فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۱۸۹

برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام تا ابتدای شهریور ۱۴۰۳

برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام تا ابتدای شهریور ۱۴۰۳

طبق مصوبه شورای عالی بورس تا ابتدای شهریور ماه ۱۴۰۳ مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باید همگی برگزار شوند.

به گزارش تجارت‌‌نیوز، بنابر بر مصوبه اسفندماه ۱۴۰۰ شورای عالی بورس نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت متوقف شدند و یکی از دلایل این توقف عدم برگزاری مجامع آنها بود.

عدم برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که مجید عشقی، رئیس سازمان بورس هم با اشاره به آن اظهار کرده بود: در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اشکالاتی در ساماندهی برگزاری مجامع شرکت‌ها اتفاق افتاد که باعث شد روند برگزاری مجامع این شرکت‌ها متوقف شود. از سال ۹۹ هیئت مدیره این شرکت‌ها تجدید نشده و همان هیئت مدیره که مدت ماموریت‌شان تمام شده در این شرکت‌ها حضور دارند. بعد از آن‌که مردم در سال ۹۹ روش مدیریت سهام عدالت خود را انتخاب کردند در انتخاب اعضای هیئت مدیره هیچ نقشی نداشته‌اند. سال ۱۴۰۰ تصمیماتی توسط شورای عالی بورس و وزارت اقتصاد اتخاذ شد که از برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که اعضای هیئت مدیره آنها توسط دولت تعیین می‌شود جلوگیری شد و به درستی جلوی این کار گرفته شد و مجامع اینها برگزار نشد.

در نهایت هم ۷ آذرماه سال گذشته بود که سرانجام پس از رفت و برگشت‌های بسیار شورای عالی بورس نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را تصویب و ابلاغ کرد.

پس از این ابلاغ مصوبه شورای عالی بورس اولین مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت دوشنبه ۲۳ بهمن سال گذشته برای استان خراسان شمالی برگزار و بنابر اعلام سازمان بورس با حضور ۵۲.۱ درصد از سهامداران همراه شد؛ دومین مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هم برای استان زنجان ۳ اسفندماه با حضور ۶۳.۲ درصد از سهامداران برگزار و نهایی شد؛ مجمع استان گیلان هم اولین مجمع سال ۱۴۰۳ و سومین مجمع استانی سهام عدالت بود که در فروردین‌ماه برگزار شد.

با توجه به اطلاعیه‌های منتشر شده در سامانه کدال بنا بود مجامع استان‌های ایلام، کرمان و مرکزی هم به ترتیب ۲۶ خردادماه، ۱۳ و ۲۱ تیرماه برگزار شود که مجامع دو استان ایلام و کرمان لغو شد؛ اما مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان مرکزی با حضور ۸۷.۸ از سهامداران برگزار و اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.

لغو برگزاری مجامع استان ایلام که ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با چرایی آن گفت: بنا بود مجمع شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان ایلام ۱۳ تیرماه برگزار شود، اما به سبب اینکه متاسفانه صورت‌های مالی حسابرسی شده آماده نشده است برگزاری مجمع لغو شد؛ هر زمانی که صورت‌های مالی حسابرسی شده که لازمه برگزاری مجمع است آماده و منتشر شود مجمع این استان هم برگزار خواهد شد.

دو استان مجامع سهام عدالت خود را برگزار می‌کنند

در ادامه هم به تازگی مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در خصوص آخرین جزئیات از روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: همان‌طور که می‌دانید سه استان خراسان شمالی، زنجان و گیلان مجامع خود را برگزار کردند و استان‌هایی همانند اصفهان و کردستان آگهی دعوت به مجمع خود را منتشر کردند در تیر و مرداد ماه چند استان مجامع خود را برگزار خواهند کرد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: جلسه بررسی، تبیین و تشریح برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در ۲۶ استان برگزار شده است و مابقی استان‌ها هم طی هفته‌های آینده جلسه ذکر شده آنها برگزار می‌شود. امیدوارم به تدریج شرایط شرکت‌ها مهیا شود تا صورت‌های مالی خود را حسابرسی و تعاونی‌ها نیز آگهی دعوت به مجمع خود را منتشر و مجامع خود را برگزار کنند.

حالا براساس آگهی‌های منتشر شده در سامانه کدال مجامع دو استان اصفهان و کردستان با نمادهای وسصفا و وسکرد به ترتیب ۴ و ۲۴ مردادماه برگزار خواهد شد.

برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: طبق مصوبه شورای عالی بورس مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باید تا ابتدای شهریور ماه ۱۴۰۳ همگی برگزار شود و سازمان بورس پیگیری برگزاری این مجامع است؛ مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که برگزار شود سازمان بورس مجدد به شورای عالی بورس پیشنهاد بازگشایی نمادها را می‌دهد و قطعا با تصویب شورای عالی بورس این کار شدنی است.

حالا باید منتظر ماند و دید سرانجام ابتدای شهریورماه ۱۴۰۳ برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به ایستگاه پایانی خواهد رسید؟ پیگیر برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت خواهیم بود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.