکای صبح لذت ببرید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من صبح نمیتونم بیداربشم ساعت 11 به بعدی ارسال میشم علت چیست