کد مطلب: ۸۸۸۴۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ثروت جهانی تا ۲۰۲۷ به ۶۲۹ تریلیون دلار می‌رسد/ سریع‌ترین رشد میلیونرها در چین

ثروت جهانی تا ۲۰۲۷ به 629 تریلیون دلار می‌رسد/ سریع‌ترین رشد میلیونرها در چین

تجزیه و تحلیل داده‌های آماری بانک اتحادیه سوئیس نشان می‌دهد که چگونه 454.4 تریلیون دلار از ثروت جهانی در سال 2022 بر اساس دارایی خالص توزیع شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ثروت جهانی همواره به صورت نامتوازن توزیع شده است. توزیع ثروت، مقایسه ثروت اعضا یا گروه‌های مختلف در یک جامعه است، این امر یک جنبه از نابرابری اقتصادی یا ناهمگونی اقتصادی را نشان می‌دهد.

توزیع ثروت با توزیع درآمد متفاوت است، زیرا به توزیع اقتصادی مالکیت دارایی‌ها در یک جامعه نگاه می‌کند، نه درآمد فعلی اعضای آن جامعه. به گفته انجمن بین‌المللی تحقیقات درآمد و ثروت، «توزیع ثروت در جهان بسیار نابرابرتر از درآمد است».

نابرابری ثروت به توزیع نابرابر ثروت بین افراد و نهادها اشاره دارد. اگرچه بیشتر تحقیقات به منابع مکتوب بستگی دارد، باستان‌شناسان و مردم‌شناسان اغلب خانه‌های بزرگ را در اشغال خانواده‌های ثروتمند می‌دانند.

مطالعه‌ای توسط موسسه جهانی تحقیقات اقتصاد توسعه در دانشگاه سازمان ملل متحد گزارش می‌دهد که در سال 2000، یک درصد ثروتمندترین افراد بالغ به تنهایی 40 درصد دارایی‌های جهانی را در اختیار داشتند و 10 درصد ثروتمندترین افراد بالغ، 85 درصد از کل ثروت جهانی را تشکیل می‌دهند.

به نقل از ویژوال کاپیتالیست ، در سال 2022، میلیونرهای جهان تقریباً نیمی از ثروت خالص خانوار را در اختیار داشتند. دهه‌ها نرخ بهره پایین باعث افزایش ارزش سهام و املاک و مستغلات شد و این دارایی‌ها به طور نامتناسبی در میان ثروتمندترین‌های جهان نگهداری می‌شوند.

در حالی که افزایش شدید نرخ بهره باعث کاهش این ثروت در سال 2022 شد، سهم ثروتی که توسط جمعیت میلیونرهای جهانی کنترل می‌شود، همچنان قابل توجه است.

نمودار زیر توزیع ثروت جهانی خانوارها را بر اساس گزارش سالانه بانک اتحادیه سوئیس در سال 2023 نشان می‌دهد.

ثروت جهانی

توزیع ثروت جهانی

ثروت خصوصی خالص در سراسر جهان در سال 2022 به 454.4 تریلیون دلار رسید. در جدول زیر نحوه توزیع آن در سطوح مختلف دارایی خالص آمده است.

ثروت جهانی

بالاترین پله ثروت 208.3 تریلیون دلار یا 45.8 درصد از کل ثروت جهانی را کنترل می‌کند. فقط 1.1 درصد از جمعیت بزرگسال جهان در این گروه قرار دارند.

آنهایی که 100 هزار تا یک میلیون دلار دارند، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند که 39.4 درصد از ثروت خالص خانوار است.

می‌توانیم ببینیم که مالکیت ثروت به طور چشمگیری در بخش‌های بعدی کاهش می‌یابد. افراد 10 هزار تا 100 هزار دلاری فقط 13.6 درصد از ثروت جهانی را در دست دارند. با این حال، تعداد افراد طبقه متوسط جهانی در 2 دهه گذشته بیش از 2 برابر شده که ناشی از گسترش سریع چین است.

جالب توجه است که پایین‌ترین بخش ثروت از سال 2000 به طور قابل توجهی کاهش یافته است. بین سال‌های 2000 تا 2022، از 80.7 درصد به 52.5 درصد از جمعیت جهان کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود که همچنان کم شود. با وجود این، سهم کل ثروت کنترل‌شده توسط این پله تنها 1.2 درصد از کل ثروت جهانی است.

چشم‌انداز آینده

تخمین زده می‌شود تا سال 2027، ثروت جهانی به 629 تریلیون دلار برسد. در جدول زیر پیش‌بینی چگونگی تکامل توزیع ثروت آمده است.

ثروت جهانی

در این بازه زمانی، جمعیت میلیونرهای جهان قرار است به 86 میلیون نفر برسد. در جدول زیر این موضوع نمایش داده شده که چگونه این تغییر در بازارهای منتخب پیش‌بینی می‌شود.

ثروت جهانی

همانطور که جدول بالا نشان می‌دهد، رشد 2 رقمی در جمعیت میلیونرها برای بسیاری از بازارها پیش‌بینی می‌شود و چین، برزیل و بریتانیا پیش‌بینی می‌کنند تا سال 2027 سریع‌ترین رشد را تجربه کنند.

به طور کلی، پیش‌بینی می‌شود که کل ثروت جهانی با توجه به پیش‌بینی‌های تورم جهانی و پیش‌بینی‌های تولید ناخالص داخلی به طور متوسط سالانه 6.7 درصد تا سال 2027 افزایش یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.