کد مطلب: ۹۰۴۱۷۳

دبیر خانه کارگر سمنان؛ دولت و مجلس برای تشکل‌های کارگری تدابیری بیندیشند

دبیر خانه کارگر سمنان؛ دولت و مجلس برای تشکل‌های کارگری تدابیری بیندیشند

دبیر خانه کارگر سمنان گفت: با توجه به کمرنگ شدن انسجام تشکل های کارگری دولت و مجلس باید برای این موضوع تدابیری بیندیشند.

به گزارش تجارت‌نیوز، حبیب الله محقق دبیر خانه کارگر سمنان گفت: نگرانی جامعه کارگری بابت کمرنگ ماندن حقوق صنفی کارگران کشور رو به افزایش است، درحالی که یکی از مهم‌ترین حقوق صنفی و دغدغه جامعه کارگری در هر کشور و در زمان فعالیت هر دولت، ایجاد و افزایش تشکل‌ها در پیگیری مطالبات صنفی آنان است.

این فعال کارگری با انتقاد از وضعیت فعلی تشکل‌های کارگری نسبت به اثرات منفی و مخرب کمرنگ شدن نقش تشکل‌های کارگری در تصمیمات کلان اقتصادی کشور هشدار داد و افزود: هم اکنون به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد تشکل‌های صنفی توان تحت پوشش قرار دادن جامعه کارگری و چانه‌زنی در چارچوب قوانین را ندارند و این ضعف در پویایی تولید نیز نمود پیدا می‌کند چراکه آنان نمی‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در حل مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی ایفا کنند.

دبیر خانه کارگر سمنان با بیان اینکه امیدواریم دولت در سال ۱۴۰۳به این رویه خاتمه دهد، گفت: به عنوان نمونه می‌توان به تصویب نرخ دستمزدهای هر سال کارگران اشاره کرد که در آن تعیین نرخ مصوب دستمزدها بر اساس سبد حداقلی و حداکثری تعریف نمی‌شود.

او درباره کم توجهی به حقوق نیروی کار با وجود ضعف نهادهای کارگری ابراز نگرانی کرد و افزود: موانع و محدودیت‌های نمایندگان کارگری برای پیگیری مشکلات کارگران در واحدهای تولیدی و سایر مجامع سه جانبه باعث افزایش مشکلات کارگران شده است.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.