حجم ویدیو: ۸.۲۳M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۰۳ دانلود ویدیو

چگونه از بورس کالا خودرو بخریم؟

به گزارش تجارت‌نیوز، برای خرید خودرو از بورس کالا لازم است چند گام به بازار سرمایه نزدیکتر شوید! اما گام نخست برای حرکت به سمت خرید شفاف از بورس کالا چیست؟ برای ورود به این بازار در ابتدا باید در سامانه سجام (sejam.ir) ثبت نام کرده و و احراز هویت شده باشید. حداکثر دو روز

به گزارش تجارت‌نیوز ، برای خرید خودرو از بورس کالا لازم است چند گام به بازار سرمایه نزدیکتر شوید! اما گام نخست برای حرکت به سمت خرید شفاف از بورس کالا چیست؟

برای ورود به این بازار در ابتدا باید در سامانه سجام (sejam.ir) ثبت نام کرده و و احراز هویت شده باشید. حداکثر دو روز زمان می‌برد تا مسیر احراز هویت شما طی و کد بورسی صادر شود.

پس از دریافت کد بورسی لازم است برای متصل شدن به دنیای معاملات بازار سرمایه، یک کارگزاری معتبر را انتخاب کنید.

اما مسیر هنوز به پایان نرسیده و لازم است برای خرید خودرو از بورس کالا از کارگزاری خود یک کد دسترسی به معاملات آنلاین بورس کالا دریافت کنید؛ چرا که کد بورسی به تنهایی برای شما دسترسی خرید از بورس کالا را ایجاد نمی‌کند.

حالا وقت آن است که حساب وکالتی خود را در بانکی که کارگزاری شما معرفی کرده است افتتاح کنید.

سپس با ورود به سامانه خرید آنلاین بورس کالا (tts.ime.co.ir)، شماره حساب وکالتی خود را اعلام کنید.

حالا سامانه به شما کد کاربری و رمز عبور می‌دهد و می‌توانید معاملات خود در بورس کالا را آغاز کنید.

برای خرید خودرو باید به اطلاعیه‌هایی که در سایت بورس کالا درج می‌شود توجه کنید؛ این اطلاعیه‌ها عموما حاوی نکاتی است که برای خرید از بورس کالا به آنها احتیاج دارید.

مهمترین نکته اطلاعیه عرضه قطعا قیمت پایه‌ای است که برای فروش خودرو اعلام شده است. شما باید دست کم یک روز قبل از شروع معاملات مبلغ پایه اعلامی را به حساب وکالتی خود واریز کنید. (این مبلغ در صورت خرید خودرو، از حساب وکالتی شما به حساب کارگزاری منتقل می‌شود.)

چگونه سفارش خرید خودرو را ثبت کنیم؟

در صورتی که خرید شما از بورس کالا قطعی شود، باید از طریق سامانه آنلاین بورس کالا نمایندگی مورد نظر برای دریافت خودرو را انتخاب کنید.

باید توجه داشته باشید که در این مرحله علاوه بر مبلغ پیشنهادی (مبلغ نهایی خرید)، هزینه مالیات، عوارض شماره‌گذاری، بیمه شخص ثالث و مواردی از این دست را نیز پرداخت کنید.

برای مطالعه خبرها و گزارش‌های بیشتر به صفحه بورس کالا مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.