کد مطلب: ۴۶۶۰۰۹

ارتباط ثروت و سن و سال: افراد فقیر زودتر از افراد ثروتمند پیر می‌شوند

ارتباط ثروت و سن و سال: افراد فقیر زودتر از افراد ثروتمند پیر می‌شوند

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که افراد فقیر زودتر از افراد ثروتمند پیر می‌شوند، و قدرت و توانایی‌شان را در سنین کمتری نسب به ثروتمندان از دست می‌دهند. در تحقیقی که در سال جاری انجام شد میزان سلامت ۵ هزار فرد بالای ۵۲ سال را در چهار گروه ثروت مختلف مورد بررسی قرار داد. این

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که افراد فقیر زودتر از افراد ثروتمند پیر می‌شوند، و قدرت و توانایی‌شان را در سنین کمتری نسب به ثروتمندان از دست می‌دهند.

در تحقیقی که در سال جاری انجام شد میزان سلامت ۵ هزار فرد بالای ۵۲ سال را در چهار گروه ثروت مختلف مورد بررسی قرار داد.

این تحقیق نشان داد افرادی که در پایین‌ترین گروه از نظر ثروت قرار دارند، در مقایسه با افراد در بالاترین گروه ثروت، در زمینه‌های سلامت جسمانی، توانایی شناختی و روابط اجتماعی در سطح پایین‌تری قرار دارند.

این تاثیرات از سرعت پیاده‌روی پایین‌تر تا قدرت بینایی ضعیف‌تر و روابط صمیمی کمتری را شامل می‌شود.

تحقیقات نشان داده است افرادی که در فقر زندگی می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مزمن قرار دارند.

تحقیقات جدید دانشگاه لندن نشان می‌دهد افرادی که ثروت کمتری دارند در مقایسه با افراد ثروتمندتر زودتر دچار علائم و اثرات پیری و کهنسالی می‌شوند.

این اثرات و علائم از راه رفتن با سرت کمتر تا عملکرد ضعیف ریه و ضعیف شدن زودتر قدرت بینایی و حافظه ضعیف‌تر را در بر می‌گیرد.

پیرمرد و پیرزن

افرادی که ثروت کمتری دارند در مقایسه با افراد ثروتمندتر زودتر دچار علائم و اثرات پیری و کهنسالی می‌شوند.

کسانی که ثروت کمتری دارند زودتر دچار کاهش سلامت جسمانی می‌شوند

این تحقیق که در مجله Proceeding of the National Academy of Science منتشر شده، به مدت ده سال ۵۰۰۰ نفر از افراد بالای ۵۲ سال از دهک‌های مختلف درآمدی را مورد بررسی قرار داد. پژوهشگران این افراد را از نظر ثروت به چهار گروه تقسیم کردند. اولین گروه با میانگین ثروت نزدیک به ۸۳۴،۰۰۰ دلار، گروه دوم با میانگین ثروت ۳۱۰،۲۶۳ دلار، سومین گروه حدود ۱۸۰،۰۰۰ دلار و گروه آخر با ۳۲،۰۰۰ دلار ثروت.

از نظر محققان ثروت بهترین شاخص برای ارزیابی وضعیت مالی افراد پیر و کهنسالان است، زیرا تحصیلات، اشتغال، و یا درآمد معیارهای مالی بهتری برای سنجش افراد در میانسالی است.

آنها فهمیدند که بعد از حدود هشت سال، افرادی که در سطح ثروت پایین‌تری قرار دارند، زودتر دچار کاهش سلامت جسمانی، توانایی شناختی، رفاه عاطفی و روابط اجتماعی می‌شوند.

افراد فقیر زودتر از افراد ثروتمند پیر می‌شوند، و قدرت و توانایی‌شان را در سنین کمتری نسب به ثروتمندان از دست می‌دهند.

محققان اعلام کردند که این یافته‌ها حاکی از آن است که «بخش‌های فقیر جامعه سریع‌تر از گروه‌های ثروتمند پیر می‌شوند.»

پژوهشگران دریافتند که افرادی که سطح ثروت پایین‌تری دارند، دارای توانایی شناختی کمتری، مانند حافظه و مهارت‌های کلامی هستند. آنها همچنین پی بردند افرادی با سطح ثروت پایین‌تر، زودتر دچار کاهش سلامت جسمانی، مانند سرعت راه رفتن کمتر، ضعف بدنی، و بیماری‌های بینایی و شنوایی می‌شوند.

برای مثال، در طی انجام تحقیقات سرعت راه رفتن افراد فقیر ۳۸ درصد بیشتر از افراد ثروتمند کاهش پیدا کرده است.

همین طور، حدود ۱۶ درصد از افراد فقیر که سطح ثروت کمتری داشتند، دچار مشکلات بینایی شدند، در صورتی که فقط ۱۰ درصد از افراد ثروتمند دچار ضعف بینایی شدند.

پیرمرد گلفروش

افرادی که در سطح ثروت پایین‌تری قرار دارند، زودتر دچار کاهش سلامت جسمانی، توانایی شناختی، رفاه عاطفی و روابط اجتماعی می‌شوند.

افراد فقیر روابط اجتماعی‌شان را از دست می‌دهند و از رفاه عاطفی کمتری برخوردار هستند

افرادی که از نظر ثروت در گروه‌های پایین‌تری هستند، بیشتر در معرض از دست دادن روابط اجتماعی در دوران پیری قرار دارند. محققان از شرکت‌کنندگان در تحقیق پرسیدند که چه تعداد آشنا و دوست نزدیک و صمیمی، شامل فرزندان، سایر اعضای خانواده و دوستان دارند و با استفاده از جواب‌ها میزان استحکام روابط اجتماعی افراد را اندازه گرفتند.

همچنین پژوهشگران از شرکت‌کنندگان پرسیدند که آیا در فعالیت‌های داوطلبانه و یا فعالیت‌های سازمانی مانند دسته‌های اجتماعی، گروه‌های مذهبی و یا سازمان‌های شهروندی شرکت می‌کنند.

محققان در طی هشت سال تحقیق و بررسی دریافتند افرادی که در گروه‌های ثروتمندتر قرار دارند، روابط صمیمی و نزدیک خود را با دیگران حفظ می‌کنند و همچنان به فعالیت‌هایشان در سازمان‌ها و گروه‌ها ادامه می‌دهند. اما افرادی که فقیرتر هستند به‌تدریج روابط نزدیکشان را از دست خواهند داد و در فعالیت‌های گروهی کمتری شرکت خواهند کرد.

همچنین افراد مسن و پیری که در گروه‌های فقیرتر قرار دارند، نسبت به افراد گروه‌های ثروتمندتر دچار «رفاه مثبت کمتر» می‌شوند و «علائم افسردگی بیشتری» را بروز می‌دهند.

ثروت بهترین شاخص برای ارزیابی وضعیت مالی افراد پیر و کهنسالان است، زیرا تحصیلات، اشتغال، و یا درآمد معیارهای مالی بهتری برای سنجش افراد در میانسالی است.

محققان می‌گویند این تغییرات از هیچ منبع خاصی سرچشمه نمی‌گیرد، بلکه نشان می‌دهد که ثروت چه تاثیر گسترده و همه جانبه‌ای روی سلامت افراد دارد.
محققان اعلام کرده‌اند که «میزان ثروت و پیر شدن افراد رابطه مستقیمی با هم دارند.»

پژوهشگران دلایلی را اعلام کرده‌اند که نشان می‌دهد افراد ثروتمند دیرتر دچار علائم پیری و کهنسالی می‌شوند. آنها گفته‌اند که ثروتمندان دسترسی بیشتری به منابع فرهنگی، محیط‌های نشاط‌آور و روحیه‌بخش، و همچنین سالن‌های ورزشی و فضای سبز دارند.

بعلاوه، محققان اعلام کرده‌اند که افراد فقیر استرس و نگرانی و اضطراب بیشتری را در طول زندگی متحمل می‌شوند و در معرض آلودگی‌های بیشتری، مانند آلودگی هوا قرار دارند.

طبق گفته پژوهشگران، مطالعات و تحقیقات بیشتر در زمینه فرآیندهای خاص پیر شدن سلول‌ها می‌تواند به شناسایی علل و دلایل این تفاوت‌ها کمک کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مردم فهیم ایران سالهاست که به این موضوع پی بردند

  • آیت

    بله افراد فقیر زود پیر میشن مسولین نمی دونن شرمنده زن وبچه شدن چیه یا گرونی چیه به فکر خونه و خرید لوازم خونه نیستن کارگرا تو سن پایین چه بلا های سرشون اومده تازه حق مسکن کارگر ها رو تصویب نکردن ۲۱ درصد اضافه شد به کارگرا مسولین نتونستن جلو تورم بگیرن

  • ناشناس

    اینکه گفتن نداره ماشینم بهترین روغن و بهترین مناطق آب و هوایی باشه سالم میمونه

  • رضا

    با این همه ثروت ملت در فقر هستند

  • نظری

    واقعا همینطوره،فشار زندگی،فقر خوراکی و…

  • پیر..بشی

    مطبب جالب وخوندنی بود .اما این همه .پژوهشگر که تحقیقات‌.خود را شروع وجمع بندی کردند آیا منظورشان کشورهای پیشرفته .وسرمایه دار ه یا ایران هم جزوشون هست ؟؟
    مردم ایران به تنهای بینه مرد وزن .که زن وشوهر باشند نباید پیری راحس میکردند ودربرابره هرکشوری مقايسه میشدند ….

  • ناشناس

    طفل بودم دزدکی پیر علیلم ساختن آنچه گردون می کند با ما نهانی می کند

  • نیکوکار

    ثروتمندان فقرا را دریابید
    باطمع کاری مانع رشدشان نشید و آنچه دارن رو با هزار حیله ازشان نگیرد
    یکمی از مخارج دلتان بکاهید و به نیازمندان برسید
    دنیا را فقط برای خودتان نخواهید
    برای دیگران نقشه نکشید و دنیا رو تنگ نکنید
    روزی نرسد که حسرت کمک کردن به دیگران رو بخورید

    • ناشناس

      با سلام من خودم دارم تجربه میکنم واقعا راسته

  • کاراگاه

    درد این روزهای جامعه

  • معصومه

    نیازی نیسنت این مطلب از طرف دانشمندان گفته شود همه مبینیم در جامعه فقرا که اصلا زندگی نمی کنند