کد مطلب: ۸۹۱۶۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد دلاری موزامبیک در انرژی‌های تجدیدپذیر

سرمایه‌گذاری 80 میلیارد دلاری موزامبیک در انرژی‌های تجدیدپذیر

موزامبیک برای افزایش ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای 80 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، یک مقام ارشد انرژی در این کشور، اخیرا اعلام کرد که موزامبیک برنامه‌ای جاه‌طلبانه را برای انتقال انرژی جدید تا سال 2050 تصویب کرده است، به این امید که بتواند سرمایه‌گذاری‌های حدود 80 میلیارد دلاری را برای افزایش ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش در دسترس بودن برق جذب کند.

به نقل از الجزیره، برنامه‌های اولویت‌دار بین سال آینده تا 2030 شامل افزودن 2000 مگاوات ظرفیت جدید برق آبی با ارتقای نیروگاه‌های موجود و تکمیل پروژه جدید نیروگاه آبی Mphanda Nkuwa، گسترش شبکه برق ملی و تغییر به وسایل نقلیه الکتریکی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از بخش حمل‌ونقل است.

سند یاد شده در 21 نوامبر توسط شورای وزیران موزامبیک تصویب شد.

این کشور آفریقای جنوبی اولین گاز طبیعی مایع خود را در نوامبر 2022 صادر کرد و امیدوار است  با اکتشافات عظیم گاز، همراه با پتانسیل انرژی تجدیدپذیر خود، به رشد اقتصادی و رهایی میلیون ها نفر از فقر کمک کند.

تلاش آفریقا برای آینده‌ای سبزتر

کشورهای آفریقایی خود را برای اجرای پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در قاره‌ای که به نظر می‌رسد در آماده‌سازی برای آینده‌ای سبزتر عقب‌مانده است، آماده می‌کنند؛ حتی اگر کمترین سهم را در انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی داشته باشند.

میزان انتشار دی اکسید کربن در قاره های مختلف
میزان انتشار کربن در قاره‌های مختلف

آفریقا که حدود 17 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد، تنها 4 درصد از انتشار کربن جهانی را با 1.45 میلیارد تن به خود اختصاص داده. اما این قاره میزبان برخی از بدترین خشکسالی‌ها و سیل‌های اخیر بوده است، از جمله طوفان فردی که در اوایل امسال بیش از 500 نفر را کشت و هزاران نفر را در موزامبیک و مالاوی آواره کرد.

موزامبیک امیدوار است که این سرمایه‌گذاری‌ها به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای این کشور کمک کند. در سال‌های اخیر این کشور شاهد وقوع خشکسالی‌ها و سیل‌های شدیدی بوده است که به دلیل تغییرات آب و هوایی تشدید شده‌اند. این سرمایه‌گذاری‌ها همچنین می‌تواند به بهبود دسترسی به انرژی در موزامبیک کمک کند؛ کشوری که حدود 70 درصد جمعیت آن هنوز به برق دسترسی ندارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.