کد مطلب: ۸۷۴۶۷۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی بورس هفته دوم مهرماه/ پاییز خواب‌آور بازار سهام

بازدهی بورس هفته دوم مهرماه/ پاییز خواب‌آور بازار سهام

معاملات هفته دوم مهرماه نیز همچمنان تحت تاثیر صحبت‌های بذرپاش وزیر راه و شهرسازی بسته شد. به طوری که فولادی‌ها تاثیر بسیاری در نزول ارقام شاخص داشتند و در نهایت، بازدهی هفتگی شاخص‌های بورسی را منفی کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با پایان بورس امروز کندل دومین هفته از مهرماه نیز بسته شد. نگاهی به چارت هفتگی شاخص کل نشان می‌دهد، کندل هفتگی نماگر بازار مطابق یک ماه گذشته، نزولی بسته شد. بررسی معاملات دومین هفته از مهرماه نشان می‌دهد، شاخص کل طی چهار روز معاملاتی این هفته از تراز دو میلیون و 97 هزار واحد با کاهش 1.33 درصدی به دو میلیون و 69 هزار واحد رسید.

شاخص هم‌وزن در این مسیر چهار روزه همراه شاخص کل بود و معادل 0.37 درصد پایین آمد. به طوری که شاخص هم‌وزن در این هفته از سطح 718 هزار و 626 واحد به 715 هزار و 990 واحد رسید.

رشد لاک‌پشتی ارزش معاملات

قدرت معاملات دومین هفته از مهرماه نیز مانند هفته‌های گذشته بود و چنگی به دل نمی‌زد. اما باید گفت حجم و ارزش معاملات در این هفته نسبت به هفته گذشته کمی بهتر بوده است؛ نگاهی دقیق‌تر به معاملات چهار روز کاری این هفته نشان می‌دهد بورس در این هفته، روزانه به طور میانگین هفت میلیارد و 925 میلیون برگه سهم حجم خورد و ارزش معاملات چهار هزار و 564 میلیارد تومانی را رقم زد. در نهایت ذکر این نکته ضروریست که برآیند معاملات این هفته بازار تنها خروج 832 میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها از بازار سرمایه بود.

روند بورس هفته دوم مهرماه 1402

بررسی معاملات روز ابتدایی هفته بازار نشان می‌دهد، شاخص کل و شاخص هم‌وزن در شنبه به ترتیب 0.64 و 0.46 درصد افت کردند. اما حجم و ارزش معاملات در این روز ارقام خوبی را ثبت کردند. به طوری که حجم معاملات در آن روز 9 میلیارد و 500 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) حدود پنج هزار و 350 میلیارد تومان بوده است.

اما در یکشنبه نزول شاخص‌های بورسی شدت گرفت و همین امر سبب خروج 433 میلیارد تومان پول حقیقی شد. گفتنی است شاخص کل و شاخص هم‌وزن در این روز به ترتیب 0.83 و 0.68 درصد پایین آمدند. حجم معاملات نیز در یکشنبه نزولی شد و عدد 8.4 میلیارد برگه سهم را ثبت کرد که موجب شد ارزش معاملات خرد به چهار هزار و 754 میلیارد تومان برسد.

تغییر مسیر نسبی بازار سرمایه

در روز دوشنبه اوضاع کمی متفاوت بود و سقوط شاخص‌های بورسی متوقف شد. با وجود اینکه شاخص‌های بورسی در این روز نزولی نبودند، اما افزایش قابل توجهی نیز نداشتند. به طوری که شاخص کل در دوشنبه تنها 0.02 درصد افزایش داشت. همچنین شاخص هم‌وزن نیز در این روز 0.32 درصد بالا رفت. حجم و ارزش معاملات نیز در این روز به ترتیب به هفت میلیارد و 500 میلیون برگه سهم و چهار هزار و 462 میلیارد تومان رسیدند.

بورس چهارشنبه نیز پس از یک روز استراحت بازار سرمایه صعودی بود و شاخص کل و شاخص هم‌وزن به ترتیب 0.11 و 0.46 درصد رشد کردند. به طوری که شاخص کل به سطح دو میلیون و 69 هزار واحد و شاخص هم‌وزن به 715 هزار و 989 واحد رسید. اما با وجود رشد شاخص‌های بورسی حجم و ارزش معاملات در این روز نزولی بود و به ترتیب ارقام 6 میلیارد و 300 میلیون برگه سهم و سه هزار و 691 میلیارد تومان را به ثبت رساندند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.