خبر مهم:

حجم ویدیو: ۷۶.۲۸M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۵۵:۵۲ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مداخله دولت در بازارها چه بلایی سر اقتصاد می‌آورد؟ (پادکست)

دولت برای تحقق آرمان عدالت در بازار مداخله می‌کند. به گفته پویا ناظران، کارشناس اقتصاد مداخله دولت در بازارها یکی از چهار تصمیم دولت‌ها در ایران است که تبعات مختلفی داشته. به گزارش تجارت‌نیوز، او معتقد است رسیدن به این آرمان چالش‌هایی را ایجاد کرده است و شیوه عمل دولت‌ها مانند این است که فدراسیون

دولت برای تحقق آرمان عدالت در بازار مداخله می‌کند. به گفته پویا ناظران، کارشناس اقتصاد مداخله دولت در بازارها یکی از چهار تصمیم دولت‌ها در ایران است که تبعات مختلفی داشته.

به گزارش تجارت‌نیوز ، او معتقد است رسیدن به این آرمان چالش‌هایی را ایجاد کرده است و شیوه عمل دولت‌ها مانند این است که فدراسیون فوتبال خود تیم داشته باشد و در جام جهانی هم شرکت کند.

فراتر از این؛ حتی گل‌های زده و خورده را هم خودش مشخص کند.

ناظران در این پادکست با تشریح این سیاست توضیح می‌دهد که تبعات آن برای مردم چه بوده است.

در ادامه خلاصه‌ای از توضیحات ناظران را می‌شوند.

تبعات قیمت‌گذاری دستوری

در بخشی از این پادکست که تجارت‌نیوز گزارش کامل آن را با عنوان تبعات مداخله دولت در قیمت‌ها منتشر کرد، او توضیح می‌دهد که چگونه بر هم زدن تعادل بازارها به چرخه معیوب چاپ پول و افزایش تورم منجر می‌شود.

به گفته او در سال‌های گذشته، چهار تصمیم شاخص اقتصادی و اجتماعی گرفته شده است که عمده آنچه امروز در کشور تجربه می‌کنیم تبعات آنها محسوب می‌شود.

ناظران، به تحلیل یکی از آنها پرداخته است؛ مداخله دولت در اقتصاد و قیمت‌ها.

چگونه قیمت بنزین را افزایش دهیم؟

در بخش دیگری که با عنوان تنظیم بازار به نفع ثروتمندان است منتشر شد، او به تحلیل تبعات اقتصادی قیمت‌گذاری دستوری و لزوم هدفمندی یارانه‌ها پرداخته.

ناظران همچنین چگونگی افزایش قیمت بنزین به شیوه صحیح را توضیح داده است.

تجارت‌نیوز بخش پایانی این پادکست را در گزارشی با عنوان پول نفت و گاز را چگونه تقسیم کنیم؟ منتشر کرد.

ناظران در این بخش به تحلیل تبعات قیمت‌گذاری دستوری پرداخته و توضیح داده است که تقسیم پول نفت و گاز، باید چه سازوکاری داشته باشد؟

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.