کد مطلب: ۸۹۲۰۹۷

لاک‌پشت غول پیکر ۱۹۱ ساله شد/ جاناتان پیرترین حیوان زنده جهان

لاک‌پشت غول پیکر 191 ساله شد/ جاناتان پیرترین حیوان زنده جهان

جاناتان لاک‌پشت غول‌پیکر، پیرترین حیوان زنده جهان، 191 سالگی خود را جشن گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، پیرترین حیوان زمینی زنده جهان، لاک پشت غول پیکر به نام جاناتان  به تازگی تولد 191 سالگی خود را جشن گرفته است. جاناتان در سال 1832 پیش از اختراع تمبر پستی، تلفن و عکس متولد شد.

این لاک پشت در طول جنگ داخلی آمریکا، دوران سلطنت ملکه ویکتوریا، ظهور و سقوط اتحاد جماهیر شوروی و دو جنگ جهانی زندگی کرد. لاک پشت غول پیکر از سال 1882 در جزیره سنت هلنا زندگی می‌کند.

زمان تولد جاناتان

 به نقل از یورونیوز، جاناتان نه تنها قدیمی‌ترین جانور زمینی زنده جهان است، بلکه او قدیمی ترین جانور کلونی است نوعی از کلاس خزندگان شامل لاک پشت‌ها، و تراپین‌ها که تاکنون ثبت شده است.

در سنت هلنا، او یک سرمایه ملی است که در پشت سکه پنج پنی قرار دارد.

دامپزشک او جو هالینز به رکوردهای جهانی گینس اعلام کرد: او که اکنون نابینا و بدون حس بویایی است، روزهایش را آزادانه در محوطه خانه فرماندار می‌گذراند. جاناتان در سلامت کامل است و همه نشانه‌ها در حال حاضر ما را امیدوار می‌کند که او به قرن سوم زندگی خود برسد.

سن او بر اساس این واقعیت است که وقتی در سال 1882 وارد جزیره شد، کاملاً بالغ بود و از این رو حداقل 50 سال داشت. مردم اغلب از ما تاریخ تولد جاناتان را می‌پرسند. پاسخ این است که ما نمی دانیم. اما این تخصیص خودسرانه تاریخ جشن سابقه‌ای دارد. مسیحیان روز تولد عیسی را در 25 دسامبر گرامی می‌دارند، اما هیچ چیزی وجود ندارد که نشان دهد این روز تولد واقعی اوست.

زندگی جاناتان چگونه بوده است؟

سن هیچ مانعی برای داشتن یک زندگی کامل نیست و جاناتون لاک پشت عاشق 191 ساله شاهدی زنده است.

هالینز به رکوردهای جهانی گینس اعلام کرد: علیرغم اینکه حس بویایی خود را از دست داده و تقریباً در اثر آب مروارید نابینا است، اشتهای او همچنان زیاد است.

او هنوز هفته ای یک بار با کمک میوه و سبزیجات توسط یک تیم کوچک و اختصاصی با دست تغذیه می‌شود.

اختراعاتی که جاناتان از آنها پیرتر است

5. هفت تیر، 1836

ساموئل کلت اولین هفت تیر تجاری موفق را در سال 1836 ثبت اختراع کرد. این تفنگ‌ها در جنگ هایی مانند جنگ داخلی آمریکا (1860-1864) مورد استفاده قرار گرفتند.

4. عکس، 1839

اولین تصاویر داگرئوتیپ در سال 1839 چاپ شد. از آن زمان تاکنون 13 تریلیون عکس گرفته شده است.

3. اولین کشتی هوایی با موتور، 1852

بالون هوای گرم اولین سفینه هوایی بود . این یک بالون پر از هیدروژن بود که توسط یک موتور بخار کار می‌کرد.

2. لامپ تجاری، 1879

الکتریسیته توسط بنجامین فرانکلین در سال 1752 کشف شد، زمانی که او متوجه شد که جرقه های ناشی از برخورد صاعقه می‌تواند نیرو تولید کند. اما لامپ تا سال 1879 تجاری نشد.

1. اولین دوچرخه مدرن، 1885

پنی فرتینگ در اوایل قرن نوزدهم اختراع شد. اما اولین دوچرخه مدرن با زنجیر در حدود سال 1885 ساخته شد.

جاناتان لاک‌پشت غول‌پیکر یک نماد امید و طول عمر است. او نشان می‌دهد که حتی در سنین بالا نیز می‌توان زندگی کامل و سالمی داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.