فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۰۸۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / جریان پول به سمت سهام کوچک حرکت کرده است؟

پایان بورس امروز 28 آبان 1402 / جریان پول به سمت سهام کوچک حرکت کرده است؟

شاخص کل بورس امروز قرمز بود؛ با این حال، حجم و ارزش معاملات خرد نسبت به روز گذشته افزایش داشت و سرعت خروج پول حقیقی هم کاهش بیشتری را تجربه کرد. در این میان نکته قابل توجه مثبت شدن شاخص هم‌وزن و شاخص کل فرابورس بود که نشان می‌داد جریان پول به سمت سهام کوچک و متوسط حرکت کرده و فعلا از شاخص‌سازها ناامید است!

به گزارش تجارت‌نیوز، بورس تهران امروز شاهد افزایش حجم معاملات خرد بود. اگرچه هنوز دادوستد سهام در منطقه رکودی قرار دارد اما رشد گاه و بیگاه حجم معاملات نشان می‌دهد پول توان گردش در بازار را دارد اما انگیزه خود را از دست داده است.

پایان 28

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس دو هزار و 317 واحد پایین رفت و معادل 0.11 درصد افت ثبت کرد تا در سطح دو میلیون و 26 هزار و 262 واحد قرار گیرد. شاخص هم‌وزن اما در تقابل با شاخص کل حرکت کرد و با رشد دو هزار و 19 پله‌ای، معادل 0.29 درصد بالا رفت و در پله 703 هزار و 951 واحد ایستاد.

امروز شاخص کل فرابورس هم مثبت بود و با رشد 140 واحدی به سطح 25 هزار و 84 واحد رسید. روندی که امروز بازار سهام طی کرد نشان می‌دهد فعلا دور، دور سهام کوچک و متوسط است و شاخص‌سازها کنار رفته‌اند.

نمادهای موثر

امروز نمادهای فارس، فولاد، اخابر، تاپیکو و وغدیر، بیشترین تاثیر منفی و نمادهای خودرو و شاراک، بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس داشتند. در همین حال خساپا، ثفارس، خگستر، ثشاهد، شستا، وبملت و حفارس، پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی بودند.

در آن سوی بازار سهام، امروز شاخص کل بورس هم از نمادهای فصبا، مارون و مادیرا، بیشترین تاثیر مثبت و از نمادهای وسپهر، فغدیر، آریا و فزر بیشترین تاثیر منفی را پذیرفت. در همین حال، فصبا، کرومیت، ولشرق، فزر، کرمان، ثپردیس و گدنا، پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

حجم و ارزش معاملات خرد

امروز حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به هفت میلیارد و 300 برگه سهم رسید که با ارزش چهار هزار و 408 میلیارد تومان انجام شد. در همین حال امروز خروج پول حقیقی به 22 میلیارد تومان رسید و صندوق‌های درآمد ثابت هم شاهد خروج 147 میلیارد تومانی پول حقیقی بودند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.