خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۰۷۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / آهنگ خروج پول کند شد

پایان بورس امروز 27 آبان 1402 / آهنگ خروج پول کند شد

بورس تهران آخرین هفته آبان را در محدوده سرخ‌رنگ آغاز کرد و با خروج خفیف پول حقیقی روبرو بود. امروز 62 درصد از نمادهای بازار سهام منفی بودند و حجم معاملات خرد تنها 6 میلیارد برگه سهم بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران در نخستین روز از هفته جاری منفی شد و با عقبگرد 10 هزار و 315 واحدی، معادل 0.51 درصد کاهش یافت تا در سطح دو میلیون و 28 هزار و 567 واحد قرار گیرد. امروز، گروه‌های فرآورده‌های نفتی و فلزات اساسی، پیش‌روی ریزش نمادهای بازار بودند.

 بورس امروز 27 آبان 1402

شاخص کل هم‌وزن نیز در معاملات روز شنبه، افت داشت. نماگر شرکت‌های کوچک و متوسط بازار سهام امروز 218 واحد، معادل 0.03 درصد پایین رفت و در سطح 701 هزار و 916 واحد قرار گرفت. شاخص کل فرابورس هم در پایان معاملات روز شنبه 29 واحد عقب‌نشینی کرد و به 24 هزار و 947 واحد رسید.

نمادهای موثر

امروز نمادهای فولاد، فارس و وبملت هر کدام بیش از 1000 واحد شاخص کل بورس را پایین کشیدند؛ پس از این نمادها، شپنا، کگل، فملی و شتران، بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل بورس داشتند. در همین حال، شستا، وبملت، حفاری، خگستر، ثشاهد، خساپا و خودرو پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی بودند.

در آن سوی بازار، نمادهای انتخاب و هرمز، بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فغدیر، تجلی، زاگرس، دماوند و خدیزل، بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل فرابورس داشتند. همچنین سامان، ثپردیس، کرومیت، فزر، کرمان، ثغرب و خاور، پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

حجم و ارزش معاملات خرد

امروز حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به 6 میلیارد و 100 میلیون برگه سهم رسید که با ارزش سه هزار و 689 هزار میلیارد تومان دادوستد شد. امروز همچنین بیش از 24 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. در همین حال، صندوق‌های درآمد ثابت هم شاهد خروج 374 میلیارد تومانی پول حقیقی بودند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.