خبر مهم:

حجم ویدیو: ۴۸.۱۰M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۰۱ دانلود ویدیو

ملک نوساز بخریم یا چند سال ساخت؟

گزارش سه ماه اخیر بانک مرکزی نشان می‌دهد تقاضا برای خرید ملک‌های ۱۱ تا ۲۰ سال بیشتر شده. این در حالی است که تا پیش از این مشتریان دنبال واحدهای نوساز بودند. به گزارش تجارت‌نیوز، افزایش قیمت واحدهای نوساز و کاهش قدرت خرید سبب شده مردم به سراغ خانه‌های قدیمی‌ بروند. اما مسکن چند سال

گزارش سه ماه اخیر بانک مرکزی نشان می‌دهد تقاضا برای خرید ملک‌های ۱۱ تا ۲۰ سال بیشتر شده. این در حالی است که تا پیش از این مشتریان دنبال واحدهای نوساز بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش قیمت واحدهای نوساز و کاهش قدرت خرید سبب شده مردم به سراغ خانه‌های قدیمی‌ بروند. اما مسکن چند سال ساخت بخریم یا نه؟

قیمت‌ واحدهای مسکونی چند سال ساخت، به مراتب کمتر از واحدهای نوساز است. برای مثال قیمت یک آپارتمان ۹۰ متری نوساز در سعادت آباد ۱۰ میلیارد و قیمت یک واحد ۲۰ ساله در همان منطقه و با همان متراژ، ۶ میلیارد تومان است.

امکانات واحدهای چند ساله کمتر از واحدهای نوساز است اگرچه بسیاری از متقاضیان معتقدند می‌توان با بازسازی این مشکل را برطرف کرد. نقطه قوت دیگر خانه‌های چند سال ساخت این است که مشتریان می‌توانند با پول یک واحد نوساز، یک واحد چند ساله با متراژ بالاتر بخرند. در مواردی ملک‌های چند ساله مواد اولیه و مصالح مرغوب‌تری نسبت به واحدهای نوساز دارند. از طرفی ملک‌های چند ساله از نور و تهویه هوای بهتری برخوردارند.

اما نکته‌ای که هنگام خرید این خانه‌ها باید به آن دقت کرد این است که وام مسکن به واحدهای بالای ۲۰ سال ساخت تعلق نمی‌گیرد. این نکته برای متقاضیان سرمایه‌گذاری مهم‌تر است. چراکه ممکن است بعد از چند سال، سن بنا از ۲۰ سال رد شود و مشتری جدید امکان گرفتن وام را نداشته باشد و واحد مسکونی به سادگی معامله نشود. در مجموع می‌توان گفت خرید ملک چند ساله اقتصادی است به خصوص اکنون که آمارها هم نشان می‌دهد مشتریان به این واحدها روی خوش نشان می‌دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.