کد مطلب: ۴۲۱۰۰۶

استیون کینگ می‌گوید چگونه درباره کسب‌وکار بنویسیم

استیون کینگ می‌گوید چگونه درباره کسب‌وکار بنویسیم

استاد داستان‌های تعلیق و وحشت، استیون کینگ تا کنون ۴۰۰ میلیون جلد از کتاب‌هایش را به فروش رسانده است. توصیه‌های او می‌تواند به رهبران و مدیران کمک کند تا چگونه درباره کسب‌وکار بنویسند و ارتباط قوی‌تری با دیگران برقرار کنند. «واژه‌ها جمله‌ها را می‌سازند؛ جمله‌ها پاراگراف‌ها و بندها را تشکیل می‌دهند؛ بعضی بندها زنده می‌شوند

استاد داستان‌های تعلیق و وحشت، استیون کینگ تا کنون ۴۰۰ میلیون جلد از کتاب‌هایش را به فروش رسانده است. توصیه‌های او می‌تواند به رهبران و مدیران کمک کند تا چگونه درباره کسب‌وکار بنویسند و ارتباط قوی‌تری با دیگران برقرار کنند.

«واژه‌ها جمله‌ها را می‌سازند؛ جمله‌ها پاراگراف‌ها و بندها را تشکیل می‌دهند؛ بعضی بندها زنده می‌شوند و نفس می‌کشند.» - استیون کینگ

نوشتن فوق‌العاده نمی‌تواند استارتاپ ضعیف شما را یک‌شبه به پدیده‌ای مثل فیس‌بوک تبدیل کند. اما یادگیری نوشتن بهتر می‌تواند شما و شرکتتان را به سمت جلو حرکت دهد. حرف زدن درباره نوشتن، به‌خصوص نوشتن در کسب‌وکار و درباره کسب‌وکار، کار راحتی نیست. نوشتن همیشه یک کار شخصی بوده است به خاطر اینکه نظریات و اندیشه‌ها و توانایی‌های نویسنده را برای استفاده از زبان نشان می‌دهد. نوشتن باعث آشکار شدن موضوعات می‌شود.

نوشتن هیچ «روش صد در صد درستی» ندارد. فرقی نمی‌کند که سعی کنید از طریق نوشتن وبلاگ زندگی‌تان را بگذرانید، یا در یک شرکت کار کنید و یا به‌عنوان یک کارآفرین روی استارتاپ خیلی فوق‌العاده‌ای کار کنید که باعث می‌شود قبل از ۳۰ سالگی میلیاردر شوید.

واژه‌ها جمله‌ها را می‌سازند؛ جمله‌ها پاراگراف‌ها و بندها را تشکیل می‌دهند؛ بعضی بندها زنده می‌شوند و نفس می‌کشند.

تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که توانایی برقراری ارتباط از طریق واژه‌های نوشته‌شده نادیده‌گرفته‌شده‌ترین و در عین حال مهم‌ترین مهارت در کسب‌وکار است. توانایی نوشتن درست می‌تواند به شما کمک کند تا به هر هدفی که در نظر دارید، دست پیدا کنید، از افزایش بهره‌وری یا بهبود رهبری گرفته تا دستیابی به یک زندگی شخصی عالی.

مهم نیست که چقدر خوب می‌نویسید، همیشه راه‌هایی برای بهتر شدن وجود دارد. استیون کینگ در کتابش با نام «درباره نوشتن: خاطراتی درباره یک شغل» روش‌هایی را که با استفاده از آنها توانسته حدود ۴۰۰ میلیون جلد کتاب را به فروش برساند، شرح می‌دهد.

نوشتن درباره کسب‌وکار به روش استیون کینگ

در ادامه، در این مقاله پنج نکته کاربردی از مردی را می‌خوانید که قطعا یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان جهان است. متوجه خواهید شد که این روش‌ها بیشتر از یک صفحه‌کلید به کارتان می‌آیند.

۱- تلویزیون را خاموش کنید

تلویزیون نبینید و به‌جای آن کتاب بخوانید. استیون کینگ عقیده دارد که تلویزیون «برای خلاقیت سَم» است و اینکه خلاقیت به دو عادت رفتاری بستگی دارد «خیلی بخوانید و خیلی بنویسید.» فقط او نیست که این گونه می‌اندیشد.

مطالعات نشان می‌دهد که بیش از ۱۰۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد در جهان همیشه کتاب می‌خوانند. ابرپولدارها -مانند وارن بافت و مارک کوبن- اعتقاد دارند که کتاب خواندن و مطالعه کلید رسیدن آنها به موفقیت است. لازم نیست تماشای تلویزیون به‌طور کامل تعطیل شود، اما جایگزین کردن یک برنامه تلویزیونی با کتاب خواندن را در نظر داشته باشید.

۲- غرور و تکبر را کنار بگذارید

یکی از تاثیرگذارترین سخنرانی‌ها در طول تاریخ، سخنرانی آغاز دومین دوره ریاست جمهوری آبراهام لینکلن است. این سخنرانی فقط دارای ۷۰۱ واژه است. از این تعداد ۵۰۵ واژه یک هجا دارند و ۱۲۲ واژه دارای دو هجا هستند. استیون کینگ می‌نویسد «یکی از بدترین کارها این است که نوشته خود را واژه‌های بلند بنویسید، انگار که از نوشتن واژه‌های کوتاه شرم می‌کنید.»

دیوید اوگیلوی، تاجر و نویسنده کتاب «مرد دیوانه» با کینگ هم‌عقیده است. اوگیلوی یک‌بار برای هر کدام از کارگرانش یک یادداشت فرستاد که بخوانند: «هیچ وقت از اصطلاحاتی مثل متریک، محصول حداقل زیست‌پذیر، تاثیرات یا آزمایش الف/ب استفاده نکنید. آنها مشخصه آدم‌های پرمدعا است.»

اگر در حال کار روی مطالبی هستید تا پست‌های وبلاگتان خواننده بیشتری داشته باشد یا فردی را مجذوب نوشته‌تان کنید، دست نگه دارید. فقط دست نگه دارید. تا جایی که امکان دارد سریع‌تر حرف اصلی نوشته‌تان را بیان کنید و خوانندگانتان نه‌تنها راضی خواهند بود، بلکه واقعا تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

۳- رهبری کنید

هر آدمی می‌خواهد شخص دیگری را قانع کند تا کاری را انجام دهد. یا شما دارید یک محصول جدید را به یک مشتری کلیدی معرفی می‌کنید و یا به کارگرانتان اطمینان می‌دهید که یک پروژه شش‌ماهه باعث می‌شود شرکت در مسیر مطلوبی قرار بگیرد، در هر صورت نوشتن و متن شما باید قانع‌کننده باشد. شما باید تصویر یک رهبر قوی را به نمایش بگذارید.

استیون کینگ می‌نویسد «من باور دارم که ترس ریشه بیشتر نوشته‌ها و مطالب بد است.» او طرفدار استفاده از راوی فعال، در هر زمان ممکن، برای مقابله با هر مشکلی است.

راوی منفعل می‌تواند ضعیف و ترسو دیده شود. یک راوی فعال رهبری تاریخی را نشان می‌دهد، به دلیل اینکه دستورالعمل و راهنمایی مشخص و واضحی را منتقل می‌کند. به‌عنوان یک سبک نوشتن، راوی فعال باعث می‌شود که خوانندگان بخواهند از او پیروی کنند.

۴- ثابت‌قدم باشید

استیون کینگ می‌نویسد «وقتی که نوشتن یک کتاب را شروع می‌کنم، تا زمانی که مجبور نشوم، دست از کار نمی‌کشم. اگر هر روز ننویسم، مسیر و طرح داستان از اختیارم خارج خواهد شد.» مثل هر مهارت دیگری، هیچ کس نویسنده به دنیا نمی‌آید. هر روز تمرین کنید و صبور باشید. به یاد داشته باشید، پیشرفت ناگهان اتفاق نمی‌افتد، اما سرانجام نویسنده خوبی خواهید شد، اگر برای رسیدن به هدف استوار و ثابت‌قدم باشید.

استیون کینگ

۵- به ذهنتان استراحت دهید

دونده‌هایی که از خط پایان مسابقه دوی ماراتون عبور می‌کنند، روز بعد از مسابقه از خواب بیدار نمی‌شوند و یک مسیر طولانی را نمی‌دوند. آنها استراحت می‌کنند. آنها به بدن‌هایشان استراحت می‌دهند و اجازه می‌دهند عضله‌هایشان انرژی خود را بازیابی کنند. امروزه، دنیای کار تلفن‌های همراه هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های قابل حمل به این معنی است که به‌ندرت آسایش داریم و استراحت می‌کنیم.

راهکار کینگ: یک قدم عقب‌نشینی کنید و بعد از پایان یک پروژه بزرگ، تجدید قوا کنید. او می‌نویسد «هنگام نوشتن نسخه اولیه کتاب، روز به روز کار و مطالعه می‌کنید و به دنبال یک درخت می‌گردید. وقتی کارتان تمام شد، یک قدم عقب بروید و از جنگل لذت ببرید.» بازبینی کار به شما فرصتی می‌دهد تا پیشرفت کنید و با دیدن اشتباهاتتان قدمی رو به جلو بردارید.

توانایی نوشتن درست می‌تواند به شما کمک کند تا به هر هدفی که در نظر دارید، دست پیدا کنید، از افزایش بهره‌وری یا بهبود رهبری گرفته تا دستیابی به یک زندگی شخصی عالی.

۶- انعطاف‌پذیری داشته باشید

مهم‌ترین نکته این است: انعطاف‌پذیر باشید.

کینگ می‌نویسد «خوش‌بینی پاسخ درستی به شکست است.» دنیایی خشن است، چه در یک شرکت آمریکایی کار سختی انجام دهید، چه یک استارتاپ را درست کنید و چه یک رمان بنویسید. انتقادها می‌توانند زیاد شوند. مردم به کار شما با تردید نگاه خواهند کرد. آنها پشت سر شما حرف خواهند زد. انتقادها طبیعتا مطرح می‌شوند اما آنها با موفقیت همراه هستند.

«نه» فقط نظر یک نفر است و چیزی غیر از این نیست. روزگار موانعی را سر راه آدم‌ها قرار خواهد داد، اما هر کدام از این موانع فقط نظر یک نفر است. انعطاف‌پذیر بودن به این معنی است که حرف‌های منفی را نشنیده بگیرید و قوی‌تر از قبل به سراغ کار بروید.

برای ایجاد فضای شرکتی که همه افراد در آن حق انتقاد، سوال و پیشنهاد دارند، سخت تلاش کنید. بیشتر اعضای گروه عنوان «نویسنده حرفه‌ای» را در توصیف شغل نخواهند داشت، اما به این معنی نیست که نوشتن یکی از محدودیت‌های آنها است. تمرین نوشتن درست و مشارکتی می‌تواند بین کسب‌وکار عالی و کسب‌وکار بد یا یک فروش و عدم فروش، تمایز ایجاد کند.

اگر نوشتن خوب برای شما و کسب‌وکار شما ضروری است، اختیار تمام و کمال را دارید تا این مقاله را با نویسندگان خود به اشتراک بگذارید، که باید همه اعضای گروه شما باشند. این مقاله را بدزدید. اصلاح کنید. بازنشر کنید.

یا خودتان یک مقاله بنویسید.

نویسنده: آرون هینس (Aaron Haynes)
مترجم: میلاد قزللو
عنوان اصلی مقاله: 6 Ways Stephen King Can Improve Your Business Writing
نشریه: Entrepreneur

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقای استیون کینگ الان نشسته در برنامه‌ی استیون کلبر و داره می‌گه که «بله نویسندگی بهترین کار دنیاست چون کسی نمی‌تونه مجبورت کنه بازنشست شی» و برای معرفی کتاب ۶۱مش اومده…

  • ناشناس

    ن والقلم و ما یسطرون

  • ناشناس

    همیشه مهمترین چیزها، سخت‌ترین‌هایی هستند که می‌توان به زبان آورد. شما از بیان آنها خجالت می‌کشید، چرا که کلمات آنها را کم‌اهمیت جلوه می‌دهند. کلمات، اندازه مفاهیمی را که در ذهن ما بی‌حدومرز به نظر می‌رسند، تبدیل به مقادیر معمولی می‌کنند.استیون کینگ