خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۱۸۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چه کشورهایی در خط مقدم فناوری سبز قرار دارند؟

چه کشورهایی در خط مقدم فناوری سبز قرار دارند؟

یونیدو اخیرا در گزارشی مختصر تحت عنوان چه کسی در خط مقدم فناوری سبز قرار دارد؟ به بررسی جایگاه صنایع و کشورها در فناوری سبز پرداخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، یونیدو در گزارش جدید خود با عنوان چه کسی در خط مقدم فناوری سبز قرار دارد؟ نشان داد که بخش تولید پیشگام نوآوری، فناوری سبز است. این گزارش، که بر اساس تحقیقات و تحلیل‌های جامع کارشناسان یونیدو تهیه شده است، نشان می‌دهد که ثبت اختراعات فناوری سبز در 20 سال گذشته، 20 درصد افزایش یافته است. 

فناوری‌های سبز، به ویژه آن‌هایی که با انرژی‌های تجدیدپذیر مرتبط هستند، در آغاز قرن بیست و یکم عملیاتی شدند و تعداد اختراعات سبز از حدود 50.000 مورد به بیش از یک میلیون تا سال 2020 افزایش یافته است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که آمریکا، چین، ژاپن، آلمان و کره جنوبی پنج کشور برتر از نظر ثبت اختراع فناوری سبز هستند. بخش خصوصی محرک اصلی نوآوری سبز است که بیش از 80 درصد از ثبت اختراع های فناوری سبز را به خود اختصاص داده است.

ترویج نوآوری سبز

یونیدو معتقد است که سیاست‌های دولت می‌تواند با ایجاد انگیزه برای تحقیق و توسعه، ایجاد یک محیط نظارتی حمایتی و سرمایه گذاری در زیرساخت‌های سبز، نقش مهمی در ترویج نوآوری سبز ایفا کند. همکاری بین‌المللی نیز برای تسریع توسعه و استقرار فناوری‌های سبز ضروری است.

کشورهای در حال توسعه برای حمایت از اهداف توسعه پایدار خود نیاز به دسترسی به فناوری های سبز مقرون به صرفه و کارآمد دارند. گذار به اقتصاد سبز نیز نیازمند تلاشی جهانی برای دگرگونی تمام بخش‌های اقتصاد است.

این گزارش نشان می‌دهد که بخش تولید در حال رهبری انقلاب فناوری سبز است. این امر فرصت‌های جدیدی را برای اشتغال پایدار و رشد اقتصادی ایجاد می‌کند. با این حال، برای اطمینان از اینکه مزایای فناوری‌های سبز به طور گسترده‌ای توزیع می‌شود، همکاری بین‌المللی و سیاست‌های دولتی مناسب ضروری است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.