کد مطلب: ۷۳۱۴۸۲

شانس قهرمانی تیم یک میلیارد یورویی آلمان چقدر است؟

شانس قهرمانی تیم یک میلیارد یورویی آلمان چقدر است؟

در «رده‌بندی جهانی فیفا» از بهترین تیم‌های ملی فوتبال در جهان که برای آخرین بار نزدیک به دو ماه پیش به‌روزرسانی شده، تیم ملی فوتبال آلمان در جایگاه یازدهم جهان قرار دارد. تیم ملی آلمان پس از ناکامی در جام جهانی روسیه حالا امید زیادی به کسب موفقیت در قطر دارد، این در حالیست که

در «رده‌بندی جهانی فیفا» از بهترین تیم‌های ملی فوتبال در جهان که برای آخرین بار نزدیک به دو ماه پیش به‌روزرسانی شده، تیم ملی فوتبال آلمان در جایگاه یازدهم جهان قرار دارد. تیم ملی آلمان پس از ناکامی در جام جهانی روسیه حالا امید زیادی به کسب موفقیت در قطر دارد، این در حالیست که ژرمن‌ها یکی از گرانترین تیم‌های حاضر در دوحه هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به این ترتیب، تیم ملی فوتبال آلمان، در میان تیم‌های اروپایی نسبتا ضعیف‌تر است: بلژیک (جایگاه دوم جهان)؛ فرانسه (جایگاه چهارم)؛ انگلستان (جایگاه پنجم)؛ ایتالیا (جایگاه ششم)؛ اسپانیا (جایگاه هفتم)؛ هلند (جایگاه هشتم)؛ پرتغال (جایگاه نهم) و دانمارک (جایگاه دهم)، همگی تیم‌های اروپایی با امتیازهای بالاتر از آلمان هستند که در «رده‌بندی جهانی فیفا» حضور دارند.

تیمی که خودش را از نو ساخت

تیم ملی فوتبال آلمان، تیم کم افتخاری نیست. با این حال، افتخارات این تیم هم از تاریخ پر از پیچ و خم آلمان مجزا نیست. آلمانی‌ها آخرین بار در جام جهانی سال 2014 میلادی در برزیل به مقام قهرمانی جهان دست پیدا کردند.

پیش از آن، آلمانی‌ها در سال 1990 میلادی به چنین جایگاهی دست پیدا کرده بودند، آن هم تقریبا یک سال پس از آنکه دو کشور «آلمان غربی» و «آلمان شرقی»، پس از چند دهه دوباره با یکدیگر متحد شده بودند و آلمان را به شکل امروزی تشکیل داده بودند.

تیم ملی آلمان

تیم ملی فوتبال آلمان (اگر از دسته بندی آلمان شرقی/ آلمان غربی) بگذریم، از سال 1930 میلادی تا جام جهانی 2018، در مجموع 4 بار قهرمان جهان شده و به این ترتیب، پس از برزیل (با 5 عنوان قهرمانی) در جایگاه دوم قرار می گیرد. البته تیم ملی فوتبال ایتالیا هم همین تعداد عنوان قهرمانی را به نام خود زده است.

آلمانی ها 3 بار هم در «جام ملت های اروپا» به مقام قهرمانی دست پیدا کرده اند، یک بار در سال 1972، یک بار دیگر در سال 1980 و آخرین بار هم در سال 1996 میلادی.

از طرفی، آلمان تنها کشوری است که هم قهرمان جام جهانی فیفا در بخش مردان شده و هم همین عنوان را در بخش زنان به دست آورده است. تیم امروز آلمان تیم بسیار خوبی است، اما در میان رقبایش، ظاهرا تیم هایی به مراتب قدرتمندتر هم حضور دارند.

تیمی گران قیمت

تیم ملی آلمان از قضا یکی از گران قیمت ترین تیم های جهان هم هست. اگر ارزش نقل و انتقالات بازیکنان را مبنا قرار دهیم، تیم ملی فوتبال آلمان ششمین تیم گران جهان است. تا مقطع زمانی شروع جام جهانی 2022 قطر، ارزش نقل و انتقالات این تیم حدود یک میلیارد یورو بوده است.

پنج عنوان قبلی هم به ترتیب به این تیم ها تعلق دارد: انگلستان، برزیل، فرانسه، اسپانیا و پرتغال.

«یوزوآ کیمیش» (Joshua Kimmich) گران قیمت ترین بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان است که برای تیم باشگاهی «بایرن مونیخ» هم بازی می کند. «ارزش بازار» (Market Value) این بازیکن حدود 85 میلیون یورو تخمین زده شده است.

«سرژ گنابری» (Serge Gnabry) هم دیگر بازیکن گران قیمت در تیم ملی فوتبال آلمان است که «ارزش بازار» او حدود 70 میلیون یورو برآورد شده است.

یکی از 6 تیمی که شاید برنده شوند!

تیم ملی فوتبال آلمان اما یکی از 6 تیمی هم هست که شانس بالایی برای کسب عنوان قهرمانی جام جهانی 2022 قطر را دارد.

بر اساس محاسباتی که تا اینجا انجام شده و امتیازات تیم ها هم در آنها دخیل هستند، تیم ملی فوتبال برزیل بالاترین شانس را برای بردن جام به خانه دارد.

شانس برزیل برای کسب این عنوان 15.8 درصد است. آرژانتین (12.6 درصد)، فرانسه (12.2 درصد)، اسپانیا (9.1 درصد)، انگلستان (8.7 درصد) و آلمان (7.8 درصد)، دیگر تیم هایی هستند که می شود به پیروزی شان به شکل عقلانی امید بست.

همه جا در خانه

تعداد استادیوم هایی که بازی های تیم ملی فوتبال آلمان در خود این کشور در آنها برگزار می شود، به نسبت زیاد است.

بزرگ ترین استادیوم از این دست در آلمان، در شهر «دورتموند» قرار دارد و نام آن «استادیوم وستفالن» (Westfalenstadion) است. این ورزشگاه ظرفیت میزبانی از حدود 81 هزار تماشاگر را دارد و در سال 1974 میلادی ساخته شده است.

از دیگر ورزشگاه های بزرگ آلمان هم به ترتیب ظرفیت تماشاگر، می توان به ورزشگاه «آلیانتس آرنا» (Allianz Arena) و وزرشگاه «المپیک برلین» (Olympiastadion) اشاره کرد.

همه برندهای مشهور، پشتیبان ژرمن‌ها

اما کدام شرکت های پشتیبانی مالی (اسپانسرینگ) تیم ملی فوتبال آلمان را به عهده دارند؟

در فهرست حامیان مالی تیم ملی فوتبال آلمان، نام شرکت های معروف بسیاری به چشم می خورد.

از «آدیداس» و «فولکس واگن» گرفته تا «کومرتس بانک» (Commerzbank) به عنوان یکی از بزرگ ترین بانک های آلمانی و از «لوفت هانزا» (Lufthansa) تا فروشگاه های زنجیره ای Rewe.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.