خبر مهم:

کد مطلب: ۷۹۴۱۱۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شرط موفقیت کسب‌وکارهای فینتک چیست؟

صنعت فینتک با وجود ظرفیت‌های بالایی که برای راه‌اندازی کسب‌وکار و ایجاد چرخه درآمدی دارد، اما در ایران به دلیل رگولاتوری پیچیده و بعضا عدم آشنایی بنیانگذاران، از پتانسیل آن به خوبی استفاده نشده است.

حوزه فینتک از جمله حوزه‌هایی محسوب می‌شود که از زمانی که مورد توجه قرار گرفته تاکنون همواره بالا و پایبن‌های زیادی را تجربه کرده است.
اما ظرفیت‌های این حوزه چقدر است؟ و سوال مهم‌تر اینکه در ایران چقدر به ظرفیت‌های صنعت فین‌تک توجه شده است؟ در حوزه کارآفرینی هم این پرسش مطرح می‌شود که فینتک از چه پتانسیلی برای راه‌اندازی استارتاپ‌های مختلف برخوردار است؟

براساس آمار موجود، اندازه بازار جهانی صنعت فینتک در پایان سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۹۴میلیارد دلار رسید. ضمن اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که اندازه بازار این صنعت با سرعت رشدی معادل ۱۶درصد، تا سال ۲۰۲۸ به حدود ۴۹۳.۸۱میلیارد دلار خواهد رسید. این صنعت حوزه‌های مختلفی دارد؛ از جمله لندتک، رگ‌تک، اینشورتک و…

اینشورتک صنعتی با رشد خیره‌کننده

یکی از حوزه‌های فین‌تک که در سطح جهان مورد توجه بنیانگذاران استارتاپی قرار گرفته، صنعت اینشورتک است. صنعت بیمه در پیوند با فین‌تک توانسته خدمات متنوعی به کاربران خود ارائه دهد.
اما در ایران تنها شاهد بیمه‌فروشی آنلاین هستیم و اگر هم اقدامی شده باشد، به صورت گسترده شاهد تاثیرگذاری یا نتایج آن در سطح جامعه نیستیم.

قابل ذکر است که اندازه بازار جهانی اینشورتک در پایان سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۳میلیارد دلار برآورد شد. همچنین پیش‌بینی شده که اندازه این بازار تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۱۷۲میلیارد دلار برسد. سرعت رشد این بازار نزدیک به ۳۸درصد برآورد شده است.

از جمله دلایل رشد صنعت اینشورتک در سطح جهان، توجه رو به افزایش مردم به مواردی چون امنیت بیشتر خانه‌ها، اتومبیل‌ها و زندگی شخصی‌شان است. بنابراین بازار بسیار بزرگی پیش روی صاحبان ایده و بنیانگذاران کسب‌وکارهای نوآور قرار دارد که با سنجش دقیق بازار و نیازهای مشتریان، سهمی از این بازار را در اختیار بگیرند.
همچنین کسب‌وکارها در اقداماتی ابتکاری و با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا مانند تکنولوژی بلاکچین، توانسته‌اند خدمات شفاف‌تر، کامل‌تر، دقیق‌تر و به‌روزتری را به مشتریان خود در حوزه اینشورتک عرضه کنند.

در این ویدئو، امیرحسین شبیری، مدیرعامل فینوداد (مرکز نوآوری بانک ملی) از ظرفیت‌های صنعت فین‌تک به‌ویژه برای راه‌اندازی استارتاپ، عدم رشد این صنعت در ایران و چالش‌های این حوزه گفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.