حجم ویدیو: ۳۲.۶۰M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۳۸ دانلود ویدیو

زلزله دلار رئیسی در بازارهای داخلی

امروز شنبه چهاردهم آبان ۱۴۰۱ کابوس اقتصاد ایران رنگ واقعیت به خود گرفت و دلار آمریکا در چهارراه استانبول بیش از ۳۶ هزار تومان معامله شد.

شاید فعالان بازار ارز هفته گذشته دلار ۳۶ هزار تومانی را به خواب هم نمی‌دیدند. اما امروز شنبه چهاردهم آبان ۱۴۰۱ کابوس اقتصاد ایران رنگ واقعیت به خود گرفت و دلار آمریکا در چهارراه استانبول بیش از ۳۶ هزار تومان معامله شد.
البته مشاهدات تجارت‌نیوز از بازار ارز تهران روایت دیگری به دست می دهد؛ تا ظهر امروز صف‌های طویل خرید دلار جلوی صرافی‌ها تشکیل شده، اما کسی فروشنده نیست! دلالان نیز تنها در شرایطی اقدام به فروش دلار می‌کنند که متقاضی قصد خرید حداقل ۲ الی ۳ هزار دلار را داشته باشد.
وضعیت بازار طلا و سکه هم تفاوت چندانی با این روایت ندارد. تا لحظه تهیه این گزارش قیمت سکه بار دیگر وارد کانال ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی شده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بیش از یک میلیون و ۴۵۵ هزار تومان معامله می‌شود.
زلزله ای که در میدان فردوسی و سبزه میدان تهران را به وقوع پیوست بلافاصله به بازارهای موازی هم سرایت کرد. گزارشاتی از فسخ معاملات نیمه کاره در بازار مسکن شنیده می‌شود که ظاهرا به هوای افزایش قیمت املاک و مستغلات بوده است. بازار خودرو هم تحت تاثیر این جهش قیمت قرار گرفته اما به نظر می‌رسد این اثرپذیری به اندازه سایر بازارها شدید نیست.
اما جالبترین واکنش در بورس تهران رقم خورد؛ شاخص کل هفته را با جهشی بیش از ۴۴ هزار واحدی آغاز کرد و شاخص هم وزن نیز رشدی نزدیک به ۱۰ هزار واحدی را به ثبت رساند. این در حالیست که با توجه به هجوم نقدینگی به سمت بازار ارز انتظار می‌رفت اتفاقات دیگری در بازار سهام رخ دهد. اما به نظر می‌رسد پیش بینی ها درست از آب درنیامد و روزگار بالاخره روی خوشش را به سهامداران نشان داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.