کد مطلب: ۵۲۲۹۱۸

فرشاد فاطمی، استاد اقتصاد دانشگاه شریف پاسخ می‌دهد:

آیا امکان حذف یارانه نقدی وجود دارد؟

حجم ویدیو: ۲۴.۴۶M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۸:۳۸ دانلود ویدیو

از زمان آغاز پرداخت یارانه نقدی از سوی دولت، این طرح همواره با انتقاداتی مواجه بوده است. برخی نسبت به مقدار آن و برخی دیگر به گروه دریافت کننده آن انتقاداتی داشتند. حتی پس از اینکه طرح هدفمندی یارانه‌ها نیز از سوی دولت فعلی آغاز شد، باز هم نحوه انجام آن مورد بحث بسیاری قرار

از زمان آغاز پرداخت یارانه نقدی از سوی دولت، این طرح همواره با انتقاداتی مواجه بوده است. برخی نسبت به مقدار آن و برخی دیگر به گروه دریافت کننده آن انتقاداتی داشتند. حتی پس از اینکه طرح هدفمندی یارانه‌ها نیز از سوی دولت فعلی آغاز شد، باز هم نحوه انجام آن مورد بحث بسیاری قرار گرفته است.

با این حال مدتی است که حذف سه دهک دیگر از یارانه‌بگیرها در دستور کار قرار گرفته است ولی هنوز این موضوع اجرایی نشده است. فرشاد فاطمی اقتصاددان و استاد اقتصاد دانشگاه شریف در گفتگو با تجارت‌نیوز معتقد است انجام این سیاست کار بسیار دشواری است چرا که مشخص نیست مبنای دهک‌بندی اقشار مختلف جامعه میزان ثروت است یا درآمد. در این ویدئو توضیحات این اقتصاددان را در خصوص امکان‌پذیر بودن یا نبودن حذف برخی از اقشار جامعه از دریافت یارانه نقدی را ببینید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.