فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۹۰۵۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

حواشی صحن علنی مجلس؛ از بغض قالیباف به یاد شهید سلیمانی تا عذرخواهی او از یک معاون پارلمانی

حواشی صحن علنی مجلس؛ از بغض قالیباف به یاد شهید سلیمانی تا عذرخواهی او از یک معاون پارلمانی

قالیباف در بخشی از نطق خود دو بار وقتی از سردار شهید قاسم سلیمانی یاد می‌کرد، احساساتی شد و بغض در صدایش به‌وضوح به گوش می‌رسید.

به گزارش تجارت نیوز،

صحن علنی امروز مجلس بعد از عملیات موشکی وعده صادق ۲ با نطق بغض‌آلود محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، آغاز شد. قالیباف در نطق پیش از دستور امروز خود با اشاره به پاسخ موشکی ایران به تجاوز اسرائیل به خاک ایران و شهادت اسماعیل هینه و شهادت سیدحسن نصرالله گفت: خود را برای دیوانگی احتمالی اسرائیل آماده کرده‌ایم، پاسخ بعدی ما به تجاوزهای احتمالی در سطحی بسیار متفاوت خواهد بود.

قالیباف در بخشی از نطق خود دو بار وقتی که از سردار شهید قاسم سلیمانی یاد می‌کرد، احساساتی شد و بغض در صدایش به‌وضوح به گوش می‌رسید. 

بعد از اتمام سخنرانی رئیس مجلس نمایندگان با حضور در جلوی تریبون هیات‌رئیسه شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند و در ادامه با شعار «سپاه انقلابی تشکر تشکر» از سپاه برای پاسخ موشکی به اسرائیل تشکر کردند. 

عذرخواهی قالیباف از احمدی لاشکی به دلیل وقایع روز گذشته 

روز گذشته که به عنوان سه‌شنبه نظارتی در روزهای برگزاری صحن علنی مجلس شناخته می‌شود قالیباف رئیس مجلس به دلیل تجمع زیاد نمایندگان و معاونان پارلمانی وزارتخانه‌های دولت روبه‌روی تریبون هیات رئیسه از بی‌نظمی گلایه کرد و چند بار نام احمدی لاشکی، نماینده سابق و معاون پارلمانی آموزش و پرورش، را پشت تریبون اعلام کرد و از او خواست از صحن خارج شود.

امروز قالیباف با ارائه توضیحاتی ضمن عذرخواهی از احمدی لاشکی، از او و دیگران خواست در صحن علنی نظم جلسه را رعایت کنند.

موافقت و مخالفت همزمان یک نماینده با پیشنهاد افزایش یک بند به قانون انتخابات شوراها

محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه، در جریان بررسی اصلاح موادی از انتخابات شوراها به عنوان موافق ثبت‌نام کرد اما در مخالفت با این موضوع صحبت کرد.

او توضیح داد: برخی از بندهایی که دوستان برای قوانین پیشنهاد می‌کنند، در حد آیین‌نامه است. هر چیزی که می‌بینیم لازم است، نیاز نیست حتماً به مواد قانونی اضافه شود. برخی از این موارد اختیار فرمانداران و استانداران است و ما نباید هر چیزی را به عنوان قانون تصویب کنیم. برخی از این موارد موجب می‌شود پس از مدتی دوباره مجبور به ارائه لایحه و طرح در همین زمینه شویم. 

زنگنه در ادامه گفت: من به عنوان موافق صحبت می‌کنم اما در کل مخالف اضافه شدن این موارد به قانون هستم. چون این موضوعات در حد آیین‌نامه هستند. اگر رئیس با موضوع مطرح شده موافق هستند که پیشنهاد از دستور خارج شود، اما اگر وارد نیست من موافق هستم، چون همانطور که گفتم در حد آیین‌نامه است.

انتقاد تند و تیز عضو جبهه پایداری از انتصابات و تصمیم برای برگزاری مجدد انتخابات نظام مهندسی به وزیر راه و شهرسازی

مرتضی محمودی، نماینده عضو جبهه پایداری تهران، با طرح انتقاد به فرزانه صادق مالواجرد نسبت به انتصابات در وزارت راه و شهرسازی واکنش نشان داد.

او با اشاره به انتخابات نظام مهندسی گفت: نمی‌خواهم این انتخابات را باز کنم، صحبت از بازگشت آخوندی‌ها و کسانی است که پرونده آنها برای مردم به اندازه کافی سیاه است.

محمودی تاکید کرد: خواهش می‌کنم خانم صادق با انتصاباتی که اول مسئولیت خود داشتند ادامه این روند را دیگر سیاه‌تر از این نکنند و اجازه بدهند شأن مجلس و قانون برقرار بماند و خانم صادق به امورات مربوطه خود بپردازد و مجموعه‌هایی که ایشان را وادار یا تحریک می‌کنند به امور خود بپردازند.

مرتضی محمودی نماینده تهران

تذکر نماینده خمینی‌شهر برای تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب

محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی‌شهر، در تذکری به هیأت رئیسه از محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس خواست که لایحه عفاف و حجاب را تعیین تکلیف کند. 

نقدعلی خطاب به قالیباف تاکید کرد این لایحه در شورای نگهبان تایید شده و انتظار می‌رود در مجلس هم زودتر تعیین تکلیف شود و ابلاغ شود چون جامعه منتظر آن است.

قالیباف: پرداخت مطالبات گندمکاران را پیگیری می‌کنیم

احمد بیگدلی، نماینده خدابنده، در تذکر شفاهی خطاب به رئیس مجلس گفت: آقای قالیباف وزارتخانه‌های مربوطه پول گندمکاران را پرداخت نکرده‌اند و سوخت ادوات کشاورزی را نمی‌دهند و کشاورزان در حالی با مشکل مواجه هستند که باید برای سال آینده در پاییز کشت کنند. تقاضا دارم دستور دهید مطالبات این قشر پرداخت شود.

قالیباف در پاسخ به نماینده خدابنده در مجلس گفت: چشم، حتماً همین‌طور است، روز گذشته هم خدمت جناب‌عالی گفتیم حدود ۴۰ همت از ۲۰۰ و اندی همت باقی مانده که اعتباراتش مشخص شده است و حتماً پیگیری می‌کنیم که انجام شود.

همچنین در جلسه امروز صحن علنی مجلس جمعی از دانشجویان افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی (ع) و کارکنان یگان ویژه فراجا به مناسبت هفته نیروی انتظامی حضور یافتند و با استقبال و شعار تشکر نمایندگان روبه‌رو شدند.

حضور نیروهای فراجا در مجلس

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در صدر مطالبات نمایندگان از دولت 

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس، در پاسخ به تذکر چند نماینده درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با اشاره به افزایش 9 درصد ارزش افزوده به 10 درصد برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، ضمن تاکید بر اینکه اگر دولت این کار را انجام ندهد مجلس از این موضوع نمی‌گذرد، به رئیس کمیسیون اجتماعی ماموریت داد تا حقوق بازنشستگان و کارگران را به طور جدی پیگیری کند.

رئیس مجلس هم با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه به این موضوع توجه کند چون به هر حال قانون تصویب شده و اعتبارات مربوط به بازنشستگان با آن یک درصد ارزش افزوده تامین شده تاکید کرد: دوستان در سازمان برنامه و بودجه و دولت تلاش کنند که واقعاً این حق قانونی مصوب و تامین اعتبارشده را مطابق با ماده 29 قانون برنامه پرداخت کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.