کد مطلب: ۸۶۴۹۷۸

اجرای مراحل نهایی توافق برای تبادل زندانیان

اجرای مراحل نهایی توافق برای تبادل زندانیان

سفیر ایران در قطر اعلام کرد تهران و واشنگتن در مراحل نهایی اجرای توافق برای تبادل زندانیان هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «حمید رضا دهقانی» در ادامه دیدارهای خداحافظی خود با مقامات قطر، با «محمد الخلیفی» وزیر مشاور در وزارت خارجه قطر دیدار و رایزنی کرد.

او در ارتباط با این دیدار در صفحه احتماعی ایکس نوشت: «با مرور اقدامات انجام‌شده و گام‌های پیش‌رو، از نقش ایشان در پیشبرد روابط دوجانبه و به‌ویژه در مورد توافق تبادل زندانیان که در مراحل نهایی اجرای آن هستیم، تقدیر و تشکر کردم.»

بامداد امروز (سه‌شنبه) خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد دولت بایدن در راستای توافق با ایران و برای انتقال ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدودشده ایران در کره جنوبی به قطر، معافیت تحریمی صادر کرده است.

طبق توافق ماه گذشته، دولت بایدن موافقت کرده تا به ازای آزادی پنج جاسوس آمریکایی زندانی در ایران، دارایی‌های ایران در کره جنوبی را آزاد و همچنین آزادی پنج شهروند ایرانی که در آمریکا زندانی بودند را تضمین کند.

خبرگزاری رویترز نیز با اشاره به نقش قطر در این مذاکرات نوشت: «دوحه میزبان هشت دور مذاکرات غیرمستقیم دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی در هتل‌های جداگانه بود که جلسات اولیه این مذاکرات روی مسئله هسته‌ای و سپس بر تبادل زندانیان متمرکز بود».

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.