کد مطلب: ۷۶۰۹۲۹

رئیسی: ایران و چین دوستان دوران سخت هستند

رئیسی: ایران و چین دوستان دوران سخت هستند

رئیسی در دیدار رئیس کنگره ملی خلق چین با اشاره به سطح مناسب روابط دوستانه و قرابت‌های تاریخی دو کشور، از ایران و چین به عنوان دوستان دوران سخت یاد کرد و بر استمرار و تقویت مشارکت جامع راهبردی ایران و چین تاکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این دیدار ضرورت استفاده از ظرفیت ساز و کارهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای مورد تاکید قرار گرفت و همچنین با اشاره به دستاوردهای کنگره ملی خلق چین در تهیه و تصویب طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای چین، بر تبادل تجربه در این زمینه تاکید شد.

وی ادامه داد‌۲۰ سند همکاری میان مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و چین در حضور روسای جمهور دو کشور به امضا رسید.

مراسم امضای ۲۰ سند همکاری و یادداشت تفاهم میان جمهوری اسلامی ایران و چین از سوی مقامات عالیرتبه دو کشور و در حضور سید ابراهیم رئیسی و شی جین پینگ برگزار شد.

تفاهمات همکاری در زمینه مدیریت بحران، گردشگری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، محیط زیست، تجارت بین‌المللی، مالکیت معنوی، کشاورزی، صادرات، بهداشت و درمان، رسانه، ورزش و میراث فرهنگی از جمله اسناد امضا شده میان مقامات جمهوری اسلامی ایران و چین است.

چین: برای احیای برجام مشارکت می‌کنیم

«شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین گفت:چین از ایران در صیانت از حقوق قانونی‌اش و از پیشبرد راهکاری مناسب و در سریع‌ترین زمان ممکن برای مسأله هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: فارغ از تغییرات وضعیت منطقه‌ای و بین‌المللی، چین به‌طور مصمم، همکاری دوستانه با ایران را توسعه خواهد داد و موجب پیشبرد توسعه مداوم شراکت جامع راهبردی چین - ایران خواهد شد.

پیشینه همکاری‌های ایران و چین تاریخی است

رئیس‌جمهور در دیدار نخست‌وزیر چین گفت:سند جامع مشارکت راهبردی میان ایران و چین نمادی از اراده دو کشور برای توسعه روابط است.پیشینه همکاری‌های دو تمدن بزرگ ایران و چین تاریخی و ارزشمند است.

رئیس جمهور چین:دوستی و همکاری با ایران را در هر شرایطی حفظ می‌کنیم

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین گفت:صرف نظر از هرگونه تحولات منطقه ای و بین المللی، چین دوستی و همکاری خود با ایران را بطور استوار و تزلزل ناپذیر حفظ خواهد کرد.چین صرف نظر هر گونه تحولات و تغییرات منطقه ای و بین المللی، شراکت راهبردی خود با ایران را به پیش خواهد برد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.