حجم ویدیو: ۳۸.۸۳M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۳۱ دانلود ویدیو

گزارش تجارت‌نیوز از بازار فلز گران‌بها در آذرماه؛

در بازار طلا و سکه چه خبر است؟

طی هفته‌های گذشته بازار طلا بسیار داغ شده است! خریداران به سمت انواع سکه و مصنوعات طلا هجوم برده‌اند و همین رفتار، قیمت سکه امامی را به آستانه کانال ۱۹ میلیون تومان رسانده و قیمت طلا را هم به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نزدیک کرده است!

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی هفته‌های گذشته بازار طلا بسیار داغ شده است! خریداران به سمت انواع سکه و مصنوعات طلا هجوم برده‌اند و همین رفتار، قیمت طلا و سکه را به پرواز درآورده به نحوی که قیمت سکه امامی را به آستانه کانال 19 میلیون تومان رسانده و قیمت طلا را هم به کانال یک میلیون و 700 هزار تومان نزدیک کرده است!

سمت و سوی بازار طلا و سکه در آذرماه

خریداران در آذرماه امسال، هفته‌هایی شلوغ برای راسته‌های طلا و سکه‌فروشی شهرها به راه‌ انداخته‌اند. بازار هم پاسخ این اشتیاق را داده و خریدهای پرسودی را نصیب آنان کرده است؛ اما در حالی که همواره رشد قیمت سبب می‌شود خریداران از بازار پا پس بکشند، این بار رشد قیمت و رکوردشکنی‌های پیاپی هم نتوانسته متقاضیان را از خرید منصرف کند. اما چرا در این مقطع، بازار طلا و سکه تا این حد مورد توجه مردم قرار گرفته است؟

شاید تا قبل از آذرماه امسال، تقاضای سرمایه‌گذاری خرد بین دو بازار دلار و طلا تقسیم می‌شد اما از نیمه‌های آبان‌ماه که بانک مرکزی به شدت قیمت دلار را سرکوب کرد و معاملات دلاری جرم‌انگاری شد، پول‌های خرد به سمت بازار طلا کوچ کرد.

دو خصوصیت مهم، دلار و طلا را به اصلی‌ترین هدف پول‌های خرد تبدیل کرده است؛ نخست، چشم‌انداز رشد قیمت در این بازارهاست و دیگری، نقدشوندگی بالاست. نقدشوندگی بالا به این معناست که هر زمان سرمایه‌‌گذار اراده کند، می‌تواند به راحتی سرمایه خود را نقد کند!

چه طلایی بخریم؟

اما حالا که بازار داغ شده است و قیمت‌ها هر روز بالا می‌روند، باید پول خود را به کدام سمت ببریم؟ طلا یا سکه؟

معمولا برای خرید سرمایه‌گذاری، سکه های تمام، از اولویت برخوردارند. این نوع سکه‌ها هم رشد قیمتی بهتری دارند و هم در زمان نقدکردن، بهتر فروخته می‌شوند. خبره‌های بازار طلا معمولا انواع دیگر سکه را برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد نمی‌کنند.

از میان دو نوع سکه تمام هم، معمولا سکه امامی رشد قیمتی بهتری دارد و می‌تواند سود بیشتری نصیب سرمایه‌گذار کند.

مصنوعات طلا هم عموما مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند اما به دلیل آنکه در زمان فروش مصنوعات طلا، کارمزد کسر می‌شود، این بخش از بازار طلا کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. با این حال اما بخشی از تقاضا همواره به این سمت می‌رود؛ تقاضایی که هم هدف سرمایه‌گذاری دارد و هم هدف مصرفی.

نکته مهمی که بازار طلا را تا این حد جذاب کرده، این است که هنوز کسی نمی‌داند قیمت‌ها قرار است تا چه حدی بالا برود و بر همین اساس این بازار هر روز پذیرای سرمایه‌گذاران جدید است!

برای مطالعه بیشتر به صفحه ارز و طلا مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.