کد مطلب: ۸۹۷۱۸۲

تالاب برم الوان در شهرستان بهمئی ثبت جهانی شد

تالاب برم الوان در شهرستان بهمئی ثبت جهانی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: تالاب برم الوان در شهرستان بهمئی در فهرست گنجینه های طبیعی جهانی کنوانسیون بین المللی رامسر ثبت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اسلام جاودان خرد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر انجام شده تالاب برم الوان ثبت جهانی شد که این مهم یک افتخار ملی و بین المللی برای استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با تاکید بر اینکه این مهم حاصل تلاش های فراوان تیم مدیریتی استان و سازمان محیط زیست بود که در در کنوانسیون رامسر ثبت بین المللی شد، عنوان کرد: بدون شک ثبت جهانی این تالاب زمینه را برای دریافت کمک‌های بین المللی به تالاب فراهم می‌سازد.

جاودان خرد ابراز کرد: کنوانسیون بر حفاظت و بهره‌برداری معقول از تالاب‌ها به ویژه در راستای فراهم کردن زیستگاهی برای پرندگان آبزی و کنار آبزی تاکید می‌کند و افزایش نگرش‌ها  در تمام ابعاد حفاظت و بهره‌برداری معقول و پایدار از تالاب‌ها را در بر می‌گیرد و تالاب‌ها را در زمره اکوسیستم‌هایی می‌داند که در حفاظت از تنوع زیستی و رفاه جامعه بشری اهمیت فوق‌العاده‌ای دارند.

وی از تدوین نقشه راه مدیریت جامع تالاب‌های استان با حضور اساتید دانشگاه و محوریت اقتصاد جوامع محلی خبر داد و افزود: تدوین برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز 3 تالاب مورزرد، شرم درنگ ذیلایی و الوان بهمئی با حضور اساتید دانشگاه و جوامع محلی ذی‌نفع در حال انجام است.

جاودان خرد با اشاره به اینکه امروزه تالاب‌ها پر ثمرترین اکوسیستمی جهان را دارند به همین خاطر حفاظت و حراست از تالاب‌ها اهمیت و ارزش بالایی دارد، عنوان کرد: تنوع زیستی در تالاب‌ها بالا بوده و نقش به سزایی در تامین‌کننده غذای مناسب و زیستگاهی فوق‌العاده برای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزایش کیفیت آب را از دیگر مزایا و کارکرد تالاب دانست و افزود: تالاب‌ها با حذف فلزات سنگین باعث می‌شوند که کیفیت آب بالا برود و با توجه به اهمیت اکولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی تالاب‌ها نیاز بود که نقشه راهی برای حفاظت از تلاب‌ها تدوین شود.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.