کد مطلب: ۸۸۱۱۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بورس در هفته چهارم مهرماه/ زنگان؛ پیشتاز بازار سهام

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بورس در هفته چهارم مهرماه/ زنگان؛ پیشتاز بازار سهام

بررسی معاملات هفته چهارم مهرماه نشان می‌دهد زنگان و ثشرق با افزایش 24 درصدی پربازده‌ترین، و ثامان و کسعدی با کاهش 15 درصدی کم‌بازده‌ترین نمادهای بازار سهام بوده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نگاهی به معاملات هفته چهارم بازار سرمایه نشان می‌دهد کندل هفتگی شاخص کل پس از 6 هفته، صعودی بسته شد. به طوری که شاخص کل طی این هفته با خوابیدن نسبی تنش‌های جنگ و مجوز سازمان بورس به بازارگردانان برای رعایت نکردن تعهدات خود در فروش، توانست حدود 0.19 درصد رشد کند و از دو میلیون و 19 هزار واحد به دو میلیون و 23 هزار واحد برسد.

اما مسیر میانگین هم‌وزن بازار با شاخص کل متفاوت بود و در این هفته حدود 0.57 درصد کاهش ارتفاع داد و از 690 هزار واحد به 682 هزار واحد رسید. همچنین لازم به ذکر است طی این هفته بورس به طور میانگین 6 میلیارد و 860 میلیون برگه سهم حجم خورد و ارزش معاملات خرد نیز به سه هزار و 905 میلیارد تومان رسید. در نهایت نیز حدود هزار و 880 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

بیشترین و کمترین بازدهی نمادها

بیشترین بازدهی

نگاهی به عملکرد نمادهای پربازده بورس در چهارمین هفته از مهرماه حاکی از آن است که زنگان و ثشرق طی پنج روز کاری حدود 24 درصد افزایش قیمت داشتند به ترتیب به سطوح 8075 و 1435 تومان رسیدند. نگاهی به چارت قیمتی زنگان نشان می‌دهد دو سطح 6701 و 8686 تومان به ترتیب مهم‌ترین حمایت و مقاومت این سهم شناسایی شده‌اند. همچنین 1258 و 1729 تومان نیز دو تراز مهم برای ثشرق هستند که در صورت شکست هر یک روند سهم مشخص می‌شود. به علاوه ثفارس، سدشت و ثپردیس نیز دیگر سهم‌های پربازده بورس بودند که در این هفته 19 درصد بازدهی داشتند.

کمترین بازدهی

در طرف مقابل اما ثامان باز هم در ابتدای صف سهم‌های کم‌بازده بود و حدود 15 درصد کاهش قیمت داشت. بدین ترتیب ثامان در پایان هفته در تراز 2199 تومان قرار گرفت و در هفته آینده میان دو حمایت 1771 تومان و مقاوت 3125 تومان نوسان خواهد کرد. کسعدی نیز دیگر سهم کم‌بازده بازار بود که با کاهش 15 درصدی به 619 تومان رسید. همچنین سصفها، کورز و غبهنوش در این هفته حدود 14 درصد کاهش داشتند و دیگر سهم‌های کم‌بازده بازار سرمایه بودند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.