حجم ویدیو: ۶۱.۴۷M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۱۱ دانلود ویدیو

جان ایرانی‌ها در گرو واردات خودرو

به گزارش تجارت‌نیوز، سالانه ۱۸ هزار ایرانی جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست می‌دهند. از یک سو خودروهای بی‌کیفیت داخلی و از سوی دیگر وضعیت جاده‌ها متهمان اصلی این حوادث است. یک سر این ماجرا به واردات خودرو بستگی دارد. ‌پیش از این کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور گفت: «در مجموع در حوادث

به گزارش تجارت‌نیوز ، سالانه ۱۸ هزار ایرانی جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست می‌دهند. از یک سو خودروهای بی‌کیفیت داخلی و از سوی دیگر وضعیت جاده‌ها متهمان اصلی این حوادث است. یک سر این ماجرا به واردات خودرو بستگی دارد.

‌پیش از این کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور گفت: «در مجموع در حوادث جرحی و فوتی نوروز امسال ۸۶ درصد خودروها تولید داخل و ۱۴ درصد خارجی بود.» این اولی باری نبود که هادیانفر از نقش خودروهای داخلی در جان باختن ایرانیان در حوادث رانندگی می‌گفت.

تاثیر واردا خودرو بر کاهش کشته‌های حوادث

رئیس پلیس راهور اخیرا در یک نشست خبری گفت:«زمانی که در سال ۸۵ واردات خودرو آزاد شد، این موضوع تأثیر مستقیم بر خودروهای تولید داخل داشت و حتی کشته‌های ما نیز کاهش پیدا کرد.» (ایسنا)

این در حالی است که پیش از این جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: «سالانه حدود ۱۸ هزار نفر که بیشتر آنان بین ۱۵ تا ۴۰ سال هستند، جان خود را در کشور از دست می‌دهند.»

آنطور که رئیس سازمان اورژانس کشور گفت میزان خسارات در این بخش سالانه حدود ۱۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

بودجه رفع نقاط حادثه‌خیز کجاست؟

با این حال واردات خودرو در ایران سال‌هاست که با حاشیه همراه است. حالا پس از مدت‌ها آیین‌نامه واردات خودرو ابلاغ شد. البته برخی از کارشناسان با توجه به بندهایی که در این آیین‌نامه آمده، نسبت به آن خوشبین نیستند.

در کنار خودروهای بی‌کیفیت داخلی، نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها هم مورد توجه رئبس پلیس راهور برای حوادثه جاده‌ای است. پیش از این هادیانفر در این مورد گفت: «رفع سه هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها، پنج هزار میلیارد اعتبار می‌خواهد. سال گذشته بیش از شش هزار میلیارد را ما به خزانه ریختیم. قانون و نحوه هزینه کرد آن نیز مشخص است. خب پول‌ها کجا رفت؟» ( ایسنا )

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.